Gå til innhold

Hvor mye trenger man egentlig i hver babystr av basisplagg når man får høstbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på hvor flink man er til å vaske klær hehe. I gravid boka mi står det 8 stk av hver. Altså 8 bodyer, 8 trøyer, 8 bukser osv. Selv får jeg sommerbarn og har altfor mye klær, men her i huset blir det fort mye skittentøy så man må vaske veldig ofte og da syns jeg det er greit å ha en god del klær. Forøvrig så syns jeg ikke det er greit å ha klar klær både i str 50-54 og 60 til babyen kommer:)

Hei!

Hele høsten og vinteren brukte jeg stort sett body og strømpebukse i ull. Kjøpte ca 3 sett i hver størrelse og noe i bomull. Det meste av sparkebukser og gensere ble nesten aldri brukt. Fikk sommerbarn i fjor og da var det temmelig varmt. Ble for det meste brukt omslagsbodyer da, noe som er det beste de første ukene. Hadde en god del av dem pga de bæsjer temmelig ofte og gjerne oppover ryggen slik at man må skifte ofte. Det finnes utrolig mange flotte ullbodyer og ullbukser å få tak i nå og er meget behagelig for barnet å ha på. De fleste av venninnene mine bruker det samme på deres barn fra høst til vår:) Fort å vaske og tørker fort. men som sagt, omslagsbodyer i begynnelsen er det aller beste + en god del pysjer:)

Hei,

Jeg er enig at om høsten så trenger man ca 8stk av hver. Da jeg har jobbet i div barne butikker, så har jeg erfart at str. varierer mye! En body i str. 50 hos H&M er ca5cm kortere enn en i samme str fra Polarn O. Pyret. I tilegg så er det mange bomuls klær som krymper veldig mye, det gjør ikke Polarn O. Pyret klærne, så da kan ofte en body i str 50 være alt for stor for en nyfødt baby som er 53cm lang mens i andre merker kan str 56 nesten være for liten etter vask.Her kommer det mye ann på bomuls kvaliten som er brukt.

En ting som er viktig for de små babyene som ligger hele tiden, er å sjekke at de klærne som er innerst på kroppen har flate sømmer, så de ikke får hele kroppen full i "sove striper" som gjør vondt.

Økologiske klær innerst kan også anbefales, og så klart ull er også å anbefale til vinteren. På ull ble faktisk Polarn O. Pyret best i test i vinter :)

Hilsen gravid og lykkelig :)

Annonse

Jeg fikk baby i fjor høst, og til henne brukte jeg nesten bare ullbody og ullstrømpebukser - helt fra oktober til april. Dvs at alle bomullsklærne ble liggende så og si ubrukt i kommoden, alt helt opp til str 74 faktisk :P Så mitt råd er å kjøpe mye ull, og heller begrense antall bomullsklær litt.. Jeg hadde vel ca 6 ullbodyer og 6 ullstrømpebukser som jeg brukte "konstant" de første 4 mnd- i str 50 og 60 (Janus)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...