Gå til innhold

Hvilken termin tror dere stemmer? UL i 12 uke eller ordinær UL?

Anbefalte innlegg

Spør her også, for det er så mange erfarne damer her inne!

Jeg var hos en lege med avansert UL- maskin da jeg var 12 uker (i følge menstermin 24. juni). Han ga meg termin 23. juli. Denne ble forskjøvet med en uke på ordinær UL på sykehuset.

Jeg gikk tilbake til den samme privatpraktiserende legen for 3D, og han sa at hans termin i uke 12 var mye mer pålitelig enn UL i uke 18, og at de da kan bomme med inntil to uker hver vei.

Sykehuset opererer jo med den de har fastsatt, og jeg tenker også på denne som min termin, men greier ikke helt å glemme det legen sa og lurer på om jeg skal forberede meg på at det kan skje før? I tillegg har født de andre 1 dag og 6 dager før termin.

Er bare en ukes forskjell, men det har litt å si for meg nå som det nærmer seg!

Fortsetter under...

Hadde menstermin 9. Jeg fikk termin 7. etter ul uke 12. Etter ordinær ul ble denne flyttet til 1. Jeg fødte 9...

Jeg har fått til menstermin begge ganger og begge ganger har ul i uke 12 vært omtrent samtidig som menstermin, mens termin etter ordinær ul har vært en uke i forskjell fra når baby ble født begge ganger.

Jeg vil tro uke 12 er mer riktig. Jeg mener selv at min uke 12 ultralyd er korrekt, da jeg vet når jeg hadde eggløsning og sånn sett kan uke 18 ultralyden fysisk sett være umulig. Dessverre har legen min bestemt seg bare for å stole på ultralyd fra uke 18, hvilket har resultert i at jeg har fått keisersnittdatoen på termindatoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...