Gå til innhold

Testet idag, jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Jeg har jo egentlig testdag på tisdag, men så hørte jeg om ei som hadde testet positivt på dag 11 etter ins, så hvorfor ikke?

Tok en graviditets-test, stav og en el-test, stav.

El-testen slo ut temmelig mye, men ikke like sterkt som kontrollstreken. G-testen slo også ut, svakere en el-testen, men det er ingen tvil om at det er en strek der.

Jøje meg!!!

:-)

Nå blir jeg litt sur om jeg får mensen på mandag, altså!!

Men venter med å sette meg opp som positiv til testdag faktisk har vært, det har jo vært endel "kluss" tidligere, må ikke ta gleden på forskudd. Men nå synes jeg at det kan klaffe, etter MA'n osv.

Har egentlig ingen tydelige symptomer, bare masse som kan være av andre årsaker; litt ømme bryster, "bedre" luktesans, trøtt...

Veldig kjekt med to små som holder meg opptatt i dagene fremover. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du nok gravid, og i så fall - gratulerer! :-)

Symptomene er jo også typiske tidlige tegn ;-)

Har du prøvd lenge..?

Skrevet

Tusen takk! :-)

Begynte før jul, har hatt en kjemisk ell, og en MA i uke 10, så det har jo tatt litt tid å komme hit. Kan jo fort ende i en ny kjemisk, og vil ha hcg målinger hos legen ofte hvis det skulle feste seg.

De to forige barna kom som perler på en snor, så dette er en litt ny verden for meg.

Men det er klart, når vi tester så tidlig som vi gjør, tar el-tester osv, da oppdager vi jo "graviditeter" som vanligvis ikke engang merkes. Var laaangt over ikm da jeg testet positivt med de to jeg har. :-)

Dere har nettopp begynt, eller husker jeg feil?

Skrevet

Sorry, så nå at dere absolutt ikke var i start-gropen. :-)

Gratulerer med spire, håper den sitter. :-)

Skrevet

Da håper eg virkelig det går denne gangen :-)

Tusen takk, vi er veldig lykkelige. Håper bare de første 12-16 ukene blir bra, uten en ny SA! :-)

Skrevet

Gratulerer med positivt. Veldig glad på dine vegne nå. :-)

Skrevet

Så godt å høre:) Har fulgt litt med deg siden jeg en gang i sin tid la inn noen tips/råd ang forsøk i DK.

Gratulerer, dett SKAL holde til mål.

Skrevet

Oi så spennende, jeg aner ikke hvordan noen av disse testene fungerer, men utslag er vel utslag, så det høres ut som du har en liten spire som vokser og gror <3

Vi har testdag i morgen, men har ikke tatt en eneste test da frøkna som bærer spiren er på jobb og borte hele helgen, helt forferdelig nervepirrende.

Uansett, masse lykke til og gratulerer til deg, det var gøy :)

Skrevet

Heisan alle sammen!

Tusen takk for gratulasjoner. :-)

De få som vet om hva jeg driver med, omtaler testingen min nå som "ren formalitet". Jeg vet jo at jeg lett blir gravid, men det skal jo liksom sitter der i 40 uker også da. :-)

Brystene er i hvertfall mere ømme... jeg var ute idag (igjen!) og jaget en elg ut fra jordet mitt, og da må man løpe vedlig fort og hoie høyt og vifte med armene... og idag kjente jeg det godt i brystene under denne seansen.

Jeg har gjort dette hver dag i noen dager nå, så har sammenlikningsgrunnlag... :-)

(Jeg tuller ikke... :-) )

... og hvis noen vil komme på elgsafari er det bare å sende si ifra!! :-)

Lindenberg var tydelig på at jeg burde komme så fort jeg fant en el, og nevnte ingenting om hormoner ell, bare naturlig syklus. De visste ikke hvorfor, men det er visst slik at man blir lettere gravid etter en MA/SA. Hcg var nede i 54 tror jeg bare 10 dager etter at jeg først begynnte å blø såvidt, (9800 i utgangspunktet), så kroppen har ordnet opp fint selv.

Gikk på crinone forrige runde, etter den kjemiske, men det gikk ikke mange dager fra hjertet sluttet å slå til kroppen min satt igang å rense opp. Godt å se at naturen fungerer, midt oppi alt sammen.

Denne gangen kjøpte jeg "eget" strå direkte fra sædbank, og har da tilgang til extended profil mm. Er veldig fornøyd med det, kjenner jeg. Hvs dette nå sitter, da.. :-)

Huff, nå har jeg litt forventningner, kjenner jeg, det er jo ikke så lurt.

Jaja, enten kommer mensen i morgen, eller så drar jeg innom legekontoret og tar en hcg-måling.

Skrevet

Da har jeg tatt blodprøve hos legen, skal ringe i morgen og få resultatet. :-)

Hvis jeg er gravid, vil jeg ha hcg-målinger ganske ofte, så vet man at det fortsatt vokser.

Skrevet

Hei!

Da har jeg testet igjen i dag tidlig.

CFC-testen ble svakt positiv. Tok også en el-test, der ble teststreken like sterk som kontrollstreken. Og da har jeg ikke flere g-tester... :-)

Så var det hcg-prøven min fra igår. Var litt spent på hva den ville ligge på, svaret var 60. På dag 13, det må da være ok? Kjenner at jeg er veldig forberedt på en kjemisk til, men så lenge mensen uteblir er jo alt såre vell. :-)

Ringte ned til CFC og sa ifra om positivt resultat og ble senere oppringt av en sykepleier med beskjed fra Lindenberg om at jeg skulle til ul om tre uker for å bekrefte graviditet. Så da må jeg "bare" overbevise legen min om at jeg skal få så tidlig ul. Håper jeg ikke må krangle veldig for å få det til.

Jeg har også spurt på CFC om Lindenberg synes at det er en god idè med gjevnlige hcg-målinger. De skal ringe meg opp igjen med svaret. Etter alt som har skjedd synes jeg det hadde vært en trygghet å få bekreftet at det vokser og ikke er dødt.

So far so good! :-)

Skrevet

Gratulerer! Du blir jammen lett gravid! Håper virkelig spiren sitter denne gangen!:-)

Skrevet

Gratulerer så masse. Det var gøy og høre :-)

Skrevet

Gratulerer med liten spire :) Blir nesten samme termin på deg og oss da, håper virkelig det går bra for oss alle! Masse lykke til!!

Skrevet

Gratulerer, håper virkelig du slipper å bli skuffet enda en gang :-) Lykke til med svangerskapet.

Skrevet

Gratulerer så mye :o) Jeg krysser fingrene for dere.

Når det gjelder hcg-måling, sa min gynekolog at det ofte bare førte til usikkerhet og forvirring. Hun ville derfor ikke måle den. Fikk ul i stedet.

Er spent på hvilket råd Dr L. ga deg :o)

Skrevet

Takk for alle gratulasjoner! :-)

Ble oppringt med beskjed fra Lindenberg om "at glæde dig over din graviditet og tage henn på ultralyd om tre uger"

Dere som har snakket med Lindenberg kjenner sikkert igjen ordlyden. :-)

Så da anbefaler han altså ikke hyppig hcg-måling.

Jeg får uansett ikke tak i min lege før mandag, men har ringt inn beskjed til legekontoret om at dr.L ville jeg skulle på ul om tre uker.

Så får jeg se hva legen min sier...

Jeg har flere ganger fått høre at "de kan ikke gjøre noe når det er så tidlig i svangerskapet". Neida, men jeg vil bare ha bekrefggtelser på at det fortsatt er liv, siden jeg allerede har hatt en MA. Er det dødt så er det dødt, men da vil jeg vite det asap.

Men da kan jeg glede meg til tidlig ul uten å betale en formue, flott! :-)

...og jeg er vel gravid nå da...

trallalala... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...