Glow2011 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei, Sitter her og egentlig bare venter på at det skal bli tirsdag og vi skal til Hausken for innsett av to fryseegg. Startet med lutinus i dag, og jeg vet ikke om det var den som fikk meg helt slått ut. Måtte et par timer på jobb i formiddag og da jeg kom hjem sovnet jeg på sofaen, noe jeg ellers bare gjør når jeg er syk...sikkert bare tilfeldig, men føler meg helt i tåkeheimen i dag :-) Så da er det bare å lytte til kroppen og roe helt ned. Tenkte jeg kunne starte en tråd for oss juni rugere, selv om jeg får satt inn den siste mai dagen. Fra tirsdag anser jeg meg som gravid og vi har bestemt oss for at nå er det vår tur. Ingen flere forsøk og aborter! Jeg har trent bra, spist ultra sunt (skikkelig lavkarbo), redusert stressnivået mitt, klart å bli gravid 3 ganger, fått blodfortynnende og er bare super optimistisk. Så føler at alt ligger tilrette denne gangen. Skal rett å kjøpe et eller annet til vår kommende babyen når vi har fått satt inn eggene, bare for å virkelig overbevise oss selv at denne gangen så går det. Så får vi heller ta nedturen om den kommer. Vi må jo lykkes en gang, så hvorfor ikke denne :-D Er det flere som skal ha innsett til uken?
Heeii123 Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 heihei:) hadde insett 27,men anser meg som junijente jeg også Dette er mitt 2 forsøk,og første frys. Fikk satt inn ett egg, men hadde 5 egg, nå har jeg bare 2 igjen,for 2 var ødlagte. Satser på at dette går bra nå Var mars jente, men vi har begge har bursdag i juni,så vi har trua på denne mnd:) Jeg er helt ulslått av Lutinusen sjøl jeg. sover hver min jeg har til overs. Håper vi begge er heldige denne gangen. Lykke til
kosejent1 Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Jeg hadde også innsett 27 mai. Fikk plassert to gullegg og denne gangen skal ihvertfall et av dem bli værende:-) kjenner ingenting av lutinusen jeg annet enn at jeg er litt støl i magen. Dette var andre søskenforsøk etter at første endte i Ma i januar og at jeg hadde et negativt fryseforsøk i mars. Krysser fingrene for oss junijentene! Synes alle er supertøffe!
Glow2011 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2011 Så flott, da er vi tre mai\juni jenter :-) Blir lange uker dette, men vi kommer jo igjennom det på et vis. Og forhåpentligvis med positiv test i hånden innen to ukerstid! Jeg fikk telefon fra Hauksen om at begge eggene hadde overlevd opptining, så da blir det tur til Haugesund i morgen :-D Håper ikke sprøytene med blodfortynnende jeg tar hver dag er forgjeves. I tillegg til at jeg synes det er helt pyton å stikke meg selv, så ser jeg ut som et verdenskart under navlen. En salig blanding av blåmerker og røde stikkmerker. Blir fint når jeg skal i bikini om 3 uker :-D Men det er så absolutt hvert det! Så er innstilt på en ferie der alarmen piper for progynova, lutinus, metformin og klexane. Er det forresten noen som vet om det er problem å ta med seg klexane sprøyter inn på flyet? Tenker da på at det er en lang nål på de...jeg har opplevd å ikke få bagasjen min en del ganger, så har alltid med medisiner til ekstra dager. Men har aldri hatt sprøyter med før....
kosejent1 Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Masse lykke til med innsetting i morgen Glow:-) denne gangen skal det gå bra. Det er fantastiske hos Hausken og vet hva de gjør:-) Jeg går også på klexane og pregnyl denne gangen så magen min er også full av blåmerker og røde stikk. De andre forsøkene har jeg hatt på vinteren så da har jeg ikke brydd meg så mye, men merker at det ikke er så fristende med bikini enda. Skal dere reise langt? Regner med at du tar av med en liten spire i magen. Når det gjelder å fly med klexane har det ikke vært noe problem for meg noen av gangene. I 2008/2009 reiste jeg Thailand rundt like etter positiv test og passerte vel 10 flyplasser i løpet av 3 uker, fikk ikke et spørsmål på noen av flyplassene. Hadde med meg dagens dose klexane samt et par til i tilfelle kofferten ble borte noen dager (og det gjorde den), gikk så fint så. Hadde også med meg et skriv på engelsk fra Hausken om at disse medisinene var pga behandling hos dem eller noe i den duren og pakningsvedlegg på engelsk. Greit å ha med, men det var ingen som spurte om å få se det. Jeg har også fløyet innenlands i Norge (senest forrige uke) med bare håndbagasje og jeg har gått gjennom hver gang. Så gøy at vi hadde innsett samme dag, Syv88! Når skal du teste? Jeg har fått testdato 9. juni og krysser alt jeg har for positiv test og spire som sitter denne gangen. Kanskje det er fryseforsøk som er tingen? Jeg skulle ta meg min første kaffekopp i dag tidlig. Hadde gledet meg masse hele veien til jobb og fantaserte vilt om hvor godt den ville smake, men da jeg endelig fikk traktet meg en kopp smakte den sikkelig vondt! Nedtur, men så kom jeg på at slik var det første gang jeg var gravid også, fikk ikke i meg kaffe fra testdag og nesten svangerskapet ut. Vet det er altfor tidlig med symptomjakt enda, men håper dette er et godt tegn. Eller så er det pregnylen som gir meg falske forhåpninger.... Vel, masse lykke til begge to!
