Gå til innhold

Er 405.000 kr pr år bra betalt for en kontorjobb?

Anbefalte innlegg

Er nå ferdig med permisjonen min, og har fått et tilbud om jobb som sekretær. Vi har ikke diskutert lønn, men et tilbud på 405.000 kr i årslønn kom i posten i går. Vet ikke helt hva den type kontrojobb ligger på, men hadde 370.000 kr i året på forrige jobben min (helt annen type jobb).

Hva mener dere? Bør jeg godta tilbudet eller skal jeg forsøke å forhandle noe?

Fortsetter under...

Jeg synes jo det er en veldig godt betalt jobb jeg da. Bor nok på en annen kant av landet enn deg, fordi siste jobben jeg hadde på kontor utbetalte den nette sum av 305 000 pluss evt bonuser og % av overskuddet til bedriften.

Oi, det var en voldsom forskjell på årslønnen ja! Bor i nærheten av Oslo, og dette er et stort internasjonalt selskap som har mange tusen ansatte.

Burde kanskje bare takke ja til tilbudet uten å forhandle noe da?

Jeg var kontorleder med den lønnen nevnt over, og hadde veldig mange flere ansvarsområder enn deg. Prosjektoppfølging, kunde- og leverandørkontakt, fremdriftsplaner etc.

Dette var et lite firma langt unna deg, men likevel. :-) Jeg hadde takket ja, og heller forhandlet etter prøvetiden. :-)

Annonse

Tusen takk for svar;)

Er egentlig litt usikker, fordi føler at vi damer er så dårlige på å forhandle vår egen lønn. Tror faktisk de fleste menn er mye flinkere enn oss, ... og kanskje skryter litt mer av sine egne ferdigheter og kompetanse også. Men det går jo an å heller si at man takker ja til tilbudet, så fremt man har muligheten til å reforhandle lønnen etter prøvetiden.

Det er det jeg også tenkte; si ja men fortell at du gjerne vil ha lønnen din oppe til diskusjon etter endt prøvetid. Vanskelig å ha gode kort å slå i bordet med nå i starten av en jobb. Gjør deg først uunnværlig; så forhandler du! :-)) Lykke til! :-)

Vel, jeg tjener bare litt mer (ca 420 000) og har hovedfag (tilsvarer master) og 15 års relevant erfaring innenfor temmelig spesialisert arbeid som krever kompetanse fra bransjen. Som dessverre ikke er kjent for høyt lønnsnivå. Så 405 000 for vanlig sekretærarbeid uten spsielle kvalifikasjoner synes jeg høres mye ut!

Herrgud menneske, for en vanlig sekretærstilling uten noe høyere tittel, så er det jo en drømme-lønn!!

Jeg er også sekretær, og tjener ca 334 000 i året. Synes ikke det er så mye, men er ikke direkte misfornøyd heller. Er lønnsforhandliger i sommer, så da kan det jo skje noe....

Jeg bor litt mer landlig til, så det kan kanskje ha noe å si. Regner med du bor i Oslo, eller en annen stor by? Der er jo lønningene jevnt over høyere.

Synes det var en veldig høy årslønn til å være en ordinær sekretærstilling! Hadde ikke nølt med å takke ja:-))

Annonse

Eh ja! Det er rimelig godt betalt for en sånn jobb. Ut fra arbeidsoppgavene du har så bør du være fornøyd med den lønnen der. Hvor mye hadde du egentlig forventet å få betalt for en sekretær jobb egentlig? Hvilken utdanning har du?

Jeg hadde faktisk ikke forventet meg noe mer enn 370.000 kr (som jeg har i min nåværende jobb). Men tenkte jeg måtte høre her uansett om det alltid er vanlig å forhandle eller om man rett og slett skal takke ja fordi tilbudet er bra.

Har kun en bachelor i samfunnsgeografi, så er ikke høyt utdannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...