Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte på Bærum sist, men har flyttet i mellomtiden så det blir Drammen denne gangen.

Hadde lyst på hjemmefødsel, men etter veldig fin samtale med jordmor på sykehuset og informasjon om at jeg kan føde i vann og reise hjem rett etter fødsel (såfremt ingen komplikasjoner) har jeg bestemt meg for å føde på sykehuset.

Lurer veldig på om noen her har født i Drammen, hvilke erfaringer dere har gjort dere og ikke minst om noen har hatt vannfødsel der og vil fortelle litt om det!!

Håper på svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Ingen? Dytter litt, jeg.

Skrevet

Jeg skal føde i Drammen, men har ikke født her før. Sist fødte jeg på Ullevål.

Skrevet

Jeg skal føde i Drammen, men har dessverre ingen erfaringer å dele i og med at dette er førstemann :)

Skrevet

Hei hei.

Jeg skal føde på drammen denne gangen, de to andre fødte jeg på bærum.

Så jeg har dessverre ingen egne erfaringer, men jeg har hørt endel posetivt om det. Men også negativt, men sånn er det vel over alt vil jeg tro.

Var veldig fornøyd med bærum, så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen.

Så du får ha masse lykke til;-)

De har visst et stort og fint badekar det:-)

Skrevet

Ja jeg så badekaret på omvisning. Det var nytt og stort :-)

Skrevet

Tusen takk, jenter! Har ikke selv sett karet men det hørtes oppløftende ut ;) Var også veldig fornøyd med Bærum men vet mange som ikke har vært det så kommer vel an på hvem man spør.

Jeg er som regel lett å begeistre og det jeg har likt best i Drammen (har vært inne noen ganger tidligere i svangerskapet med falske rier) er at det er stort og de virker som de har tid til deg. Havna på Ullevål med samme problemet i uke 26 og det var en ganske annen opplevelse...

Lykke til alle, Drammen blir nok knall! Gleder meg til fødekaret ;)

Skrevet

Hei.

Jeg fødte på Drammen i februar. Jeg hadde på forhånd sett for meg å bruke vann til smertestilling men fikk ikke lysst til å kle av meg for å "bade" mellom riene. Hvertfall ikke med badekaret på et annet rom (hadde måttet gå langt bortover gangen). Men hadde uansett ikke vært aktuelt da vi hadde EKG overvåking og var koblet til drypp. Vil ellers gi fødeavdelingen all mulig ros for super flinke damer (ja, det er bare damer som jobber der :-). Håper du får jordmor Aud (hun er en av de som er godkjente for vannfødsel).

Eneste negative vi opplevde var at det var så fullt når vi var der at vi stadig ble flyttet til nytt rom, og til sist fikk 4-mannsrom på barsel (helt jævlig).

Skrevet

PS Jeg vet ikke, men det er vel ingen garanti for at badekaret er ledig heller.. Det er bare et på avdelingen.

Skrevet

Takk, februarmamma 2011.

Ikke bra med forflyttinga, som første punkt i ønskebrevet mitt står det minst mulig opphold på fellesarealene og minst mulig forstyrrelser og forflyttning. Håper de tar hensyn til dette selv om det blir fullt, jeg hater sykehus og er emetofob.. Så får vel bare krysse fingre for ledig fødekar og jordmødre med forståelse for mine behov. Sitter heller på et sutur-rom og puster enn å vandre gangene.

Tvi tvi!!

Skrevet

Siden jeg har hatt KS tidligere får jeg ikke lov å føde i badekaret :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...