Gå til innhold

Noen andre som har kynnere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente kynnere i uke 16 denne gangen, og fra uke 18 har det kommet ved fysisk anstrengelse, når jeg har tisset (fordi blæren tømmes, antar jeg, og det skaper bevegelse "der") og ved brå bevegelser og ALLTID når jeg våkner om morgenen.

Jeg har bare fått beskjed om å ta det med ro, men er visst ikke farlig.

Hei!

Alle har nok kynnere, men det er ikke alle som merker dem. Noen har også flere enn andre, mer kraftige etc. Men bottom line, de er helt vanlige, og livmorens måte å trene seg til fødselen, så de skal være der :-)

Hvis de blir derimot blir regelmessige/vonde, bør man ta en telefon til jordmor å høre om man bør ta en sjekk slik at ikke livmorhalsen påvirkes..

Annonse

Jeg er 23+3 og har masse kynnere. Omtrent hver gang jeg er på do, hver morgen og ved mye aktivitet. Det er veldig ubehagelig, men i følge legen min så skulle jeg ikke bekymre meg nevneverdig. Dersom det blir veldig ubehagelig skulle jeg ta kontakt med henne igjen. :-)

Jeg har også begynt å få masse kynnere. I dag morges var magen steinhard!! Dette er min andre, så da er det visst normalt. Det som står skrevet om svangerskapet mitt her inne er bl.a. følgende (basert på at jeg er i 19. uke nå):

"Livmoren trener nå på å trekke seg sammen. De færreste som er gravide for første gang merker det ennå, men er du flergangsfødende kan de hende at du kjenner det."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...