Gå til innhold

jeg skal skrive brev til advokat. vi trenger hjelp ang mye feil ved boligen vi har kjøpt. noen som kan komme med tips til hvordan jeg burde skrive brevet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lese og skrive vansker,. hater å gjøre dette men er snakk om store summer som vi skal ha igjen,.

trenger litt hjelp her,.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du med advokaten da?

Rådføre deg, forklare situasjonen, bestille time????

Skrevet

Ikke skriv brev. Ring advokaten og forklar deg over telefon, eller be om et møte. La advokaten ta seg av skrivingen:-)

Skrevet

Du bør ha takstmann først. La han sette opp regnestykke over hvor mye som er galt i forhold til hva dere kjøpte huset for.

Ring en advokat og avtal møte:)

Skrevet

Du skal først og fremst reklamere til selgeren. Denne reklamasjonen trenger ikke være 100% komplett, ta med det dere vet nå. Det er det som haster mest. La selger få en frist, f.ek.s tre uker, til å komme med svar. Da først vet du om du trenger advokat.

I mellomtiden, meld deg inn i Huseiernes landsforbund, da kan du ringe en advokat gratis og få innledende hjelp, pluss rabatt om du skulle trenge videre assistanse.

Skrevet

vi skal ha advoat fordi vi kjøpte en bolig og etter 3 ukeer hadde vi vann i kjeller. vi gravde opp så fort snøen ble borte og fant ut at det ikke er drenert rundt huset. noe vi ble lovet at det skulle ha hvert gjort de siste 10 siste årene. det er ikke antydning til at det er drenert.

huset vårt er også registrert som idrettanlegg og vi klarer ikke få endret dette. har hvert i kontakt med kommunen flere ganger men de klarer ikke endre det.

så er noen ting vi skal ta. å ha en takst mann for dette det gidder jeg ikke,. ikke veldig stor hensikt i det.

jeg ønsker å skrive brev til advokat fordi det er lettere for meg, da jeg ikke klarer å forklare meg ordentelig uten at andre missforstår.

dermed lettere med brev

Skrevet

Jeg synes du forklarer deg greit i innlegget ditt her. Ikke vanskelig å forstå.Ikke spesielt mye skrivefeil heller.

Skrevet

Takstmann er viktig for å regne ut hva det koster å drenere huset og pusse opp det som er ødelagt, eller skal dere regne ut prisen selv? Dere må ha et økonomisk krav å sette til selger. Dette er snakk om flere hundre tusen kr.

Eller er det oppheving av kjøp dere ønsker? Ikke lett.

Skrevet

vi ønsker at selger skal dekke kostnaden for drenering rundt hele huset, da dette skulle jo ha hvert gjort. og vi ønsker at selger ordner opp i hva huset er registrert som. og står til erstatning for dette. samt at de skal dekke våre kostnader med advokat.

Skrevet

Tja, når selger snek seg unna dreneringen er det lite sannsynlig han påtar seg jobben frivillig.. Dere har skrevet under på kontrakt, og den innebærer som regel at dere kjøper huset slik det er når dere overtok. Det finnes noen regler om at dere kan sette krav mot selger hvis summen av skadene er over 5%?? tror jeg! Sjekk i papirene som fulgte med kjøpskontrakten.

Hvis selger hadde forsikring er sjansen enda mindre, f.ekst Protektor. Store selskaper som er vanskelige å presse.

Jeg ville ha ringt en god advokat og forklart situasjonen. Skriv ned hendelsesforløpet på forhånd, slik at du ikke glemmer noe. Så kan du si til advokaten at han kan få en kopi av ditt ark. Da først har han mulighet å gå på selger.

Skrevet

Det finneegentlig ingen "regel" ang hvor stor del av kjøpesummen feilen må være på, men en dom i høyesterett for et drøyt år siden slo fast at det måtte være snakk om 5-6 prosent.

Dere får neppe selger til å betale drenering uten videre, dere må reklamere på kjøpet og det må gjøres kjapt. Håper du har skriftlig dokumentasjon på at dere ble forespeilet drenering. Det kan bli en ganske tøff prosess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...