Gå til innhold

Er slutt og han tar med sko,Dukkevogn osv fordi han eller foreldrene har kjøpt det...

Anbefalte innlegg

Ungene fikk hvert sitt skopar som han kjøpte lenge før det var slutt,fant plutselig ikke skoene dems så sendte mld om han hadde tatt de.

Det hadde han siden han kjøpte det skulle de brukes hos han.

Forrige helg ville eldste på 5 leke med dukkevogna si som hun fikk til jul for flere år siden. Da hadde han tatt med den også og når jenta vår spurte om og få den med hjem sa han nei den skal du ha hos meg.

Nå helgen tok han med noen puzzlespill han har kjøpt.

Er dette helt greit?

Fortsetter under...

Nei, det er ikke greit og UTROLIG barnslig!! Det er fortsatt hjemmet til barna deres selv om dere velger å gå hvert deres.

Minner om eksen til ei venninne som til og med tok med noen skarve blomsterpotter til 10 kr. stk fordi det hadde han betalt for i sin tid.......

Annonse

herlighet....så smålig han er!

nei, det er ikke greit...men hva skal man gjøre??

nesten greit å la det ligge hvis han er så "hevnlysten" av seg... blir jo ikke bedre av mer bråk.

Ifølge min adovokat er barna sine ting, barna sine. Ergo barnas ting følger barna, uavhenging om det er leker, klær eller annet, men du sender selvsagt med dem dette når de skal til han..

Barna trenger vel både klær og leker når de er hos pappa. Så hvorfor skal han måtte kjøpe alt nytt?

Synes det er greit at han tar med litt til sitt nye hjem, ellers så kan det jo bli stusselig når barna skal være der. Er jo ikke sikkert han har penger til å fylle opp med leker og klær på en gang.

Er det mulig? Ikke bare "mister" barnet pappa, men i tillegg opplever barnet det som om pappa stjeler favorittlekene. Barnet forstår ikke at dette er "rettferdig", det blir bare trist og lei seg...

Da får dere heller bli enige om at han kan kjøpe inn bestemte ting, som dere begge bidrar til å betele for.

Annonse

Hvis far har samvær i sitt hjem så er det helt greit.Det er barnas ting og barna er på to steder.

Skal far kjøpe alt nytt? Skal barna ha leker og sko frem og tilbake?

Jeg syns mor er egoistisk her.

Det kommer jo an på hvordan mammaen og pappaen forklarer ting for barna - hvis mammaen sier at "pappa har stjålet lekene og skoene dine", hva skal barnet tro da? Jo, at pappa er en tyv. Og det er dårlig og korttenkt gjort av denne mammaen.

Barna skal bli vant til en ny hverdag, alle leker kan ikke fraktes frem og tilbake til enhver tid, så hvis denne mammaen kan tenke litt på barna sine, så venner hun dem til denne nye hverdagen: at noen leker er hos pappa, andre hos mamma, for mamma og pappa bor ikke sammen lenger.

Hva hvis det var mammaen som var flyttet ut, skulle ikke hun ha med seg noe som er barnas da?

Ikke greit nei. Men var det en tøff samlivsbrudd? At han kanskje ikke ville at det skulle bli slutt? Virker som han vil være vanskelig og vil straffe deg med det men han straffer jo barna sine da...

Jeg syntes ikke dette er greit.

Hvis barna er store nok, la de bestemme hvilke leker,klær og utstyr de vil ha hvor. Og ellers la de ha med yndlingstingene sine hver gang de skal bytte hjem.

Jeg syntes det blir feil at foreldrene skal bestemme hva som skal være hvor. Tingene er barna sine uavhengige om hvem som har kjøpt det.

For det første; slutt å la han komme til deg om han skal fortsette å stjele fra deg! :) Det måtte jeg gjøre med eksen min. Han tok bl.a med seg ps3-spilleren fordi jeg ikke kunne bevise at det var jeg som hadde betalt den.. Dette og andre ting..

For det andre; jeg er til dels enig med han. Jeg syns ikke han skal ta med sko og jakker, klær og utstyr ungene trenger/bruker til daglig. Men at han ønsker å ha f.eks dukkevogna som hans foreldre har kjøpt, det kan jeg faktisk forstå. Barnet mister det jo ikke, hun kan jo fortsatt leke med den hos han. Da min eksmann stakk, fikk han med seg klær og utstyr som hans familie hadde kjøpt. Men sånt som vogna som vi fikk av ekssvigers, den fikk han ikke. Han har aldri datteren vår, og går heller ALDRI tur, så den trengte han rett og slett ikke. Han bor rett ved en tungt trafikkert vei, så han trenger ikke syklene til gutta heller f.eks. Men biler og andre leker som jeg vet de har fått fra "hans side", det sendte jeg til han.

Såklart er det greit. Ungene må da ha leker hjemme hos ham også, til de dagene de skal være der. Eller mente du at han skulle ut og kjøpe alt nytt mens du fikk beholde alt?

Det er forøvrig nokså barnslig av dere å ikke i fellesskap gå igjennom hvem som skal ha hva av felles eiendeler, og hvilke av barnas leker som skal være i hvilket hjem.

Om dere ønsker å operere med et sett klær (der det pakkes med skift til samværsdager) eller om dere vil ha to sett klær slik at barnet har det det trenger hos både mor og far er vel en smaksak (og dermed også noe dere to sammen burde funnet en løsninge på).

Er det virkelig vanlig at samværsforeldre som har "vanlig samvær", altså annenhver helg og en dag i uka har full garderobe hos seg? Da får jo ungene knapt brukt klærne før de er fravokst... Her har ungene med seg en bag med klær/sko, de har også med seg f.eks spillkonsoll hvis de skal spille andre spill enn de som finnes der de er på samvær. Andre leker har de begge steder. Gaver stebarna får her velger de selv om de vil ha her eller hos moren sin. Eldste drar med seg gitar og forsterker og sånt hver gang, han har jo ikke dobbelt opp med sånne ting...

Litt kjipt om far skal betale fullt bidrag, og i tillegg må kjøpe inn alt av klær og utstyr...

Det har vært et tøft brudd men det var han som ville dra. Jeg har da aldri sagt til barna at han stjeler lekene deres. Hvor har du anonym fått det fra?har ikke sagt noe om det.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...