Gå til innhold

Gravid-garderobe; hva trenger man egentlig?

Anbefalte innlegg

Har endelig fått litt penger til overs og nå skal det shoppes:) Men hva trenger man egentlig av gravidtøy? Jeg jobber på kontor (men ikke veldig pyntet), og har en ellers vanlig aktiv fritid.

Forslag til jobb-tøy:

1 mørke mammajeans med rette ben/litt sleng

1 sort, smal pen mammabukse.

1 ola mammaskjørt (eller er det helt ut nå?)

2 tights

2 singletter med blondekant nederst

2 t-skjorter (som kan kombineres med singlettene)

2 tunikaer

2 vide bluser som går over rompa

2 lange cardiganer

hvite, lave tøysko

Sorte ballerina sko

2 pene, lette skjerf

Sort blazer

Høres dette fornuftig ut? Jeg begynner helt på scratch; har ikke kjøpt tøy på flere år, så jeg har ikke peiling.. Og de fleste toppene kan sikkert brukes etter graviditet også.

Noen som har shoppingtips å komme med?

Hva/hvor mye tøy har dere (som gravide)?

Fortsetter under...

Husk gode sko også da:) med skikkelig demping. Det er mitt beste tips. Når magen blir skikkelig stor kan det være godt med gravid- thigts og gravid-truser også. Jeg brukte vanlige thights ganske lenge men de siste månedene var det ikke sjans, må ha plass til magen. Jeg var høygravid på vinteren sist og hadde ikke overlevd uten min ullstrømpebukse for gravide, det var en god investering. Hm, gleder meg til å finne frem det jeg har og handle litt nytt! Litt tidlig for min del da.

Lykke til med shoppingen!

Hmmm...ja jeg trenger også shoppingtips :)

Jeg liker singletene på B-young. De er litt lange og sklir ikke opp hele tiden. Dessuten har de cardigan og gensere som tåler gravide mager :)

Jeg har ikke handlet så mye enda, og det er fordi jeg synes det er vanskelig å finne noe som passer... mammabukser er greit nok, men topper og gensere er det verre med.

Håper dere har noen tips, jenter!

Hei hei! tittet innom fra dib, bare for morro skyld:) Det jeg anbefaler er å ikke kjøpe for mye mamma-klær. de er gjerne dyre, og du bruker dem jo bare for en kort periode. En god mamma-tights og bukse er viktigst, og evt bluser og lignende til magen blir på sitt største. Kjøp gravidbuksa (jeans) litt romslig, for husk at hoftene blir bredere og greier..hoj!! Ellers passer stort sett vanlige klær veldig lenge, så anbefaler å kjøpe litt etterhvert som du ser hva du faktisk har bruk for. Jeg brukte nesten bare sånne tynne gensere og singletter fra bik bok, som er både billige, "stretchy" og lange, så de gikk godt over magen. Ellers brukte jeg tunikaer jeg hadde fra før - kjøpte vel en på h&m.. Lykke til videre med svangerskapet :)

Hei, jeg er vel en av de få som anbefaler å kjøpe gravid tøy når man er gravid. Synes det er penere enn å gå opp i størrelse i vanlige klær. De sitter finere og har plass til mage uten at de er store. Det jeg har kjøpt denne gangen er 4 gravid bukser, to sorte, en dongri og en hvit. Et kort dongri skjørt, en capri bukse, 5 skjorter/tunikaer, 3 tynne bomullsgensere, 4 kjoler, 1 t skjorte og 5 singletter. Det dekker jobb og vanlig hjemme klær. Sliter litt med type fritidstøy og treningstøy. Treningsbuksene passer enda, men toppene strekker seg såpass over magen nå at jeg kan glemme å bruke dem senere. Gravidtøy trenger ikke å være så dyrt, som noen nevner her. De har mye billig og fint på H&M og i Mamalicious merket. Lykke til med shopping :o) Synes det er viktig å føle seg vel når man er gravid, så er for litt investering i nytt tøy i den perioden :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...