Augustbarn2010 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Jeg og samboer vurderer å ta med oss datteren vår til USA/Florida til sommeren. Datteren vår vil da være fyllt 1 år når vi reiser. Har aldri reist så langt med barn før. Har dere noen tips?hva bør vi tenke på? Er det best å ta med mat fra Norge? Er det noen som har gjort det samme? Tusen takk for svar!:-)
MillaLilla Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Har nettopp vært på et par veldig lange turer med mini (vi bor i Mexico, men var nettopp 5 uker hjemme i Norge), så nå føler jeg at jeg har litt erfaring å dele med verden For lang flyreise: -Nattflyvning er gull når det er mulig! Da blir det litt hvile på foreldre og barn. - Ta med flere klesskift til mini (minst 3-4 ekstra overdeler og en bukse eller to) og i hvert fall en ekstra bluse/genser/skjorte til deg selv - Pakk med mer enn nok mat og snacks til barnet. Ta høyde for at det kan være forsinkelser underveis i forbindelse med mellomlandinger og slik. - Tilby vann eller annen drikke oftere enn du pleier (alle blir dehydrerte på flyreise, også de små) - Ta med noen favorittleker til reisen og dessuten et par nye og spennende leker. - Ha mer enn nok våtservietter innen rekkevidde, og spypose (greit å være forberedt, på siste tur over atlanteren satt vi ved siden en liten jente som kastet opp konstant hele veien. Stakkars liten). Jeg ville tatt med litt mat fra Norge. Hvis jenta deres spiser grøt er det greit å ta med et par esker av favorittgrøten. Hvis det er et spesielt pålegg hun foretrekker på brødet (leverpostei eller kaviar, for eksempel), som du ikke vet om det er lett å få tak i i USA er det greit å ta med så dere har til hele turen. Det samme hvis hun fortsatt spiser middagsglass. Bleier er visst ikke veldig dyrt i USA, så det er sikkert greit å kjøpe der. Huggies sine er veldig OK - kan minne litt om libero. (forøvrig ville jeg valgt et mer temperert reisemål. Florida er veldig varmt og fuktig spesielt om sommeren og hvis jeg hadde tatt med lillerusken ,som fort blir for varm, dit hadde vi nok endt opp med å måtte være innendørs under en vifte eller med aircondition store deler av dagen, men vi er jo alle forskjellige). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå