Gå til innhold

Noen som bruker cerazette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte de i et halvt år, før vi bestemte oss for å få baby. Så begynte jeg på de igjen ved 6-ukers kontrollen. Har ikke fått mensen tilbake enda, og småen er 8 mnd. Slutta vell å amme da han var 6 mnd. Men hadde ikke mensen sist jeg gikk på cerazette heller... Også har jeg noen vanvittige humørsvingninger, går ikke an å si bø til meg en gang før jeg glefser tilbake :( Det er stort sett de 2 siste ukene på brettet som er sånn..

Flere som har erfaringer med cerazette?

Vurderer å bytte merke, for syns ikke det er noe kjekt med de fæle humørsvingningene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker cerazette. Fikk mensen to ganger på kort tid akkurat i det jeg begynte på de. Ca 6 mnd siden, og har ikke hatt det siden. Men jeg ammer fortsatt da.

Tror ikke jeg har noe særlig humørsvingninger. Har ihvertfall ikke fått noe klage fra mannen. ;)

Jeg vurderer å sette inn hormonspiral nå, for jeg har en tendens til å glemme å ta pillene.

Skrevet

Jeg fikk klage fra mannen min om att jeg ble så lett sur. Og har merka det selv også.. Ikke noe kjekt... Ja, den første måneden glemte jeg å ta pillen annen hver dag nesten, men da ammet jeg også, så var jo ikke krise.. Men nå husker jeg den hver kveld :) nesten... hehe..

Skrevet

holder på med det første brettet mitt nå, kjenner jeg ble litt stressa av innlegget ditt! Er kanskje ikke den mest tålmodige til vanlig, håper virkelig ikke pillene skal gjøre meg til et monster! Fikk beskjed om at dette var det jeg måtte gå på når jeg ammer? (annet enn kobberspiral)

Skrevet

Ja, er kun minipiller man kan ta når man ammer. Men jeg lurer på om jeg skal bytte nå som jeg ikke ammer. Ikke bra att du ble stressa av innlegget mitt da =) Det er jo ikke alle som reagerer likt på pillene, så jeg lurte på om det var vanlig for cerazette, eller om det bare er meg...

Skrevet

Jeg husker godt da jeg startet på cerazette etter min første fødsel. Jeg ble et hormonmonster uten like! Jeg ble så ille plaget at jeg vurderte sterkt å slutte på dem igjen. Men jeg holdt ut og etter 3 mnd med en real berg og dale-banetur, stabiliserte det seg.

Ift blødninger så mistet jeg mensen allerede etter første pilla. Så fra første fødsel og til neste graviditet, hadde jeg bare to mensen-perioder.

Men altså... Jeg tror det er helt normalt med hormonell reaksjon ved bruk av cerazette. Jeg har begynt på pillene igjen nå, men foreløpig har jeg ikke merket noe til hormonsvingninger. Men så har jeg bare tatt dem i noen dager og da. Men jeg er uhyggelig svimmel i dag og jeg mener å huske at det kan være en bivirkning av cerazette også.

Skrevet

Resepten fra legen ligger å venter enda.. har hørt så mye rart om den så har ikke tørt å begynne enda, og ganske mange som har blitt gravid på den også!!! Så ta en test for sikkerhetsskyld... :D (humørsvingninger, ikke mensen... etc??? :D ) Hehe, får jo bare satse på at det er pilla som gjør det da :D

Skrevet

Fikk cerazette på 6 ukers kontroll m meg selv...fordi jeg amma var det liksom eneste muligheten... men den pilla ble jeg sur av, ikke sexlyst og syns faktisk kg har gått opp også.. så nå er amminga over og jeg tar microgynon. Mye bedre for min del! Så ammer du ikke, er nok ikke detta den beste løsningen...mine bivirkninger var VELDIG normale sa legen...

Skrevet

huh, ja, har vurdert å ta en graviditetstest, men tørr ikke :P For har jo glemt pillen noen ganger.. Så det er som du sier, humørsvingninger, null mens og kg legger seg til... Får håpe det bare er pillen.. vil vente en stund til før evt det blir en baby til :P

Har gått på pillen i nesten 5 mnd nå... Men kanskje jeg bare skal få byttet pille da, for er ikke kjekt med disse bivirkningene..

Har ikke tenkt på att det kan være pga pillen att kg har sluttet å gå nedover, heller opp over igjen... Men sexlysten har jeg heldigvis :P tihi...

Skrevet

Jeg hadde konstante blødninger av cerazette i flere uker etterhvert måneder etter fødselen. Med en gang jeg sluttet med de så sluttet blødningene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...