Gå til innhold

hva syns dere om navnet Martinius?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Martinius er et helt fantastisk navn :oD

Liker ikke Martin, det er jo dørgende kjedelig, og Martinus blir litt for søtt. Mandius høres ikke så bra ut synes jeg - Amandus funker da evt bedre :o)

Men Martinius ruler - kjør på :oD Og nei - absolutt ikke for langt, men nå har barna mine hhv 11 og 10 bokstaver i sine fornavn ;o) Har absolutt aldri vært noe problem, og det brukes ikke forkortelser verken hjemme eller på skolen/blant venner.

Ja, d er sant. Man hører vel kansje ikke så mange voksne som heter det. Det er det samme som jeg føler for Lukas, Mathias og Elias. Jeg kjenner bare barn som heter det :P Men de vokser jo opp sammen med navnet, så da blir det jo en vane :)

Navnet er fint, men langt.

Synes Martinus er bedre enn Martinius

Min svigerfar Martinus, men blir bare kalt Tinus...

Så en viss fare for at navnet enten blir Martin eller Tinius da det er lettere å si...

Ja, jeg vakler fram og tilbake på navnet. Den ene dagen syns jeg det klinger kjempe fint, mens den andre dagen syns jeg det er litt tungvindt. Men vi har også tenkt litt på Nathaniel som et alternativ, så får vi se hva vi ender opp med =)

hehe blir bare vanskeligere og vanskeligere dette her. Jeg liker godt Martinius/z, mens gubben liker Emilian (jeg kan ikke fordra det) Mens Nathaniel var noe vi faktisk begge kunne like.. Må prøve og få han over på gli på Martinius tror jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...