Glow2011 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2011 Tusen takk for erfaringen rundt klexane. Skal ikke veldig langt, to uker til Side i Tyrkia med en haug med vennepar. Får ta med meg et skriv sånn i tilfelle. Jeg har opplevd forsinket bagasje, sittet værfast og askefast på mange ferier, så jeg tar ingen sjangser når det gjelder medisiner. Var egentlig betryggende å høre at du også opplever blåmerker etc, for har vært litt usikker på om jeg setter de feil, uten at jeg unner noen den fine magen jeg nå har :-) Det var jo et godt tegn det med kaffikoppen, krysser fingrene for at dette går veien for oss. Jeg regner med jeg skal teste 13. juni, men begynner nok tyvtestingen noen dager før det :-) Ble jo gravid i mars (mistet ca 5+2), men da fikk jeg først en negativ test (testet tidlig) og var sikker på at alle murringene skyldes lutinusen. Så det er jo til å bli sprø av når man egentlig ikke kan stole på signalene fra kroppen :-)
Hedda39 Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Ja Glow nå skal vi klare det!! Det fortjener vi etter den enorme nedturen vi fikk i mars. Jeg har innsett 2. juni om alt går etter planen. Begynte på Lutinus i dag,.... Har litt sommerfugler i magen og håååper at det endelig skal klaffe 100%. Lykke til Glow og alle dere andre juni jenter:)
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 31. mai 2011 #8 Skrevet 31. mai 2011 Hei. Jeg hadde uttak igår, venter på at laben ringer for å fortelle hvordan befruktningen har gått. Planlagt innsett i morgen, håper d skjer. I mars kom jeg halvveis til Tr.heim å måtte snu, ingen egg kunne settes inn... Det ligger litt i bakhodet at d ble avbrutt, redd for at d skjer igjen i morgen... Prøvde menopur medisinen denne gangen + spray,håper det gjør susen, har tidligere brukt puregon og gonal-f. Vi har klart å bli gravide to ganger selv, en exu (2008) og en da vi mistet mnd etter 1.ivf forsøket i mai 2010. Håper virkelig på klaff for alle oss junijentene :-D LYKKE TIL !!!!
Heeii123 Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Hei ,jeg og skal teste 9juni, morro,siden det er bursdagen min, så håper på det beste da,ellers blir det mye tårer og lite kake på meg;) hehe Men jeg har ikke noe stort håp denne gangen,sist ble jeg så knust at jeg lå i senga i mange dager å syntes litt for mye synd på meg selv. Nå er jeg heldigvis for opptatt med jobb og pusse opp huset at dagene går mye fortere. Lykke til
Glow2011 Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2011 Jippi :-D Da er jeg ruger på et 8-delt og et 7-delt egg av beste kvalitet. Ingen av de hadde noe tegn til fryseskader og var bedre enn de jeg fikk satt inn i mars. Jon Hausken var så positiv at han sa at dette måtte ende med graviditet og da mye mulig med to. Ble nok sagt halvt på spøk, men han var oppriktig meget optimistisk, så vi svevde jo nesten ut fra klinikken etterpå :-) Så er det bare de laaaange rugedagene før vi for svaret på om han hadde rett. Aurora: Ja nå fortjener vi virkelig et svangerskap som ender med en baby og ikke en diger abortnedtur. Vi får bare moblisere all positiviteten vår og tenke at vi skal lykkes denne gangen! Krysser fingrene for deg på torsdag. Hvordan gikk det i dag Ire86? Håper det ble mange befruktet og et vellykket innsett i morgen! Syv88: Er det en ting jeg har lært av de foregående forsøkene, er at magefølelsen og signalene kroppen gir, ikke er til å stole noe særlig på. Selv om du ikke har troen, så skal du bare se at kroppen din "lurer" deg og du har positiv test neste torsdag :-) Fortsatt god ruging til deg også Kosejent1 :-D
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 31. mai 2011 #11 Skrevet 31. mai 2011 Glow2011: Kjempe lykke til de neste dagene og ukene håper virkelig du får en positiv test, ta godt vare på deg selv fremover Fikk tlf fra laben idag, 7 av 10 egg er befruktet og det så veldig bra ut - så da er d bare å krysser fingrer og tør til i morgen og håper på å slippe å måtte snu pga dårlige egg!! Lykke til
kosejent1 Skrevet 2. juni 2011 #12 Skrevet 2. juni 2011 Hei jenter! Hvordan går det med dere? Håper ikke rugedagene blir altfor lange. Ble Det innsetting på deg Ire86? Så spennende at du skal tese på bursdagen din Syv86? Krysser fingrene for at det blir en nydelig morgen med positiv test, champagnebrus og kake:-) Glow 2011, så gøy at Jon var så positiv! Det kan jo bare være et godt tegn. Han var det ved mitt første søskenforsøk og ga tom egget navn (Fredrik). Det ble jo positiv test, men desverre endte i MA. Aurora 34, blir det innsetting på deg i dag? Jeg var jo virkelig postiv de første dagene, men nå har alle symptomer forsvunnet så jeg vet ikke lenger. Men, det er bare å holde ut! Hater å teste, men har ikke mensen komme innen torsdag 9, så må jeg vel kanskje det. Er det noen som har erfaring med pregnylstøtte i rugeperioden? Vil jeg få mensen som vanlig selv om jeg har satt to slike injeksjoner (den siste i går kveld)? Hva er sjangsen for en falsk positiv test? Lykke til jenter! Stå på! Juni er vår måned nå:-)
Hedda39 Skrevet 2. juni 2011 #13 Skrevet 2. juni 2011 Her ruges det på to 6 - delte egg!!! beste kvalitet her også sa Dr. Khan ved Porsgrunn!! Nå skal jeg bruke kreftene mine på å være positiv!!! Dette SKAL vi klarer,.... februar mammaen skal vi bli ikke sant???;)
HÅPEJENTA Skrevet 2. juni 2011 #14 Skrevet 2. juni 2011 Hei. Jeg ruger fra idag. Har fått satt inn ett topp egg på riksen. Det er søskenforsøk, for jeg har en guttpå 4 år (også ivf). Krysser fingrene for at juni er en lykkemnd!!
Glow2011 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2011 Så bra Aurora, da er det bare å vente til februar :-D NÅ er det vår tur!!! Jeg tøffet meg i sted og sa til samboer at nå har egget festet seg, jeg kjenner det på livmoren ;-) Men vet jo at det like godt kan være lutinusen, men velger å være super optimistisk og tenker at der satt den :-D Håpejenta, lykke til med søskenforsøket! Jeg tror juni er en super måned :-) Kosejent1, kjipt med den nedturen som man får ca halveis inn i rugetiden. Men det er heldigvis ikke følelsen som bestemmer om vi er gravid eller ikke, så det er bare å holde ut og prøve å tenke positivt. Du har jo greid det før, så dette går nok veien skal du se :-) Må si jeg ble overrasket over hvor skråsikker Jon var denne gangen, det gir jo en ekstra positiv piff. Men mye som skal klaffe selv om alt ligger tilrette. Ire86, håper på positiv oppdatering fra deg! :-) Fortsatt lykke til alle sammen!
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 2. juni 2011 #16 Skrevet 2. juni 2011 Denne mnd er VÅR!! bare å tenke positivt, gå turer i skog og mark, gjøre d vi akkurat har lyst til. Fikk satt inn et gullegg igår, og fikk endelig to egg på frys!!! Det hjalp med ny medisin gitt! Var hos en akupunktør før og etter innsett igår, krysser fingrene på at det hjelper litt også! Når fester egget seg sånn ca etter innsett, noen som vet..? Lykke til alle sammen
Glow2011 Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 2. juni 2011 Så bra Ire86, da er det bare å smøre seg med tålmodighet :-) Tror egget fester seg ca 5-6 dager etter befrukting, så for min del er det i dag eller i morgen, da egget var 3 dager gammelt da det ble satt inn. Men klart det er jo individuell forskjeller her også. Men før helgen er omme så har forhåpentligvis egget ditt borret seg godt til rette :-)
Høst72 Skrevet 2. juni 2011 #18 Skrevet 2. juni 2011 Gratulerer så mye med to flotte egg inn Glow! Det må være ekstra godt å høre at Jon er så optimistisk! Krysser fingre for at han har rett og at testen blir positiv, og at spiren(e) sitter der i 9 måneder denne gangen! Lykke til videre til deg og dere andre junijenter! Jeg regner med at det blir uttak i juni på meg også, men så sent at det blir innsett i juli ;-)
Glow2011 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 4. juni 2011 Hvordan går det med dere andre junijenter? :-) Jeg begynner å miste litt av optimismen, men det gjør jeg alltid når det har gått noen dager. Er på RD 4 i dag, så enda leeeeenge til test. Men skal ta meg selv i nakken og få en peptalk av samboeren når han ringer senere. Han dro offshore rett etter innsett, så skal være alene i hele rugeperioden. Ikke noe stort problem, men han pleier å dra meg opp når jeg tenker negativt, så savner det litt :-) Men dette skal gå bra denne gangen! Fortsatt god ruging, stikking og spraying til junijentene :-)
kosejent1 Skrevet 4. juni 2011 #20 Skrevet 4. juni 2011 Jeg er på rugedag 8 i dag og dagene går forferdelig sakte. Men jeg prøver å holde meg positiv. Merker absolutt ingenting annet enn at jeg springer på do hele tiden. Det tror jeg er psykisk, for jeg må sjekke om mensen er på vei. Har bittelitt ømme bryster, men da må jeg mose dem skikkelig hardt, haha:-) lykke til Glow, skjønner godt at det er tøffe dager uten mannen, men håper du gir han verdens beste pressang når han kommer hjem. Ha en super sommerdag alle jentene!
