Gå til innhold

Trenger hushjelp -NÅ!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, 7 mnder og 3,5 år, er i permisjon, har 150 kvm hus med hage og det rabler snart over for meg!!!

Min mann er en del borte og min sønn er i park kun 4 timer ila dagen i påvente av barnehageplass så det er ikke mye jeg får gjort, for å si det sånn. Får gjort en time effektiv husarbeid dagtid, ellers er det minsten som tar tid med mating og turgåing og når kvelden kommer er jeg kake...... I det siste har det vært en del besøk og det blir mye rydding og mye å stelle i stand og i den sammenheng har jeg fått sammenbrudd 2.hver dag fordi jeg er så sliten.....

Dere som har hushjelp, hva gjør vedkommende, hva koster de og hvor mange timer pr måned??

Og er det noen som kan anbefale en i Mosseområdet, siden dt er der vi bor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hushjelp, men vaskehjelp kun en dag i uken.

Hun kommer en dag i uken og tørker støv, støvsuger gulv og alle møbler, vasker gulv, vasker utenpå alle dører, kjøkken innredning og baderomsinnredninger.

Vi betaler 300 kr svart (jeg ba om hvitt da hun startet for 2 år siden, det nektet hun. Jeg skal ta ny runde nå og også tilby litt høyere lønn). Da jobber hun i 2-2.5 timer pr uke. Huset er ca 260 kvm netto og vi har totalryddet huset dagen før hun kommer. hun tar også vinduer og jeg betaler 300 kr for 19 vinduer.

Jeg er i mer enn 100% jobb, det samme er mannen. Barna er 4 og 7år og jeg gjør minst en times husarbeid hver dag, for å holde det overflatisk greit.

Med jevnlig, daglig rydding. Storrydding hver onsdag og vaskehjelp hver torsdag, litt ekstra rydding/vasking/støvsuging i helgen, samt nedvasking av hele huset en gang pr år, henger huste sånn nesten på greip gjennom året.

Jeg skal aldri kutte ut vaskehjelp.

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er noe annet underliggende som er årsaken til at du er så sliten?

Jeg er i veldig lik situasjon som deg, forskjellen er at jeg har hus på 300 kvm, som skal holdes i noenlunde orden, og baby på 4 mnd. Storebror er i bhg fra ca 10-14, for selv om han har 100 % plass kunne det ikke falle meg inn å bruke den fullt når jeg er i permisjon, synes det er kjekt å ha han hjemme:)

Det jeg skulle si er at jeg synes vi har fine dager, synes jeg får gjort en del husarbeid innimellom flaskevasking og bleieskift:)

Det er såklart ikke noe hvilehjem å ha baby, men sånn er det bare i en liten periode av livet. Selv om jeg kan være rimelig kake på kveldene, så velger jeg ikke å fokusere på hvor travelt det har vært, men heller tenke at babyperioden går så fort at jeg må nyte den mens jeg kan:)

Skrevet

Jeg bor i mosseområdet, bruker Den lille hjelperen. Mossefirma. Betaler 305 kr pluss moms i timen, har vaskehjelp annenhver uke. To stk, i ca 1,5 t. De støvsuger gulver, sofa, tepper, vasker alle gulv, pluss begge badene, inkl dusj, toalett, badekar osv, og tørker støv.

Dyrt, men fantastisk deilig! Har hus på 150 kvm. Blir dessverre fort mye rot med to små, men absolutt verdt pengene. Husk at dette er den travleste tiden i livet vårt, det er NÅ vi trenger denne hjelpen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...