Gå til innhold

Noen her som har født på KK og kan fortelle litt om hvordan det var?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kommer inn på et samlebånd.

Jm ser ikke at du er et eget individ, men forventer at du skal finne urkvinnen i deg og takle det hele som alle de mødrene.

Dro til Voss ved neste fødsel. Det var som å komme til himmelen.

Jeg fødte på KK for en og en halv uke siden, og var innom obs-post, føden og barsel 1 i løpet av to uker. Med untak av en fryktelig travel barsel må jeg si meg veldig fornøyd. Omtenksomme og våkne ansatte over alt. Jordmor over fødselen var også bare snill og god.

For to år siden var jeg kun på obs-posten pga. KS og barn på barneklinikken. De var supre da også, så jeg tror ikke at det er generelle holdninger på KK det er noe galt med. Kanskje enkelte ansatte og dårlig kjemi mellom jordmor og fødende?

Annonse

Har født der 2ganger. Har aldri følt meg så mindreverdig behandlet som når jeg fødte der. Jeg som menneske og mine behov var fullstendig ignorert. Skriver under på hun som heller ville føde i grøftkanten enn på KK.

Har fødd der to gonger, ein gang på storken og ein gang på føden. Det var ukompliserte fødslar, og eg synes eg fekk god hjelp av rolege og greie jordmødre. Var ein tur innom obspost for gravide kort tid før fødselen med begge to, og der synes eg dei var greie.

Barselopphaldet var ei ganske einsam affære, var ikkje så mykje eg såg til personalet, så som førstegangs hang eg litt i snora for å få hjelp til amminga. Eg låg på dobbeltrom begge gangane, og på barselposten måtte me ut i gangen på eit felles toalett og dusjanlegg som liknar på det ein finn på ein einstjerers campingplass.

Fødte på Storken og det var en kjempefin opplevelse. (Men jeg hadde en fin fødsel uten komplikasjoner.)

Reiste dog hjem med jordmorhjem-prosjektet etter 18 timer fordi alternativet var ett allerede fullt flermannsrom.

Det døgnet jeg VAR på barsel så jeg kanskje personalet to ganger i max fem minutt. (minus) Men pappaen fikk overnatte fordi jeg var med på jm-hjem! (pluss)

Jeg tror fødeavdelingen er helt ok på KK, men barsel er ikke noe særlig.

Annonse

fødte på KK i 2009, og det var helt topp! (Førstegangs).

Hadde en igangsatt fødsel, og hadde en jordmor inne hos meg så og si hele tiden (rask fødsel: tok 2,5 time fra de tok vannet). Følte meg kjempetrygg og godt tatt vare på.

Barsel var fin mtp personalet, men det var veldig fullt/travelt og vi lå 4 stk på et opprinnelig 3mannsrom. Men følte meg godt tatt vare på.

Hei!

Fødte på KK i 2010, og var veldig fornøyd! Vi hadde en veldig grei jordmor under fødselen. Var på overtid og hadde en ikke helt ukomplisert føsdel, men ble godt tatt vare på av både jordmødre og leger. Både jordmor og lege kom innom på barsel for å snakke med oss etterpå. Var også fornøyd personalet på barsel, var der i 4 dager, og fikk mye hjelp til amming.De kom med en gang vi ringte på de, og de kom innom ellers også for å se hvordan det gikk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...