Gå til innhold

Enda ett lavkarbo innlegg tenker dere, men del din beste lavkarbo oppskrift med meg:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns fløtegratinert sellerirot og svinekjøtt er godt. Du skjærer selleriroten med ostehøvel og ost. Så legger du lagvis olje, sellerirot, ost og krydder så mange lag du vil ha. Så heller du over fløte og ost øverst. Gratiner det i ovnen. Jo lengre du har den inni jo mildere smak får den. Jeg bruker bare å ha den inni ca 15-20 min men på nettet står det halvtime. Av krydder bruker jeg fersk hvitløk, allroundkrydder og litt pepper. Svinekjøttet bare steker du i panna :)

pizzabunnen min;

2 egg

1 ss rapsolje

1/4 ts salt

1 ss vann

2 ts oregano

visp dette godt sammen

tilsett 1 dl soyaprotein og 2 ts bakepulver, rør sammen til jevn smørbar masse, ikke flytende og ikke deigete, men så du etterpå kan stryke det utover uten at den er for tynn eller tykk. Vend inn 1 1/2 dl revet norvegia. Fordel det utover et bakepapir og stek på 210 grader til bunnen er gyllen og sprø.

Så kan du ha på tomatpure, ost og oppå der igjen legger du favorittfyllet ditt!

Blir sprø og god pizzabunn!

Tror ikke jeg hadde overlevd på lavkarbo uten Oopsie roll som jeg har brukt som "brød". Smaker ikke egg:

Oopsie roll

3 store egg

1/8 ts bakepulver

100 gram kremost (jeg har brukt mest naturell, men f.eks til ostebord eller noe kan du jo prøve kremost med smak)

Separer eggene. Bland ost og eggeplommer i en bolle. Pisk eggehviter og bakepulver stivt. Vend ost og eggeplomme blanding forsiktig inn i eggehvitene. Lag topper på bakepapir og flat de ut litt. (blir 6 - 10 stk)

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter

Kan fryses og tiner raskt

Annonse

Hurtigmat, når man har det travelt.

Kok blomkål og brokoli,.

Stek smårett bacon, og hell dette over de kokte grønnsakene.

det kan spises slik, men strø gjerne over litt parmasan og pinjekjerner.

Denne oppskriften er gull verdt når man har dårlig tid og blir fristet til å gå for lettvinn ikke lavkarbo mat. Oppskriften kan jo utvides i den rettningen man ønsker selv, hvis man synes det er godt og har bedre tid, noen visper egg og fløte og heller det over og gratinerere det.

Lavkarbovafler :-) Ikke min oppskrift, har stjålet den på lavkarbo.no. Noen ganger bytter jeg ut kokosmel med mandelmel, spørs hva jeg har. Disse er himmelske med masse smør og bringebær på. Nam! :-)

2 ss olje/smeltet smør

3 store egg

3 ss fløte

noen dråper vanilje ekstrakt/essens

2 ss sukrin eller 1 gram Stevia

1/4 ts salt

1/4 ts bakepulver

3 ss kokosmel

1 ts fiberhusk

Kardemunne etter smak

og Vann til konsistensen er bra (dette gir litt mer sprøhet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...