mamma05mamma11 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg kjenner jeg har begynt å vente veldig på det lille nurket i magen. Hadde masse tette kynnere natt til lørdag (kun 3minutter mellom, men lite progresjon i smertene.) Etter det har jeg ikke klart å la være å gå å vente!! Og det gjør at tiden går SAKTE!! skal ha modningsakupunktur for 3.gang i morgen ettermiddag....alt er klart...klær vasket...fødebassenget oppblåst (planlegger hjemmefødsel)...og mentalt har det gått over fra å grue seg, til at jeg nå gleder meg til den store opplevelsen!! Jeg tar meg selv i å stryke på magen og spørre den lille om han er klar for den jobben vi skal gjøre sammen... Litt skrullete...men, men.... Lykke til alle sammen!!!!!
julebaby<3 Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Jeg har termin 9.juni. Er kjempe spent og litt utålmodig. Har hatt kynnere siden uke 18, men har hatt maserier ett par netter på rad. Så jeg går å tenker hele tiden, skjer det nå?? eller nå?? Hver gang jeg står opp fra sengen tenker jeg, går vannet nå? eller når jeg er ferdig med å tisse, kanskje nå? hihi... Gleder meg bare så veldig til min lille tulle kommer.. Føler du at modningsakupunkturen hjelper eller? Mange som sier at jeg bør vurdere det, men har ikke tatt steget.. Jeg har, i motsetning til deg, begynt å grue meg til fødselen! Har gledet meg hele tiden, men nå har jeg begynt å kvie meg litt.. Er førstegangs. så jeg vet jo ikke hvilke smerter jeg kan vente meg. Men klare det skal jeg! ) Lykke til mamma05mamma11 !
mamma05mamma11 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2011 Hei pernilleulrikke! Du kommer helt sikkert til å klare det strålende...du har i allefall rett innstilling. Om jeg føler akupunkturen hjelper...litt vanskelig å svare på...det er tydelig at det skjer ett eller annet når hun treffer "punktene"...og etterpå føler jeg meg helt sigen og nummen i kroppen...akkurat som om kroppen har hatt en hard økt med jobbing. Det var stor forskjell på første og andre gang med akupunktur. Det gjorde mye vondere andre gang (2dager etter første gang), jordmoren sa at når man nesten ikke greide å ta nålene pga at det gjorde så vondt, da var fødselen rett rundt hjørnet! Jordmoren sa også at jeg hadde tydelig fødepuls, og at hun trodde jeg ville føde før termin.....ikke rart jeg går å venter!! SPENNENDE!!! Når det gjelder å grue seg til fødsel føler jeg det hjelper å lese så mye som mulig om positive fødselsopplevelser. Jeg leser naturligvis mye om hjemmefødsler, men jeg tror disse fødselsopplevelsene kan være nyttige for alle som har en forestående fødsel. Gå inn på hjemmefødsel.no og på jordmorbloggen der!!!! Utrolig fine fortellinger, og hun skriver så godt om troen på "fødekvinnen". Og den troen trenger vi nå!!! Masse, masse lykke til!!!!!!
Mamita_Linda Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 hei jenter jeg har termin 10 juni og venter og venter og venter... For min del kan han komme nåååå... Er så utslitt av å være gravid... Er førstegangs og veldig spent på hvordan fødselen starter... Bare 12 dager igjen nå... Håper seriøst han kommer før... Har klart å dra på meg en forkjølelse i de siste dagene så ligger og ligger og ligger... Så kom kom sier jeg bare... Hadde mensen smerter og i rygg i natt så nå må det da skje noe snart... Utålmodig nei Hehe... Lykke til jenter..Vi gjør en unik jobb
Happyus(: Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Hei! jeg har termin 8 juni . går bare her hjemme å venter og venter.. er veldig spennt dette er første gang så er litt spennende på hva som venter meg ang fødsel.. har også vert å tatt modningsakupunktur 3 ganger + ho satte noen nåler som kan sette i gang fødsel sa hun men det hjalp ingenting ... går med mensmurringer i rygg å mage hver dag så begynner å bli sliten av det... så spennende at du skal føde hjemme då! lykke til jenter
poppopp Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Jeg skal ha KS den 8.juni og ser frem til å bli ferdig, mot slutten er nok alle veldig klare for å få nurket ut. Dette blir min 3.fødsel, men første som keisersnitt. Jeg ble skikkelig skremt opp ang fødsel de første gangene, og det tror jeg var med på å gjøre min opplevelse bedre. Med andre ord trodde jeg det skulle bli smerter av en annen verden, og ja det er det...men man må jo igjennom det. Og en fødsel er så indiividuell, ingen får like opplevelser. Dermed får man bare ta det som det kommer, og jeg er sikker på at dere alle kommer til å utføre det på en praktfull måte. Masse lykke til jenter
Askepott <3 Fødeklar <3 Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Hei! Jeg har menstermin 8 juni og ul termin 9 juni, så blir spennende å se når det skjer noe. Er som deg at jeg venter veldig på lille gullet:) Har hatt masse kynnere og smerter i korsryggen i dag, så tydelig at det er noe som skjer. Alt er nå heldigvis på plass og klart til den lille kommer. Er veldig spent på fødselen og gleder meg masse, er kanskje litt naiv siden jeg er førstegangsfødene men. Lykke til alle sammen
Chrissy_23 Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har Termin 8 juni også! =) Venter i spenning på når hun vil kommer og gleder meg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå