Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På forrige kontrolltime hos legen, fant legen ut at jeg skulle på sykehuset for å sjekke meg for svangerskapsforgiftning.

Jeg hadde blodtrykk på 138/84, 4+ proteiner i urinen, eggehvite og 2-3 med ødemer i kroppen.

Da jeg kom på sykehuset tok jeg noen blodprøver, før jeg ble vist opp på fødeavdelingen, hvor jeg plutselig fikk beskjed om at jeg skulle legges inn pga svangerskapsforgiftning.

Etter 6 timer, fikk jeg beskjed om å ta en ny urin prøve, og da denne var tatt så kom de tilbake og sa at jeg kunne dra hjem fordi urinen min kun hadde spor av protein OSV.

Er det mulig å ha svangerskapsforgiftning, selv om det kun er utslag for protein i urinen man har om morgenen?

Legen sa det at hvis det er SV.F så kom de til å sette meg i gang dagen etterpå pga fare..

Jeg er veldig nysgjerrig på om jeg skal kreve nye prøver, da jeg faktisk er veldig usikker og redd for at det kan være svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt vondt-7trykk i hodet, hatt prikkete syn, hatt en del stikkinger i magen (noe jeg har vært hos legen med før, men fikk da bare beskjed om at dette var helt normalt!) og har gått opp 4 kg på 6 dager.

Bør jeg ha en grunn til å uroe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du har gått opp 4kg på 6 dager kan jo være mye pga ødemene du har fått påvist. Mtp symptomene du har og at du er bekymret syns jeg du skal ta kontakt én gang for mye enn én for lite. Da også for din egen del. Vet legen om den raske vektoppangen forresten?

Ønsker deg masse lykke til og tror dette går helt fint. Har 100% forståelse for at du er bekymret. Stol på magefølelsen. Føles noe ikke riktig så tar du kontakt.

:)

Skrevet

I flg min lege er det blodtrykket som er det aller viktigste. Så om det ikke er veeeldig høyt tror jeg det skal være greit. Dvs ikke over 130/90. Ville kanskje sjekket opp ganske raskt igjen. Og proteiner i urin kan også komme av forurensing.

Skrevet

Jeg ville ha sett an saken, men det er undertrykket som er utslagsgivende ift. BT, og din er ikke høyt nok. Det skal være minst 90. Ellers stemte de første symptomene dine. Men det blir ikke SF under høyt BT. Min erfaring er at sykehuset har god greie på dette, så jeg ville ikke ha uroet meg. Sykehuset mitt slapp meg ikke ut så snart de mente at jeg oppfylte alle kriteriene.

Skrevet

Jeg ble satt i gang sist med BT på 170/98, jeg hadde aldri proteiner i urinen men maks ødem.

Jeg tror at sykehuset har veldig god greie på dette, og så lenge de har tatt blodprøver av deg så bør det være greit. Men jeg synes du bør gå å få sjekket blodtrykket et par ganger i uka fremover...

Hvor langt er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...