Gå til innhold

desom ha itet idligere, får dere ekstra oppfølging i starten på nytt svangerskap?

Anbefalte innlegg

Vi mistet i høst, men de sa at det heeelt sikkert ikke ble å skje igjen. Men jeg kjenner jo at jeg nå teller dagene på en helt annen måte enn sist. Sist spottet jeg, og det ble etter en uke med spotting tatt UL som viste en tom fostersekk. Nå er jeg 6 uker på vei, og er fryktelig redd for at noe er galt denne gangen også. Kan jeg ringe gyn å be om en sjekk (ul)? Vil jo heller ikke stjele ressurser fra de som virkelig trenger det.

Fortsetter under...

Å miste en gang er (dessverre) helt normalt, og veldig mange gjør det.

Det er først når man har mistet 3 ganger man har krav på noen form for oppfølging, men noen fastleger et mer forståelsesfulle enn andre og gir rekvisisjon til tidlig UL dersom man er bekymret selv om man "bare" har mistet 1 gang.

Lykke til.

Håper det går for deg denne gang...

Jeg fikk ekstra oppfølging etter å ha mistet to ganger (tidlig ul i uke 9 og 12 + en ekstra etter ordinær ul). Jeg mistet først tvillinger- første tvillingen i uke 12 og alt så ut til å gå fint med tvilling nr.2 , men så mistet vi h*n også i uke 14.. Andre gangen jeg mistet var i uke 6-7...Så det ble muligens regnet som 3 sa likevell (siden tvillingene var i forskjellige uker) og att det var derfor jeg fikk ekstra oppfølging...

Det går jo an å spørre... Ellers så kan du jo bestille en time som du betaler for:)

Lykke til! Det går som regel bra!:)

For noen år siden fikk påvist alvorlig skade, endte med avbrutt svk. Denne gangen fikk vi tidlig UL, men ikke noe mer oppfølgning enn som så. Alt var heldigvis helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...