Gå til innhold

Er det noe galt med 1åringen min?

Anbefalte innlegg

Da minsten her i huset var 3 måneder begynte han å riste krafitg på hodet når han skulle sove. Jeg tenkte da at det var en måte som han fikk seg søvnig på. Han begynte kort tid etter at han tok tre måneders vaksina. Da han var en 7 måneder begynte denne hode ristinga også om natten. Innimellom går hele kroppen og beina. trekker et og et bein innat seg.

De siste ukene har også ristinga begynt på dagtid. Han rister på hodet, øynene går i kryss og tvers. Når han er ferdig hender det at han smiler.

Når han rister hodet på dagtid hender det at han bruker hele hodet slik at det går bakover også. Synes det ser litt ekkelt ut.

Han har alltid vært en veldig blid gutt. Smilt fra øre til øre hele tiden.

I det siste har han også blitt utrolig sinna. Sånn sint at han ikke vet hva han vil. Viss han f.eks sitter i tripptrapp stolen og små sutrer og jeg strekker armer til han vrir han seg unna eller slår vekk henda mine. Jeg kan prøve 3-4 ganger før jeg får lov å ta han opp.

Kosing er kun på hans premisser, han har ikke tid. Hender han kommer bort og legger hodet sitt ned på oss andre her hjemme. Prøver vi og gi han en klem uten at vi spørr dytter han oss bort.

Ellers har han utviklet seg normalt. Tror jeg. Han satt ikke uten støtte før han var nesten 10 mndr og går heller ikke enda. Han går viss han blir holdt i begge hender, men ikke bare med en hånd.

Han har nettopp fylt 1 år, 9 mai!

Er det noen flere her som opplever eller har opplevd slikt med sine barn? Eller som vet hva dette kan være?

Fortsetter under...

Hei og god morgen:)

Det trenger ikke å være noe i veien med gutten din, barn har mange rare "vaner" og særegne ting.

MEN, jeg ville nok tatt en tur til fastlegen allikevel.

Dette med sinnet hans tror jeg bare er vanlig for 1 åringer som finner viljen sin, min yngste er akkurat sånn.

Det som får meg til å stusse er at du forteller at han sjeler og dette med at han får rykninger i beina. Som sagt, trenger ikke å være noe, men vil tippe at fastlegen vil henvise videre til feks en nevrolog for å utelukke epileptisk aktivitet.

Hva du kan gjøre som en god forberedelse er å filme han når han får disse "anfallene". Da får legen selv se hva du beskriver. Slike opptak er gull verdt, kan forkorte ventetiden mye.

Så ta en tur til legen, heller en gang for mye enn en gang for lite eller hva;-)?

Jeg ville absolutt tatt en tur til legen, og det er kjempelurt å filme som NormaJean sier! Gutten min har vært utredet for epilepsi, så har lest en del om det, og jeg tenkte også i de baner av det du leste. Kan være helt ufarlig, men veldig greit å være på den sikre siden. Det høres ut som du får god kontakt med ham, og det er jo veldig positivt. Jeg har forresten også en 1åring (april), og han har også blitt fryktelig sinna den siste tiden. De vil nok mye mer enn de får til. ;)

Vil forresten også si at gutten min bare gikk når man holdt i 2 hender på bursdagen sin, men iløpet av en helg ble han plutselig mye stødigere og kunne holdes i en hånd. I barnehagen fikk de sjokk når han kom dit mandagen etter. :) Nå på onsdag slapp han seg plutselig og går selv, bare iløpet av to dager har han blitt kjempestødig og går lange avstander! :) Bare tenkte å nevne det, siden det kan gå veldig fort når de først skjønner at de kan. Min har heller ikke tid til å sitte på fanget og kose og sånne ting, han skal opp og frem. :) Men for all del, ta en tur til legen, skjønner at du er bekymret!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...