Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

minsta på snart 4 mnd har de siste 5 dagene våknet annenhver time på natta, jeg blir helt fullstendig gal!! hun får puppen og spiser litt før hun sovner igjen, men så er det på'n igjen 2 timer etterpå............ helt fram til nå har hun sovet godt på natta, rutinen var først 2 måltider i løpet av natta, og i de siste 2 mnd har hun tatt kveld kl 19.30, spist en gang kl 03, og sovet til 07. hva har skjedd??? hvordan endrer jeg dette? det er bare helt uutholdelig, jeg er alene med ei på 3 år uten bhg i tillegg, så har ingen måte å ta igjen søvnen på!

Takker for alle råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økedøgn? Gutten min er også 4 måneder, han har frem til denne uka spist 2 ganger mellom 20:00 og 07:00, hele denne uka har det vært 3 :-( Forstår godt du blir sliten når du ikke får hvilt noe på dagtid, har desverre ingen råd, ville bare sende deg en god klem fra en nattevåker til en annen :-)

Skrevet

Har hatt samme problemet her med vår gutt på 4 mnd. Det vi gjorde (som ikke går siden du er alene da) var at jeg sov på eget rom noen netter og pappaen dyttet smokken i han hver gang han våknet. Dette fungerte kjempebra så det viste seg at han ikke trenger pupp på natten når han våkner. Kanskje det er sånn hos deg også? Hvis hun bruker smokk, prøv å gi henne den istedenfor pupp, så kanskje hun sovner igjen.

Vi gikk hvertfall fra 3-4 måltid på til ingen på bare en natt.

Føler virkelig med deg, er helt grusomt og ikke få nok søvn :(

Lykke til

Skrevet

Hvordan er hun på dagen? Ammer du masse da også? Virker hun mett etter ammingen?

Jeg opplevde det samme med min lille tupp da hun var rundt 4 mnder og da startet jeg med grøt... Jenta endret seg helt... Hun sov gjennom hele natta og hun virket både mett og fornøyd...

Jenta mi stortsett hang på puppen hele tiden på dagen... var masse våken og virket som at hun aldri ble mett av puppen. Startet med grøt på kvelden for å se etter om det ble endringer i søvnen på natta. Så vi startet med grøt før hun ble 4 mnder og så en total forandring på jenta,søvn,humøret.

Skrevet

Vi har akkurat vært igjennom det jeg trur var en litt lenger økeperiode, mrd hyppigere oppvåkning. Er visst vanlig i 3-4 mnd alderen. Jeg startet med smaksporsjoner grøt, men det tar jo litt tid å venne ham til, og i mellomtiden har han begynt å sove hele natta igjen. Slik han også gjorde fra 2 til 3 mnd. Han er 3,5 nå.

Skrevet

takk for gode svar!

ammer ikke mer på dagtid egentlig, kanskje derfor hun prøver å ta det igjen på natta... hun har hele tiden spist lite (synes jeg iallfall i forhold til storesøster da hun var baby..hun var en skikkelig matmons) kanskje jeg derfor produserer for lite i forhold til hva hun trenger nå som hun straks runder 4 mnd.. i dag har jeg ammet mye hyppigere og håper natta blir litt bedre!!

men jeg skal sporenstreks til butikken i morgen å kjøpe grøt:)

Skrevet

vet dere, natta i natt var helt super etter at jeg ga litt grøt og en flaske erstatning før hun sovnet!! Jeg er et helt nytt menneske igjen!:-) gapte opp og ville bare ha mer og mer av grøten, ikke no opptrapping her i gården nei, grein hvis hun så skjeen var på tur bort,hehe:) og drakk 120ml mme etter at jeg hadde ammet.. tydelig at hun trengte mer mat ja. Men på dagen har hun vært blid og fornøyd hele tida-samme nå. Deilig!!

ammet en gang iløpet av natta da, men det er helt ok!

Gav henne det samme i kveld og håper på en god natt:)

Skrevet

Det hørtes jo helt supert ut! Deilig! :) Godt at man finner ut av det etterhvert og krysser fingene for at det fortsetter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...