elisabeth89 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Som fortalt tidligere har jeg og min samboer vært igjennom et misslykket IVFD forsøk. Skal nå oppover til trondhem(medicus) for første(og eneste) FER forsøk. Dette er siste sjansen vi har på over tre år, så jeg vil gjøre alt jeg kan for å få spira til å sitte.. Noen forslag til hvilke tiltak jeg kan benytte meg av?? klem Elisabeth
m240 Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Ønsker deg lykke til og masse lykke støv. jeg er gravid i uke 20 med eggdonasjon. Ble gravid 2 forsøk på frys. Det er lurt ogta det veldig rolig og ikke stresse. Jeg tok det veldig pent til jeg var i uke 12. :-)
elisabeth89 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Takk for det... håper indelig det her går bra... Nå har det vært så tøft lenge nå, så klarer liksom ikke se noen ende på det her! kan jeg spørre, var du sykmeldt?? både i rugetiden og i de tolv første ukene??
m240 Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Hei!!! nei jeg var ikke sykemeldt de 12 første ukene. Jeg jobber hjemmefra og tok det veldig rolig etter at jeg satt inn ed. Det er veldig mange som sykemelder seg også. det er lurt å få sykemelding. :-)
To barn og hest Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Når man spør legene om slike ting, får man oftest høre at bare lev som normalt osv... Jeg har stor tro på å ta det helt piano, er veldig nøye med det selv, og ser at det funker for meg. (Spirene sitter litt dårlig, men...) Da jeg ble gravid med førstemann, drev jeg rideskole alene og red MYE på små, humpete ponnier (sånn riktig trommestikker-bein, hvis du ser det for deg. :-) ), tøftet tungt, jobbet 14 timer i døgnet osv, og ble gravid likevel. Men jeg tenker som så at da var jeg yngre, da kan man gjøre slike ting og likevel bli gravid, vi har oddsene litt mere mot oss, og bruker masse penger på dette, og da må man opptimalisere. De sier også at stress ikke har noe å si, men en av de glupe damene her inne har fundert litt på fysioloigiske sammenhenger rundt stress og kommet opp med følgenede teori, som også er bekreftet av en lege: (kortversjon) Stress trigger imunforsvaret, det aktiverte imunforsvaret medvirker tilå støte ut embryoet, siden det også er "fremmed". Den samme legen gav dette rådet; prøv å late som om du ikke vil bli gravid, det å ønske veldig sterkt å bli gravid, kan for noen også være stressende. Det finnes også ulike naturmedisiner for å "hjelpe til" i de forskjellige periodene i syklus, men du får sikkert alt du trenger fra legene i forhold til slike ting. Synes sykemelding høres bra ut, spesielt siden det er snakk om litt mere enn en "enkel" inseminasjon. Gjør ting du liker og slapper av med, og kos deg. :-) Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå