Gå til innhold

Er det noen her som er interesserte i å få vite hvordan det holder på å bli i småbyer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stoff misbrukere og alkoholikere er det i alle byer, noen byer er mer belastet enn andre feks Asker , Alta, Oslo, Bergen, Fagernes bla ..

hva er en småby i deffinisjon? er det en amerikans småby(1-2mill inbyggere), eller en norsk småby?(10-50.000/100.000 inbyggere) vi har ca 5000 inbyggere i bygda vår, en stor del av ungdommene mellom 17 og 20 driver med diverse dop, noen hash, amfetamin, andre boling.. det er ikke mange voksne som holder på, men her er en del eldre alkoholikere.. normal arbeidsløyse, og en del som kunne brukt sine penger mer fornuftig og kunne klatra ut av hullet..

her er også mange dyktige folk, gryndere som skaper store verdier og mange arbeidsplasser.. de fleste lever og har det bra på bygda, og de ferre ste blir en av mengden som i norske storbyer..

Annonse

Har sett grusomme dokumentarer om meth-avhengige i USA. Der gjør mange det de kan for å framstille meth på egenhånd hjemme. Men hvordan kan det ha seg at hele samfunn blir avhengige av meth?

Hva mener du med "hele" samfunn?

Og til deg over: En amerikansk småby er ikke på 1-2 millioner innbyggere. Madison, Wisconsin, regnes som en mindre by med 100.000. En småby er vel det jeg bor i, ca. 10.000.

Jeg var i et ganske belastet miljø før jeg traff mannen min, exen min drev med dop og var bla kurer/smuglet dop opp til nord norge. Store mengder. Så har ganske store kunnskaper rusmiljøet i bla Oslo og Alta .

Jeg vet også om bygder rundt Alta som er ganske belastet med dop og alkolisme .Dessverre:(

Annonse

hei

dette er ikke noe greit. men jeg tenker at det hjelper ikke å gå å ruse seg om man ikke har et hjem ? de pengene man bruker på stoff kunne man brukt på en leilighet eller i det minste mat og spart opp....

rus løser ikke problemer uansett. jeg har hatt det jævlig i min barndom og oppvekst men ikke ruset meg selvom...

men selvfølgelig er det trist dette..er jo ikke noe kjekt og dte må ikke være greit å være narkoman uten hjem...uff :(

kan noen forklare meg dette. er nok noe jeg ikke skønner her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...