vårsol73 Skrevet 5. juni 2011 #21 Skrevet 5. juni 2011 Jeg fikk satt inn to egg på mandag, men dette forsøket går utrolig dårlig: Jeg hadde antydning til blod i gå, og i dag mye mer, så jeg får vel instille meg på at det ikke har gått denne gangen heller (2ndre ferskforsøk) Lykke til til dere andre
Glow2011 Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #22 Skrevet 6. juni 2011 Så kjedelig da Vårsol73, håper det bare er falsk alarm og at blødningen er stoppet opp. Krysser fingrene! Hvordan går det med deg kosejent1? Det begynner å nærme seg test dag for deg? Satser på at du sitter der med en positiv test snart :-) Selv har jeg fått optimismen tilbake i dag, små murring\kribling ved skambenet og en generell følelse av å være stinn i området. Velkjente symptomer for en som har vært gravid 3 ganger på 1 år. MEN det kan jo være lutinusen og innbilninger, så jeg får bare vente i spenning en liten uke til...... Fortsatt god ruging til Ire86, Aurora, Håpejenta og alle dere andre :-D
dincene Skrevet 6. juni 2011 #23 Skrevet 6. juni 2011 Har vaert på UL til ålesund i dag. Skal ha fryseforsøk. Går på progynova. Skal til Trondheim på fredag, på bursdagen min faktisk!!! Hadde likt å slippe å kjøre den dagen da men er ikke så mye å gjøre. Nå er det spennendes med egga. Har 3 på frys.... håper at dei overlever opptininga. Blir visst tatt et og ett om gangen sa dama. Forresten, sist hadde jeg slimhinna på 14 mm mens i dag bare 8,1 mm. Da var jo det ferskforsøk med suprecur og gonal, så anna stimulering men uansett er det stor forskjell. Forrige gang gikk jeg på akupunktur mange ganger før uttakket. Spørst om det hadde hjulpet!?! Det er bare en måte å finne ut - prøve akupunktur en gang i fryseforsøk også :DDD
kosejent1 Skrevet 6. juni 2011 #24 Skrevet 6. juni 2011 Ja, krysser fingrene for at det bare er en festeblødning, Vårsol73! Så spennende da Glow. Håper på magefølelsen din, min var riktig sist gang. Har du mistet tre ganger på ett år? Kan virkelig ikke forstå hvordan det er. Jeg vet faktisk ikke hvordan dette går, det kan begge veier. På den ene siden har jeg ømme pupper og er kvalm, men på den andre siden er jeg potte og sliten hele tiden og veldig sjokoladesyk, noe som er tegn på at mensen er rett rundt hjørnet. Hvordan er aktivitetsnivået deres da jenter? Jeg er stresser rundt hele tiden med jobb, bhg, leking og herjing, husarbeid og sosialt. Litt redd for at jeg burde ta det mer med ro, men får meg liksom ikke til å bare legge meg ned. Lykke til alle junijenter, håper alle vi blir februar mammaer!
Heeii123 Skrevet 6. juni 2011 #25 Skrevet 6. juni 2011 Kosejent1 har du tatt noen tester, eller sparer du deg til testdagen? Jeg har ingen symptomer, bare døds trøtt hele tiden,men det er vel lutinusen.. jaja , jeg er faktisk spådd tvillinger, så siden jeg har 2 igjen på frys, satset jeg på at det blir med de , om dette ikke klaffer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå