Gå til innhold

Maximilian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi har en Maximilian :o) Vi liker ikke Max, og det har ingen egentlig brukt på ham heller. Synes ikke det er tungt å bruke - alt er jo en vanesak.

Personlig synes jeg navnet er klassisk og vakkert, men aller mest synes jeg det er skikkelig kult og passer på en pjokk med glimt i øyet :o)

Max er for meg et helt annet navn, men kommer dere til å kalle ham det så ville jeg heller gått for det. Synes det er greiest i forhold til navn - kall barnet det som kommer til å bli brukt til vanlig. Liker heller ikke 'døde' mellomnavn som aldri brukes, bare henger på som pynt.

Haha, må le når en nevner her at navnet er harry. Harry for meg er navn som Jonny, Benny og Kevin og ganske langt fra latinske navn som f.eks. Maximilian. Jeg har heller aldri truffet noen familier som har barn ved det navnet som er harry - faktisk langt ifra ;o)))

Maximilian er forøvrig nr.1 på navnelisten i Tyskland (2010).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143277337-maximilian/#findComment-143277854
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Ingenting er bestemt enda, det er jeg som har lyst på Maximilian mens sambo har mer lyst på bare Max, men da har han lyst på en eller to mellomnavn. Og det er helt uaktuellt for meg. Siden jeg jobber i barnehage så synes jeg det er veldig vanskelig med navn, da jeg forbinder så mange barn med navna. Men kjenner ingen som heter Maximilian. Og typen er svensk, så vi vil at barnet skal få et navn som kan brukes både her og i Sverige.

Kom gjerne med tips til andre navn :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143277337-maximilian/#findComment-143279295
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...