Gå til innhold

Jeg gir stratos til min 1 åring...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det må være et tulleinnlegg- hallo. Det er ikke farlig å la en 1 åring smake på søtsaker.. Men ja enig i at overskriften var litt spes.. Ingen 1 åring burde ha en favoritt sjokolade, da høres det ut som at ungen har spist urovekkende mye snop.. Min 1,3 mnd gamle tass har smakt ørsmå biter av sjokolade noen få ganger, men får ikke lørdagsgodt eller noe fast. I det store og det hele er det ikke noe forskjell på å gi is, kjeks eller sjokolade. Fett og sukker i alt!

Annonse

Vel, jeg gir hverken kjeks, is eller sjokolade til min 1 åring....han aner ikke hva det er ennå likevel.

Men når det er sagt, stor forskjell på kjeks og sjokolade da det finnes kjeks om ikke er så verst innholdsmessig.

Men enn så lenge, jeg introduserer ikke denne type ting før jeg faktisk trenger. Han blir overlykkelig når jeg kommer med et beger med fruktmos...hvorfor skal jeg liksom bytte det ut med f.eks stratos selv om det ikke er "farlig"?

Men han skal få smake på alt når tiden er moden. Husker vi var i konfirmasjon i fjor høst hvor han var 6 mnd og et par gamle "tanter" synes sååå synd på han fordi han ikke fikk smake på sjokoladekake på lik linje med de andre barna (6-7 åringer). Eh....der lå han og sprellet på gulvet med plastikk-lekene sine eller satt på fanget vårt og fiklet med bunadsølvet på de ulike fang han satt på......

Min gutt som blir 1 år om en uke har smakt av min is noen ganger allerede.....men sjokolade etc det får han ikke. Men nå spiser ikke vi no særlig av det heller. Tror ikke han får noen varige skader av å vente med søtsaker generelt til han blir eldre, gitt......Ser veldig poenget med å introdusere nye smaker når det kommer til matvarer etc, men å introdusere søtsaker som sjokolade, kjeks etc - det gjør jeg ikke. Den tiden kommer uansett før eller siden.

Enig at det høres som et tulleinnlegg.

Høres ut på HI som 1-åringen henens får en skål med stratos i fanget og at h*n har prøvd ut flere sjokolader og bestemt seg for at stratos er favoritten.

smaksprøver, ja....men utover det synes jeg det bare blir for dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...