Gå til innhold

8+4, symptomene borte... Redd og engstelig!!!!!

Anbefalte innlegg

Våknet i dag tidlig, ingen ømme bryst og magen som har stått som en kule var plutselig mye mer avslappet.. Ikke noe spes kvalm heller!

Blir så engstelig, bør vell være glad at en ikke merker noe, menmen.. Bekymringene blomstrer jo!!!

Var på ul 7+1 og 2 <3 slo som bare det ;-) Alt såg bra ut da iallefall!! Legen sa at dette kom til å gå bra! Alt var perfekt, og at vi kom til å få 2 små troll i januar!!

Blir skremt når jeg hører/leser om at det kan gå "galt" uten at en trenger blø.. Da har en jo liksom imgen kontroll!! Er så redd våre to små vidunder slutter å vokse..

Jaja, magen er i skrivende stund som en sprengt terapiball.. Bobbler og balerer, gla jeg er alene i huset nå ;-)

Håper at det ikke er noe alvorligt selv om sympt er borte!!

Fortsetter under...

Jeg opplevde en ma for snart to mnd siden. Jeg spottet litt brunt den dagen jeg tok ul, og spiren min hadde vært død i to til tre uker. Mine symptomer varte til ca en og en halv uke etter utskrapning.

Jeg tror at man på ett eller annet punkt i graviditeten mister symptomene eller at symptomene endrer karakter, og ikke minst er ikke symptomene like streke hele tiden! Mitt poeng er bare at det at symptomene dine har endret seg er helt normalt og at alt kommer til å gå bra!!

Jeg tror det er lurt å prøve å tenke positivt, for det er nok man kan bekymre seg for når man er gravid. Dersom det går galt, så er det ikke noe man kan gjøre fra eller til.. men husk at det går bra for de fleste! Prøv å nyt graviditeten din, og gled deg til du får møte skattene du har i magen:) Lykke til !!

For litt over en uke siden mistet jeg alle symptomene. Var da 7+5, og dette var i forbindelse med en lengre flytur. Hadde ikke hatt sånn veldig sterke symptomer tidligere, bortsett fra ekstrem trøtthet, litt kvalme/oppkast, oppblåst mage, ømme bryster og tidvis stikking/murrinig i magen. Men så plutselig ble alt borte, og jeg følte meg helt frisk og fin. Skremmende frisk... Overhodet ingen blødning.

Jeg las meg igjennom en del innlegg her, og ble livredd. Følte jeg hadde fått dommen på vår lille skatt. Den dagen jeg var 8+5, hadde jeg avtale hos gynekolog for celleprøve. Fremdeles INGEN symptomer. Der ble det tatt ultralyd av den lille skatten. Hjertet slo som bare det! GLEDE! Hun forsikret meg om at det er HELT NORMALT at symptomer ikke er like tilstedeværende hele tiden. Vi som ikke er sterkt plaget bør heller glede oss over det :)

Jeg har hørt at etter at det er påvist hjerteaktivitet hos fosteret, er det desto mindre sjanse for at man skal spontanabortere. Og de aller fleste svangerskap går det jo bra med! Men her inne får man inntrykk av at det er veldig høy prevalens av de som mister. Tror det er mye lettere å skrive om sv.skap som går dårlig enn de som går bra. Og det er jo kjempe flott at man kan dele disse historiene, og ikke føle at de er de eneste som gjennomgår dette. Men det er viktig å ikke la seg skremme av det. Håper inderlig det går bra med deg og dine to små spirer også! Så utrolig spennende med tvillinger :):):) Skriv gjerne hvordan det går da;)

9+3

Hei og takk for tilbakemeldinger!!

Er så sant som d er sagt: her er mangen innlegg som virkelig kan få deg bekymret og redd.. Merker selv hvor vanskelig det kan være å alltid fokusere på det positive, er jo redd ting ikke skal gå som ønskelig, samtidig så leser en jo så mye trist!!

Det er alikevel veldig godt å ha et forum der en kan få ut litt frustrasjon, dele erfaringer og forhåpentligvis beroligge hverandre ;-) Men mest av alt: dele alle små og store gleder!!!

Fikk også beskjed på ul 7+1 at alt var perfekt og at alt etter all forventning ville gå bra!! Godt ;-)

Tar meg en tur på ul i morgen for å få bekreftet at alt er tipp topp, slik at jeg kan begynne å slappe av igjen;-) Nå skal d bare koses resten av d 7 månedene <3

Lykke til alle sammen !!

heisann.....

fjoggi: 1.trimester er en stor berg og dalbane..... det er ingen selvfølge at det går bra..... men stortsett gjør det det og vi bekjumrer oss unødvendig.....

jeg har selv opplevd 2 MA.... den ene ble bekreftet i uke 12 +5 da mistet jeg symptomene i uke 10 og det var i uke 10 det sluttet å utvikle seg..... jeg hadde også lest mye så da jeg kom på ul var jeg egentlig overbevist om at det var en mulighet.... merkelig nok men jordmor sa at flergangsgravide oftere enn førstegangs merker/vet når noe galt.... den andre ma da ble det noe blødninger... ikke mye men tok en sjekk det var i uke 7+3 og det var da ingen hjerte aktivitet- denne gangen hadde jeg fortsatt symptomer... gyn ville vente litt i tilfelle jeg var kortere på vei.... symptomene fortsatte ... det var fortsatt hcg stigning...og derfor ble jeg mer og mer kvalm....

så det med å ha symptomer eller ikke er så forskjellig..... jeg fikk også hvite at det er mengen på hcg som avgjør om du blir kvalm..... det er når kroppen blir vant med hcg eller når stigningen begynner å flate ut at kvalmen gir seg... så de som har høye hcg stigning i starten er ofte veldig dårlige.....

men twi twi for deg fjoggy.......

men jeg syns jo det at det er bra at vi kan diskutere det som ikke alltid er så koselig også... det er dessverre mangen som opplever slike ting..... det er jo ofte litt mer spuki å gå inn på ufrivillige aborter... for der er det jo oss det har gått gale for samles... mens her kan man møte på mangen med det samme problem stillingen men som det faktisk har gått helt bra med...;-)

masse lykke til- kjempe spennende med 2 ;-)

Annonse

Heihei!! Hehe, ja dalbane, d er sikkert å vist ;-)

Trist å lese om Ma`ene dine ;-( Livet er urettferdig!!

Jeg er helt rolig, og ikke misnt mx lykkelig: 2 små figurer på 2,2 cm sprelte med armer og bein på ul i går!! I dag er jeg 9+0, og raser i full fart mot 2.trimester ;-)

Ønsker deg en strålende dag!!

så fantastisk..... det må være veldig spesielt med 2 ;-) men så deiligt nå som du har fått sjekket det opp!!!! kose deg masse og nyte det...;-)

er de to eller en egget? er det forresten mulig å se det på ul så tidlig???

masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...