Gå til innhold

Slik pose man legger babyen i om natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Vesla på 6 mnd. ruller begge veier, men tydeligvis ikke om natten:-) Har pleid å ligge fint, men nå ruller hun over på magen. Blir rasende når hun våkner.

Dere som bruker slik pose, går det greit å legge de i denne? Blir de ikke sinte når de ikke kommer noen vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver ut en slik pose nå i helgen, og det skal ikke før bli mandag før vi skal på IKEA og kjøpe:)

Mini her ruller ikke selv ennå, men jeg er redd han knekker den koden på natten!!! Han er ikke flink til og ligge på maven og trykker da hodet sint ned i underlaget fremfor seg. Så jeg er redd han skal greie og snu seg og ikke få puste.....her godtok mini posen greit:)

Han er 7 mnd. men er prematurfødt så han er litt over 4 mnd. etter termin.

Skrevet

Ok. Tenkte jeg skulle kjøpe og prøve jeg også. Har slik pustealarm så er ikke så bekymret selv om hun snur seg. Problemet er at hun ikke snur seg tilbake om natten..

Skrevet

Vi har brukt pose på begge våre gutter om natten, har aldri hatt noen problemer med den - tvert i mot :-)

Skrevet

Vi har en på 10 uker, og vi har brukt det fra vi kom hjem fra barsel. Funker kjempefint, men han har jo ikke begynt å snu seg enda. Vet at noen sliter med å innføre denne posen hvis barnet ikke har blitt vant med den fra tidlig av. Svigerinnen min har brukt det på sin sønn fra starten, han er 1,5 år nå og han godtar den 100%. Den er blitt en del av kveldsritualet - når han får på posen da vet han det er natta. enda en fordel med posen! Og ikke minst at de ikke blir kalde hvis de sparker av seg dyna om natta :)

Skrevet

selges forresten billig på IKEA (70-150kr) og f.eks. sparkjøp, europris. Sykt dyrt i babybutikker, der er det ca 5-600kr.

Skrevet

Hva er forresten en pustealarm?

Skrevet

Pustealarm/krybbedødsalarm er en plate som ligger under madrassen. Om barnet slutter å puste går en alarm. Har brukt den på alle mine 5 barn.

Vet enkelte synes det er hysterisk, men er en sikkerhet for meg. Slår den på og da er jeg trygg på at vesla har det bra.

Skrevet

Har også pustealarm, synes der er betryggende jeg. Selv om helsesøster mente det var litt hysterisk. Men det bryr jeg meg ikke om. Prøver også og få tak i slik babypose, men sliter med å finne en i økologisk bomull.. Sikkert litt hysterisk på den fronten også jeg (-; hehe...

Skrevet

Vi bruker vår for at mini ikke skal komme noen vei... :-) Ellers er han høyt og lavt, romsterer rundt og klarer ikke roe ned.. Er 7,5 mnd, brukt den siden ca 5 mnd. Vår gutt roer seg fort når han blir lagt i posen, dag som kveld, og det tar kortere tid før han sovner. Bruker også slike seler som ligger under madrass og festes i sidene på posen for å unngå rulling rundt/bevege seg.

Skrevet

Ang. de selene, kjøper man de løst eller må man kjøpe pose med disse på?? For det har de ikke på IKEA tror jeg.....

Skrevet

De fulgte med vår pose, den er av merke babydan (tror jeg), selges på barnas hus/babyshop o.l.

Skrevet

Min søster kjøpte billige seler til selebukser fra H&M og brukte de til å holde posen på plass, disse festet hun også bare under madrassen :)

Ikke lenge til jeg heller begynner med pose, mini'en blir urolig hvis han ikke er tett pakket inn (pleide å reive han med teppe før, men han er blitt så sterk og snur seg ut av det nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...