Jenta med gullklump i magen Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Hei:) Jeg har kjøpt en baby bjorn bæresele til vesla. Så tenkte jeg at når det er opplett og "greit" vær ute å gå meg en tur med bare bæreselen? Er det greit å gjøre med en 4 mnd baby, eller bør de ligge godt gjømt nedi barnevogna?.. og hva bør jeg kle på henne når jeg går en sånn tur?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Vi har gått små "oppdagelsesturer" med gutten vår siden han var ca 5 uker. Anbefaler lue/hatt med skjerm for sol i øyene. Han liker ikke DOT mye vind, så da har vi ikke gått lenger enn til postkassen. De blir jo veldig varme mot kroppen din, vi har stort sett tatt på ham jakke eller genser, lue og ekstra sokker nå i vår/sommer. Er du usikker så går det jo an å regulere litt underveis.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Vi har gått små "oppdagelsesturer" med gutten vår siden han var ca 5 uker. Anbefaler lue/hatt med skjerm for sol i øyene. Han liker ikke DOT mye vind, så da har vi ikke gått lenger enn til postkassen. De blir jo veldig varme mot kroppen din, vi har stort sett tatt på ham jakke eller genser, lue og ekstra sokker nå i vår/sommer. Er du usikker så går det jo an å regulere litt underveis.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Vær og vind er ikke noe problem, så lenge dere begge er kledd godt. Det finnes forskjellig bæretøy både for voksen og barn. Når det er sagt, så vil jeg ikke anbefale deg å bruke Babybjørn både for din del, men ikke minst for babyen sin del. En babybjørn gir en enorm belastning på hofter/skritt og er ikke bra for barnet. Og for de aller fleste er det ubehagelig og tungt å bruke babybjørn. En bæresele ala manduca/ergo/mei tai vil gi en ergonomisk riktig belastning på barnet og vil være mer behagelig for deg som bærer. Med en slik bæresele, vil du fordele tyngden bedre og man merker knapt at man har på barnet.
Videlivi Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har hørt at tiden de kan være i babybjørn eller en anne bæreanordning er 20 min pr mnd, så dvs 1 time og 20 min for vesla di =) Jeg har også en babybjørn, og har hatt på vesla her omtrent det samme som jeg har hatt på meg. Det viktige er at de sitter godt på rompa si. Jeg har hatt en veldig god babybjørn ( aktiv) som er god for min rygg å bære henne med, men har snakket med mange som har hatt andre modeller som ikk har likt å bære dem. Har også kjøpt en Meitai, og syns ikke den er like god for min rygg som babybjørnen min, men det kan endre seg etterhvert som vesla vokser og blir tyngre.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Litt enig med de over. Det begynner å bli tungt nå som min er snart 4 mnd, så Manduca er bestilt, men har også sett at bb har kommet med en sele med hoftebelte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå