Gå til innhold

Når sluttet deres på dagdupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har det vært plent umulig å få jenta vår på straks 20 mnd til å sove formiddagsdupp. Vi har prøvd på forskjellige tidspunkt og til og med stått opp litt tidligere med henne. Hun har egentlig klart seg greit utover dagen, og sloknet tvert på kvelden. Jeg tror til og med hun sover bedre på natta.

Hun har slitt litt med hyppig og løsere avføring de siste dagene i forbindelse med at det har dukket opp en ny tann. Kanskje det kan være årsaken til at hun ikke har fått sovet dagduppen?

Når kuttet deres barn dagdupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første mann sluttet da han var 2år og 4mnd, men så er han en soveunge, som likte godt å sove. Han kan fortsatt ta seg en liten lur på ettermiddagstid, men det fordi han er sliten etter barnehagen og sovner stortsett forran tv'n mens jeg lager middag :)

Selve slutten på dagtid soving, kom helt av seg selv. Da vi så at han ikke sovnet da vi la han, så da tok vi han bare opp igjen en dag, å så var han våken hele dagen etter det. Han var veldig trøtt på kvelden en periode etter dette, men det gikk seg til. Noen dager sovnet han smådupper i bilen da vi kjørte til og fra barnehagen, eller andre plasser.

Lillesnuppa sover fortsatt på dagtid, og trenger det :)

Kan jo være at hun har vondt i tannen, evt i magen.

Visst hun absolutt ikke vil legge seg, så la henne være våken. Å heller legg henne tidligere en periode :D Kan være at hun får behov for å sove på dagtid når hun er ferdig med å få ut tannen :)

Skrevet

Eldstejenta sluttet å sove på dagen da hun var 1,5 år, og det ser jaggu meg ut til at lillesøster kommer til å følge i samme sporet også (dessverre...) :P

Skrevet

Jeg har planer om å la jenta mi sove dagdupp til hun blir tenåring. Det er så deilig med et avbrekk:)

Skrevet

Tror nok det var tanna hun var plaget med, for de siste par dagene har hun sovet dupp igjen. Heldigvis !

Mordi: Ja, jeg vil jo at dagduppen skal vare så lenge som mulig, så man får den lille etterlengtede pausen. Men nå har jeg da to småttiser(en på 5 mnd), så pausen får jeg bare hvis begge to synkronsover. hehe.

Når de er tenåring blir de sikker å sove "dagdupp" fra midt på natta til klokken to neste formiddag. Hvis det er helg vel og merke. Syns å huske at jeg dro meg i det lengste da jeg var tenåring :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...