Gå til innhold

Ufrivillig avføring :( :( Hjelp noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 4 uker siden fødsel... Har kjent at jeg ikke er nedentil som jeg var og alt er på en måte presset litt utover. Kjennes ut som hemorroider....

Nå har jeg gått på Penicillin i en uke pga brystbetennelse, og derfor fått litt løs avføring... Satt med bena opp i sted og trodde jeg hadde litt luftavgang.. I min store fortvilelse gikk jeg på do etter på, og da var det MYE avføring som var kommet ut... Blir så deppa nå. Vil absolutt ikke vere ødelagt nedentil :( :( Andre som har det slik? Kan det trenes opp? Håper det går over etterhvert, ellers må jeg vel snakke med legen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke ødelagt nedentil fordi du hadde et tilfelle hvor du presset ut det du trodde var en fis. Slike uhell skjer stadig hos menn også, som du vet ikke kan føde barn. Det kan trenes bort ved at du gjør en vane av å sette deg på toalettet når du vet at du har renneræv og må slippe en due. ;)

Skrevet

Hahaha, jeg tenkte akkurat det samme som deg! Uheldig med løs mage og en fis. Typisk! Og ikke farlig, ikke minst.

Slapp av, HI! Det går over når diaréen gir seg.

Skrevet

HI her:

Har vel ikke diarè akuratt....! Er jo fast avføring, bare litt løsere enn vanlig... Har ALDRI opplevd å lekke uansett hvor løs mage jeg har hatt, så trodde ikke det var så normalt ...... Burde vel heller ikke regne med noen seriøse svar heller..

Skrevet

Svarene er jo så seriøse som du kan få dem, HI. Det er en kjennsgjerning at muskulaturen er svakere nedentid etter en fødsel, så du må selvsagt gjøre knipeøvelser. All bløt avføring kommer lettere ut enn en fast en ved trykk, det gjelder for alle mennesker.

Skrevet

Tror ikke du er "helt ødelagt" nedentil selv om du lakk litt løs avføring i forbindelse med en promp 4 uker etter fødselen altså!

Du er selvfølgelig litt slapp i fiseringen enda, men det går seg til. Gjør knipeøvelser og ta tiden til hjelp!

De fleste av oss er litt slappe etter en fødsel, første døgnet klarte jeg ikke holde på luft i det hele tatt (flaut), men kom ingen avføring siden jeg hadde hatt klyster.

Det gikk seg til.

Tror du kan senke skuldrene og slappe av, så lenge dette er første gangen du har lekket har du ikke en konstant lekkasje og det var bare en uheldig kombinasjon som gjorde at det kom litt. Å sitte med bena høyt og prompe når man har løs avføring rett etter en fødsel vil jeg si er ganske så vågalt, hehe ;)

Skrevet

Slapp av HI dette går over! Jeg hadde det som deg, hadde NULL kontroll.. jeg skammet meg så fælt og gråt og det var J***** men det gikk over ganske raskt.

Anbefaler deg å få krem og stikk piller mot hemoroidene fra din lege. Alco anal eller hva det heter var ikke nok for meg. Spis masse fiber nå som er godt for magen og systemet. Jeg hadde det som deg 2-3 uker etter fødsel. nå er jeg helt fin igjen. ble helt fin igjen etter 1 mnd tror jeg...

Men fiber er lurt! For om du får skikkelig hard mage og må presse ut, kan du få tilbakefall fordi du presser for hard og det blir en ond sirkel. Jeg begynte derfor med lactulose noe jeg absolutt IKKE anbefaler da fikk jeg full eksplosjon bæsj med null kontroll...

Lykke til kjære deg =)

Skrevet

du er heldig som får løst opp avføringen din etter fødselen. Tror det er vanlig å få en urolig mage av pencilin. Jeg fikk det en gang og magen romlet sånn og var urolig i magen lenge etterpå. Og legen sa at jeg skulle drikke biola/kultura. Det får magen på plass igjen.

Men jeg hadde og hemorider etter svangerskapet. Hadde etter en stund en klump ved åpningen og den ble mindre og forsvant på ca 1 uke eller 2. det er veldig vanlig å få hemorider etter en fødsel, Vi har jo presset ut en unge på 3-4 kg....

Etter min 2 fødsel er jeg helt annerledes nedentil. tror det er urinblæren som har dettet ned. Eller skjedeveggen. Det er som en liten ballong når jeg kjenner etter kommer liksom ut av vaginaen min. (den kjennes rett ved åpningen)

Har bare undersøkt ved 6 ukers kontroll. Tror det skjedde for gutten min satt fast da han var nesten ute, og når jeg endelig fikk presset han ut kom et gedigent POPP lyd.... hehe litt vittig, men ikke så vittig nå.

Jeg slet med treg og hard avføring etter fødsel, de første gangene var ikke en kjekk oplevelse på do nei...

Men det går bra :-)

Skrevet

Håper det går over ja!!!

Har denne klumpen jeg også. Går liksom aldri bort uansett hvilken salve jeg bruker. Føler "mellomrommet" mellom analåpning og vaginalåpning (ja sorry detaljer..) er så kort at det mangler noen sting der :( Føler også det kommer ut noen småklumper fra vagina.. Nei jeg føler meg rett og slett utilpass nedentil. Håper det kommer seg.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har sett pinlige sykdommer på nrk2 og som oftest kan slike problem trenes opp. Det kan være en muskel mellom skjedeåpning og endetarm som har blitt slappere og dermed skaper et "rom" hvor det kan komme litt avføring. Dette kan renne ut, selv om du tørket deg helt ferdig på sist du var på do.

Har selv vært mye plaget med dette. har vært plaget med mye forstoppelse som videre har ført til hemoroider og sprekker i endetarmen. Ved hemoroider gjør det vanskelig å tørke seg ordentlig, selv om man tror man har gjort det. Dermed kan det komme litt i trusa etterpå. Det kan være hemoroider du har. Bruk en krem eller isbiter for at den skal dempe seg. Hvis det stadig kommer tilbake bør du kontakte lege eller gynekolog.

Jeg har selv vært for feig til å ta kontakt, men jeg har blitt skikkelig plaget i det siste etter at jeg fikk en stor hemoroide. Det går bort i perioder for så å komme tilbake, men jeg vil ha bukt med dette for godt. Er jo skjemmende egentlig.

Ellers har jeg aldri vært plaget med at det har lekket ufrivllig når jeg har hatt diare. Så noen av endetarmsmusklene mine funker iallefall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...