Gå til innhold

Hva koster et slikt hus der du bor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Om vi sier at jeg bor i Oslo, er det umulig å svare på spørsmålet - siden prisnivået varierer så fra område til område.

...og i nabolaget her tror jeg knapt slike hus finnes. En enebolig uten utleiemulighet og på ca halvparten av arealet går gjerne for 5-10 mill. avhengig av standard.

Mellom 2 og 3 millioner. Bor i en bygd på vestlandet:) Er veldig glad jeg ikke bor i byer som Stavanger og Oslo. Hvem har råd til å etblere seg når man må ut med 5-8 millioner for gammelt hus med vanlig standard. Helt hårreisende!

Annonse

Jeg vil tro 2,5-3 mill, selv om vi bor i en liten by i Nordland. Broren min kjøpte et hus til 2,1 mill for halvannet år siden, har pusset opp hele huset og har fått ny takst på nesten 3 mill nå, en kilometer fra sentrum og barneskole, 200 meter unna ungdomsskole og vgs.

Jeg tror egentlig ikke det finnes her... men med sentral beliggenhet, størrelse og utleiemulighet ligger det nok fort på 15 millioner, ja (men finnes neppe sånne hus som er så nye sentrumsnært her).

I området jeg bor, som ikke er sentrumsnært, ikke beste vestkant og ikke verste østkant, ligger et hus på den størrelsen på rundt 8 millioner. Husene her er sjeldent så nye som det du nevner. Og ja, bor i Oslo, så variasjonene er store.

Prisene i Stavanger er over Oslo prisene (Kvadratmeterprisen!!).

På Jæren, spesielt Bryne så begynner prisene å ta seg veldig opp, i forhold til Stavanger, men er langt ifra sammenliknbare.

Det huset du linker til ligger ikke sentralt i det hele tatt, hvis en skal sammenlikne med et hus fra Jæren så bør en ta et som ligger i gangavstand til Bryne, det er det nærmeste en kommer til by på Jæren;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...