Gå til innhold

mer ulykke kan man vel ikke få mer nå???? melder meg ut for en god stund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei..

Vet ikke om alle vet hvem jeg er, men noen vet.

Nå er jeg redd all mulighet er over.

Vi skulle igang med vårt 2 offentlige forsøk nå i mai, men det gikk dundas siden gubben fikk testis-cancer i okt i fjor. Å dermed måtte riksen ha en erklæring fra behandlende lege for at leve utsiktene er gode, at han er frisk og ferdig med behandling (ikke var det spredninger og ikke trengte han noe behandling)

Men nå er det vel min tur :(

Etter mye vondt i mage/rygg osv, samt tretthet over lengre periode, spotting/blodig utflod midt i en syklus (TO ganger også) før mensen kom så ble legen min i går bekymret. Hun har nå sendt meg videre for undersøkelse på sykehuset da hun mistenker livmorkreft hos meg. Å skal vi virkelig være så uheldig blir alt fjernet osv. Å da blir det null mulighet for våres del å få noen småe nydelige mirakler. Ikke vil det gå ant å adoptere heller, da vi er i "risiko" faren for sykdommer (begge foreldre med kreft????)

Så nå går helgen til bekymringer ( det er lettere for alle andre å si: ikke ta sorgene på forskudd osv. men PRØV å sett deg selv i vår situasjon, men så mye dritt vi har måtte gått igjennom) men bekymringene og redselen kommer og går så det joma etter. HVORFOR???? enn hvis det er spredninger??? er det derfor jeg har hatt så mye vondt i rygg/mage/lyske???? Men på den andre siden kan jeg ikke fatte og begripe at det kan virkelig ha gått så langt??? er jo ikke over 1 år siden jeg var til gyn sist!!!

Nå orker jeg ikke mer. Er utmattet og sliten nok fra før. Mannen er redd, jeg er redd.... Vil bare skrike.... sitte å vente på at innkallingen til gyn skal komme i posten, skulle liksom ta ferie fra mandagen av, men den går vel dundas den og... HVORFOOOOOOOR??????? *gråter*

Beklager syte innlegg, men har INGEN å kunne brøle ut til!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg vet ikke hva jeg skal si som kan være til noen som helst trøst. Jeg skjønner dette er vanskelig. Skjønner dere er redde og fortvilet, og at dere kanskje har "dobbelt" sorg og bekymring - i forhold til barnløshet og sykdom.

Håper du får raskt time til utredning slik at ventetiden ikke blir for lang. Håper også at dere har noen dere føler dere kan prate med og som kan støtte dere, og at dere klarer å ta vare på hverandre oppi dette.

Klemmer og gode tanker fra meg!

Skrevet

Uff, stakkars deg, skjønner godt at du er bekymret og lei deg nå. Vet ikke hvordan langtidsutsiktene ved livmorkreft er, og hvor mye de evt må fjerne. Må de ta eggstokkene også, eller "bare" livmora?

har hørt at det går an å fryse ned eggstokkvev til senere, for de som må fjerne dette.

Jeg greier ikke å sette meg inn i din situasjon, men jeg sliter med litt egne ting (ikke så ille som kreft riktignok). Jeg føler virkelig med deg og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for dere.

Håper du kommer til rask utredning og at dette går bra. Ta vare på hverandre så lenge.

Klem

Skrevet

Uff og uff... Livet er urettferdig innimellom!!! :(

Dette var ikke fortjent!

Skjønner godt du tenker det værste med en gang jeg,for man gjør gjerne det i en sånn situasjon! Og bare ordet KREFT får en grøsninger på ryggen av,så at du er pessimist,forstår jeg godt! :(

Får inderlig håpe at du kommer til utredning fort som fy,og får tatt alle mulige prøver som finnes,og får kartlagt dette.

Uff,får vondt av deg jeg. Nei,vi kjenner hverandre ikke,men alikevel har jeg vondt av deg.

Er så dårlig gjort at man skal i et ene øyeblikket vær ei godt humør og god form,og i det andre.... ja...nedi kjelleren! En sånn beskjed....ubesrkivelig! :(

Masse masse lykke til. Krysser fingrene for deg XXX

Håper ting blir litt lettere psykisk,hvis du får god hjelp og veileding.

Klem fra

Skrevet

så forferdelig, alt jeg kan si, er at jeg tenker på dere,og ønsker dere alt godt. Lykke til, klor dere fast til det lille håpet dere har. Jeg kan ikke forestille meg smertene dere går igjennom,men som sagt,prøv å se lyset i tunnelen. mange gode tanker til dere:)

Skrevet

Uff så utrolig trist,og så jæv.. urettferdig!!

Jeg vet at det ikke er så mye som kan trøste deg akkurat nå..men prøv å ikke gi opp!

For litt over 8 år siden fikk jeg samme beskjed som deg,at jeg hadde hissig celleforandring og at legen var bekymret for livmorkreft.

Jeg hadde endel tester og underskelser,og det endte med at jeg kun ble kondisert(fjernet en bit av livmortappen)

Dessverre gjorde legen en feil,han fjærnet for mye+at han tok endel av muskelaturen..det har resultert i at jeg ikke får barn på den naturlige måten,og at jeg må belage meg på å ta det veldig rolig og kanskje ligge endel den siste tiden av svangerskapet om jeg blir gravid med IVF,og det tok legene mange mange år å finne ut av dette,enda jeg ga beskjed om det hele tiden,siden jeg ikke ble gravid(har en datter på 9,så jeg viste jeg kunne få selv)

Mitt råd til deg er å få flere legers mening om dette,noen leger vil bare kutte og fjærne for å bli kvitt problemet,uten tanker på pasientens videre liv.

Du har full rett til å være sint og frustrert,og bare hyl ut her,vi er jo her for å støtte og hjelpe:-)

Stor klem

Skrevet

Glemte jo å skrive at du ikke må tenke det værste,men jeg skjønner jo at det er lett,man gjør jo gjærne det dessverre:-( men det kan jo være at du slipper unna med kondisering,og det aller beste er jo at det ikke er noe i det hele tatt,at bekymringen til legen var helt grunnløs:-))

Krysser alt jeg kan for at det ordner seg for dere!!

Skrevet

Kjære Alvepia...

Jeg huska deg godt fra den tia da jeg drev på med de offentlige forsøkene ved UNN i 2008-2009.

Jeg kjenner at jeg blir litt sint når jeg leser innlegge ditt... Jeg tenker at har ikke de fått nok? Desværre er det sånn at de tøffe tingene i livet ikke er gjevnt fordelt. Noen får bare så alt for mye!

Jeg håper det ikke er så alvorlig, og at ting vil ordne seg for dere. Man er nå engang skapt slik at man tenker det verste til det motsatte er bevist. Å det er nok en god egenskap. Man må skåne seg for det som måtte komme. Vi har den jo i denne egenskapen i IVF styret også...

Men husk nu at "tro kan flytte fjell" ;)

Sender deg en goklem på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...