Gå til innhold

Hvordan kjennes brystene deres ut egentlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på 1 mnd, og jeg prøver å amme han litt. Har ikke mye melk, men litt slik at han får i seg noe i tillegg til kos med pupp. Sist gang jeg hadde spedbarn ga jeg kun flaske, hadde den gangen heller ikke melk.

Men nå når jeg har litt, så opplever jeg å kjenne puppene mine hele tiden. Det er ikke til å unngå å merke at de er der, enten så stikker det litt i dem, eller de er bare litt vonde, om natten føler jeg jeg svetter rundt og mellom brystene. Jeg har ikke store bryster, og jeg skjønner egentlig ikke at det går an å kjenne så mye når jeg lager så lite melk. Hvordan er det da for de som lager på litersvis pr døgn??? Og så er jeg så sår på det ene brystet, brystknoppen der er stor, så han klarer ikke la være å suge på den tror jeg, men heldigvis er det ikke noen åpne sår.

Er det normalt å kjenne det sånn i brystene?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Helt normalt ;)

Om stikkingen blir verre kan det være du har fått sopp, da er det viktig å holde det tørt og rent, og smøre med canesten, farris eller edik.

Sårhet finnes det også mange forskjellige kremer mot. Litt forskjellig hva som virker for hver enkelt, men spørr på apoteket, de kan helt sikkert hjelpe :)

Så flott at du ammer litt selv om du ikke har så mye melk, det er bra for gutten din å få litt antistoffer, som de jo ikke får i mme, og det gir en veldig fin og god nærhet mellom mor og barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...