Gå til innhold

Er det normalt at babyer skriker nesten hele tiden når de er våkne? Hun har ikke kolikk, for

Anbefalte innlegg

hun sover godt om natten. Men om dagen sover hun ca 3 timer i hver omgang, våkner og skriker, får mat, bytter bleie, mer mat og sovner igjen. Men hun skriker med en gang hun våkner frem til hun får mat, og skriker etter vi har lagt henne ned for å sove igjen. Så da er det inn med smokken ca 1000 ganger før hun sovner.

Normalt?

Hun er 3 uker, og har vært sånn siden hun ble født.

Vi kaller henne Suri, for hun er sur hele tiden når hun er våken ;)

Fortsetter under...

Skriker hun når hun ligger i armene dine også? Jeg mener når hun er god og mett.

Min sønn hadde kolikk. Han kunne skrike 12 timer i strekk, ville ikke ha mat og ville ikke sove.

Men selv han hadde perioder hvor han koste seg og var rolig.

Vær obs på hva du spiser om du ammer, og om hun har hard mage eller luftproblemer.

Ellers vil jeg si at gråt hos en baby på 3 uker er normalt. Men om det er skriking så ville jeg blitt litt mer bekymret.

Annonse

Jeg hadde bestilt time hos manuell terapeut, eller med kiropraktor som har lisens for spedbarn.

Ofte er det låsninger i kroppen til slike små - en fødsel kan være hardt for kroppen til det minste også:)

Det var i alle fall løsningen her:)

Jeg tenker at hun sover så lenge at hun er kjempesulten og utålmodig når hun våkner. At hun skriker når hun skal sove igjen, tenker jeg handler om separasjonsangst. Skriker hun like mye hvis hun får sovne inntil deg?

Det har jeg ikke prøvd enda. Er redd jeg mister den lille søvnen jeg får hvis jeg enster meg om natten. Tenker da på at jeg legger meg over henne, huff.

Kan hende vi holder henne for lite rett og slett. Er ikke så mye vi bærer på henne.

Jeg mener ikke om natta, men om dagen. Det er greit å ikke venne dem til samsoving, men de trenger jo likevel mye kos :)

Ellers er barn født med KS utsatt for noe som heter KISS-syndrom. Dette gir låsninger i nakke/rygg, men er greit å behandle. Du burde google KISS.

16:51

Er det du HI som svarte at hun skriker maks 1 time pr dag? Isåfall er ikke dette mer en man må regne med når man har små barn i hus. Men uansett er det alltid bra å sjekke barna for KISS, kan skape mye problemer i lengden.

Annonse

Man trenger ikke gå med de mye for å ha kroppskontakt. Jeg gikk aldri med min premature, men satt mye med han på brystet. de kan få mye nærkontakt uten at man bærer på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...