Lillespiren<3 Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Hei:-) Jeg ska kjøpe en vogn 2. Har emaljunga city cross fra før. Har fått tilbud om å kjøpe en brukt bugaboo cameleon til 5000 kr i mårn!. Men så kommer min venninne og sier at dette må jeg ikke finne på. Hun har hatt den ig forteller at sittedelen er slik at ungen ikke sitter godt. De sitter enten for langt fram eller bak. Og når de ligger så er beina til værs. Er der noen som kjenner seg igjen eller kan fortelle litt om denne? Vet at bagdelen er god. Men mini er 4 mnd så er nok sportsdelen som blir mest brukt etterhvert. Blir kjempeglad for svar. Ikke råd til brølerkjøp.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har bare god erfaring med den vognen, jeg.Digger den, til tross for at jeg har prøvd et uttall av ulike vogner. Men det er jo en tilvenningssak om man er vant til større og tyngre vogner. Min erfaring er iallefall at sittedelen er veldig god. Barnet synker ikke sammen som de kan gjøre i vanlige sittedeler. Min sov iallefall veldig godt i sin. Nå har nye babyen og fått en. Bagen er stor og god, så håper å kunne bruke den i langt over sommeren.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Jeg skal selge min nå fodi sportsdelen ikke er god,det er sant som venninnadi sier at enten sitter ungen for langt frem eller tilbake. Jenta mi sover heller ikke godt i den.
Lillespiren<3 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2011 Oi det var to vilt forskjellige svar. Da er det tydeligvis smak og behag. Eller at barna er ulike og den passer for en men ikke en annen. Da vet jeg ikke om jeg tør gamble på at den er noe for min baby... Har sett på den nå, og synes det ser rart ut at babyen ska sove med bena rett til vers. Fler som har denne som kan si noe?
Lillespiren<3 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2011 Oi det var to vilt forskjellige svar. Da er det tydeligvis smak og behag. Eller at barna er ulike og den passer for en men ikke en annen. Da vet jeg ikke om jeg tør gamble på at den er noe for min baby... Har sett på den nå, og synes det ser rart ut at babyen ska sove med bena rett til vers. Fler som har denne som kan si noe?
♥tosmåtroll♥ Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Spørs hva den skal brukes mest til! Som by/shoppingvogn er den genial, men som tur/sovevogn ville jeg valgt en annen! Min lille prins sov ikke no godt i sportsdelen, mye bedre i emmaljunga scooter eller mb sin :-)
Lillespiren<3 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2011 Hvis vi skal gå lange turer på skogsstier og ryndt vann så kan vi jo bruke citty crossen. Så det blir nok mest til byen, av og på bussen. Men han må jo kunne sove og i den og jeg må jo kunne trille turer i nærområdet. Også tenkte jeg bruke den som reisevogn når vi skal på ferie. Vil jo ha en vogn som er god for babyen. Er jo han som ska sitte i den.
Lillespiren<3 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2011 Hvis vi skal gå lange turer på skogsstier og ryndt vann så kan vi jo bruke citty crossen. Så det blir nok mest til byen, av og på bussen. Men han må jo kunne sove og i den og jeg må jo kunne trille turer i nærområdet. Også tenkte jeg bruke den som reisevogn når vi skal på ferie. Vil jo ha en vogn som er god for babyen. Er jo han som ska sitte i den.
Nummer tre <3 Skrevet 29. mai 2011 #9 Skrevet 29. mai 2011 Vi har hatt denne vogna som eneste vogn i 2,5 år og er fortsatt strålende fornøyd.. Sønnen min sover fortsatt i den og stortrives.. Vi vurderte å kjøpe trille for noen uker siden, men droppet det fordi vi er så utrolig fornøyd med cameleon og føler at vi ikke behøver noen annen vogn. Sittedelen gjør at barnet sitter stødig, det at barnet sover med beina opp er jo bare til de vokser og blir litt større. Det har uansett aldri vært noe problem for sønnen min... Men det er sikkert smak og behag, jeg elsker den og kommer aldri til å bruke noe annet.. På vinteren kan du jo bare bytte til offroadhjulene.
Smiley85 Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Jeg ville ikke kjøpt brukt bugaboo. bagen er veldig god og romslig. men sportsdelen ( sitte delen) er som de sier her. barnet får en veldig uheldig knekk i hofte/kne som jeg personlig ikke tror er sunn. ( ingen profesjonell mening). og de to sitte vinklene er i mine øyne feil, ( for mye eller for lite) vi kjøpte enn 2008 modell brukt før vi fikk forrige baby, den var faktisk brukt til 2 babyer, men de sa at den var kun brukt til 1. desverre får oss, det kan ikke klassifiseres som ett godt kjøp, skruer som løsnet og forsvant, slingring, ikke 100% funksjon. så mitt råd er, om du har bestemt deg og har testa ut og sjekka nøye sittedelen, og vill allikevel ha bugaboo så enten kjøp nytt eller veldig lite og pent brukt. Nå står midt i galskapen og skal kjøpe ny vogn, egentlig både enkel og søskenvogn. har heldighvis litt god tid på meg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Sittedelen i Bugaboo er ergonomisk riktig og god for barnets rygg og hofter! Personlig er jeg kjempefornøyd med Bugaboo. Babyer sitter kjempebra i vogna og "siger" ikke sammen slik i andre sporsdeler. Jeg har bare positiv erfaring med denne vogna,mini sov kjempegodt i den! Så liker jeg at det er 3 sitteposisjoner og at styret kan enkelt snus over om du skal kjøre på ulendt underlag eller om ungen får sola i øynene. Så jeg sier go for it!! Knallgod vogn!!!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 "Jeg ville ikke kjøpt brukt bugaboo. bagen er veldig god og romslig. men sportsdelen ( sitte delen) er som de sier her. barnet får en veldig uheldig knekk i hofte/kne som jeg personlig ikke tror er sunn. ( ingen profesjonell mening). og de to sitte vinklene er i mine øyne feil, ( for mye eller for lite)" Dette er bare tull! Setet i sportsdelen er ergonomisk riktig utformet i sammarbeid med et flertall barneleger for å unngå for mye vekt på babyens rygg og hofter.
NNN* Skrevet 2. juni 2011 #13 Skrevet 2. juni 2011 Vi kjøpte Bugaboo Cameleon i 2007 og er kjempefornøyd med den. Eldstejenta har brukt den og har sovet godt i den, både på trilleturer og på barnehagen. Nå bruker lillegutt den og han sover godt i den også. Vi har kun hatt denne vogna og en liten trille som vi kjøpte da lillegutt ble født til avlastning til jenta når vi går tur. Jeg må si at vi bor i Bergen og ikke går tur i skog og mark så ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå