Nat27 Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Fullammet til 6 mnd, (smaksprøver fra 4 mnd), og trengte aldri å bekymre meg for om han fikk nok næring og nok drikke. Nå ser matinntaket slik ut: (alle tidene er ca. tider) 06.00 Amming 11.00 Fruktmos og grøt. får tilbud om melk( tillegg) underveis og etter måltidet og drikker kanskje en liten skvett. 13.00 Prøver å amme litt, men interessen er laber.. 15.30 Middag 17.00 Prøver igjen med litt pupp.. 18.30 1 prosjon grøt + 200-230 ml tillegg Prøver å gi han drikke til måltidene og litt innimellom ellers også, men han er totalt uinterresert, og får ikke noe særlig veske i seg på den måten.. Ser dette ok ut? Får han i seg det han trenger tror dere?? Han sover godt og er blid og tilfreds. God og knubben er han også..
Trinemor & go'gutten Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg var med mini paa 7 mnds kontraall i gaar, og spurte legen om akkurat dette. Da da fikk jeg beskjed om at ca 300 ml mme var nok. Mat i löpet av dagen ser ca slik ut: 7: 200 ml mme 9: Frokost (ca 150 ml baby-jogurt med frukt og/eller brödbiter) og vann 12: Middag (ca 200 ml middag (kjött og grönnsaker)) og vann 15: Ettermiddagsmat (ca 200 ml frukstmos evt med baby-müsli) og vann 18: Gröt (av 150 ml vann) og ca 100 ml mme
nick_316258 Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Så lenge vekta går riktig vei og ungen virker fornøyd og opplagt bør man ikke engste seg om ungen får i seg nok. Noen dager spiser de lite,andre dager mye.
trollemor86 Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Så lenge de alltid har tilbud om drikke og virker fornøyde så trenger du ikke å bekymre deg. De får jo også en del væske gjennom maten. Min gutt var også slik en periode, ville aldri ha mer enn et par slurker med både vann og pupp. Nå derimot har han en kopp stående på bordet hele dagen, å rett som det er må han innom der å ha seg litt drikke innimellom lekingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå