Olivia80 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Vi er et par på 30 og 35 år som skal i gang med 1. IVF-forsøk nå i løpet av noen dager. Forventer mens mellom 2.-4. juni og skal da i gang med puregon. Hadde vært fint å ha noen som er i lik situasjon som oss å dele bekymringer og erfaringer med Koselig å se at mange som er her inne endelig lykkes!
tjorven85 Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Hei.. jeg er helt ny her.. Vært på annet forum til nå, men virker som det er ei som kjenner meg igjen som sladrer. Så bytta over hit idag, da jeg har begynt veien mot det første ivf.forsøket idag. Starta med synarela, og er på syklusdag 20... Vi er forresten 25 og 26 år gamle.
queserasera Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Er også i gang med første ivf førsøk. Jeg har stått på nesespray suprecur siden 18. mai og begynner på sprøytene fredag. Lykke til alle sammens!
familiepå3? Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Hei! Vi er også i gang med første forsøk, ICSI. Skulle egentlig har kort regime, men da de oppdaget lav AMH, endret de det til langt regime. Startet på nesespray (synarela) 22. mai, og starter med sprøyter (Puregon) 8. juni. ENDELIG I GANG!!! Lykke til!
Olivia80 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2011 Så hyggelig at vi er flere! Hva betyr det at du har lav AMH? Jeg starter med Puregon om et par dager. Er så spent på hvordan jeg reagerer. Merker dere andre noe til bivirkninger på medisiner?
Elora73 Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Hei Jeg kom nå akkurat hjem fra Danmark, der jeg har hatt mitt første forsøk. Jeg tok ikke nesespray, men gikk rett på sprøyter. Har ikke hatt noen problemer. Mulig litt irritert de siste dagen, i følge min søster, men ellers alt gått bra ) Har satt inn to egg, så nå venter jeg i spenning. Lykke til.
☆☆☆ Skrevet 2. juni 2011 #7 Skrevet 2. juni 2011 Går på Synarela, har gjordt det siden 8. mai. Begynner med Puregon 125 i.e. i morgen. Er skikkelig elendig, og har vært det siden oppstarten med nesespray, håper det blir noe bedre når jeg begynner med sprøytene. Jeg hadde opprinnelig time til ultralyd 10. juni, men fikk telefon i går om at det blir 9. juni i stedet, fordi legen ikke er tilstede fredagen før pinse. Det virker som at de forventer at jeg skal fortsette med sprøyter en stund etter dette også, så jeg får vel bare vente å se hva de kommer fram til. Jeg aner ikke om fertilitetsklinikken på st. Olavs er åpen i pinsen, og hva de evt gjør om det viser seg at jeg er klar for uthenting før de regna med. Men jeg tar det rolig, og stoler på at de veit hva de gjør. De virker jo nater på alt mulig annet, med at medisinene blir tilsendt fremfor å bare få resepter, bare en spesiell lege på sykehuset her "får lov" å gjøre ultralyden for dem osv. Så jeg tror nok de har kontroll..
dincene Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 St.olavs er stengt i pinsen. Jeg selv skulle dit den 10 eller den 14 og derfor ble jeg satt på puregon istedenfor å ha fryseforsøk i naturlig syklus Han legen i Ålesund er veldig grei og damene hyggelige. Bare gode minner derifra.
Olivia80 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2011 Hei igjen! Kan jeg spørre deg hvorfor du har valgt å sette inn to egg? Vi er veldig i tvil om hva vi skal gjøre. Har tenkt mye frem og tilbake, men vi blir liksom ikke helt enig med oss selv. Fordeler og ulemper med begge deler... Hadde vært koselig om du ville fortelle hvordan det har gått om noen uker. Masse lykke til! Jeg krysser fingre og tær for deg!
Dilla på rosa Skrevet 8. juni 2011 #10 Skrevet 8. juni 2011 Jeg fikk satt inn 1 egg i dag :-) Nå krysser vi bare fingene !! Har gått på synarela & puregon ..
MoraTeNora Skrevet 10. juni 2011 #11 Skrevet 10. juni 2011 Hei Jenter! Jeg er også ny i dette forumet. Så fint å dele tanker og erfaringer med så mange i samme situasjon:) Jeg er godt i gang - egguttak på tirsdag (har gått på synarela og puregon). Er kjempespent nå Noen fra Oslo her?
Olivia80 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2011 Så utrolig spennende! Hvis du har anledning og lyst hadde det vært fint om du skrev litt om hvordan du opplevde uttaket og det som skjer etterpå Masse lykke til i morgen! Jeg skal krysse fingre og tær for deg! Klem PS. Jeg er fra Oslo jeg også
MoraTeNora Skrevet 14. juni 2011 #13 Skrevet 14. juni 2011 Hei Olivia80, Ja, da har jeg kommet hjem fra Skien:) Uttaket gikk bra, og det ble hele 7 egg, noe jeg er fornøyd med, iom at vi først antok at det var 4-5. Da vi kom fikk jeg noen tabletter jeg skulle ta, og da jeg lå i gynekologstolen fikk jeg morfin og lokalbedøvelse. Dette merket jeg nesten ikke. Egguttak på venstre side gikk kjempefint. Jeg merket stikket, men Dr.Kahn var flink og det hele gikk veldig fort:) På høyre side syntes jeg det var litt verre, men helt overkommelig. Da de sugde ut væsken fulgte ikke egget med, så de måtte sprøyte litt væske inn igjen for å få ut egget, og det sprengte litt. Ellers tror jeg at jeg spente meg litt mer på høyre side, og at jeg derfor også kjente det litt mer. Lå i en seng i rommet ved siden av en 20 min tid før vi reiste hjem igjen. Hadde ganske vondt etterpå, men nå 7 timer etter uttak, kjenner jeg nesten ingen ting:) Er kjempespent på telefonen i morgen! Håper virkelig vi har noen befruktet, slik at jeg slipper å begynne på nytt igjen! Ha en fin kveld!
Elora73 Skrevet 14. juni 2011 #14 Skrevet 14. juni 2011 Hei Når man setter inn to egg er det større sjangse for at et fester seg. "Faren" er at begge to fester seg, og man får to barn. Men blir glad uansett om det er en eller to der inne. Har testet positivt i dag ) Når skal du i gang med forsøket?
MoraTeNora Skrevet 17. juni 2011 #15 Skrevet 17. juni 2011 Dessverre var det ingen av eggene som var blitt befruktet. Ganske nedstemt... men, da er det bare å forberede seg på ny runde til høsten
Olivia80 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 21. juni 2011 Uff, det var trist å høre... Forstår godt at du er nedstemt og skuffet. Det positive oppi det hele er at sommeren er en deilig tid og at det kommer en ny mulighet til høsten! Masse lykke til Har forresten selv vært til uttak nå og tre av åtte egg ble befruktet. Tilbakeføring på torsdag. Ulidelig spennende!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 26. juni 2011 #18 Skrevet 26. juni 2011 Vi skal i gang på Hausken, skal dit på torsdag. Spente og nervøse!!
prøver 2,5 år Skrevet 7. juli 2011 #19 Skrevet 7. juli 2011 Vi skal til Porsgrunn i uke 34 og skal da ha uttak/innsett for første gang. Dette blir spennende!!!!
Suksessterta *gravid* Skrevet 8. juli 2011 #20 Skrevet 8. juli 2011 Hei alle sammen Jeg begynner paa sproyter paa sondag, Menopur og Follistim - 2 sproyter per dag. Gruer meg jeg, skummelt... Men haaper det blir verdt det til slutt! Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå