Starshine Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Har en gutt som er svært aktiv. 6,5 mnd gammel stod han i knestående stilling, og fant raskt ut at dette kan brukes til "sitting". Dvs at han sitter med beina formet som en M. Er det flere barn som gjør dette?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Hei du:) Datteren min er nok ganske "tidlig" ute. Hun var i krabbestilling tidlig,og krabbet før hun var 7 mnd gammel. Hun setter seg opp både vanlig og slik som du beskriver,i en M. Jeg gjør også det til vanlig når jeg sitter på gulvet. Ha ha Ellers så reiste hun seg opp før 7 mnd og nå går hun rundt bordet. Hun er 7 1/2 mnd gammel. Vet ikke om det er sååå tidlig ute,men for meg er hun det:) Synes gutten din er tidlig ute som sitter sånn i en alder av 6 1/2 mnd ja:) Morsomt å se at det er flere med den sitte metoden;)
<3 duracellkanin <3 Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 gutten min er ikke mer enn 3,5 måned, så der er det ikke så lett å vite ennå men jeg vet at jeg selv var veeeldig tidlig ute.. jeg reiste meg opp når jeg var 6 mnd.. jeg forstod dog ikke at jeg ikke klarte å gå så jeg slapp meg og gikk rett i gulvet mamma fortalte at jeg hadde blåmerker så og si hele tiden fra jeg var 6 mnd så var jeg vel 8 mnd når jeg begynte å gå litt..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Vanskelig å si, siden min sønn ble nettopp 5 mnd. Han snurret fra rygg til mage så lett som bare det da han var 3.5 mnd, mens storesøstra var 5 mnd da hun snurret fra rygg til mage, så jeg følte at 3.5 mnd var tidlig. Jeg ser også at han drar knærne innover mot magen og forsøker å åle seg. Det ser ut som løsner ganske snart. Storesøstra var omtrent 6-7 mnd da hun drev på slik han gjør nå. Men ser ikke akkurat ut som han har tenkt å sette seg opp med det første Så jeg syns det var tidlig, selv om jeg vet flere barn som kunne sitte da de var 6 mnd. men tror de fleste er litt senere ute enn som så. Jenta vår var nok litt seint ute grovmotorisk i forhold til andre, men var tidligere ute med tenner, finmotorikk og språk enn andre. Han her ligger kanskje på normalen grovmotorisk,uten at jeg vet.
Fru Pinne Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Gutten vår snudde seg fra rygg til mage rett før han var 3 mnd. Han er nå 4mnd. HS mente han var der han skulle være og vel så det på utviklingen. Han har også dratt knærne innunder magen en del, men nå har han sluttet med det og strekker seg heller opp med armene og aker seg såvidt litt bakover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå