Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drittlei av tights allerede :P

Fått noen gravidbukser av søstra mi, men det er mest type joggebukse og fritidsbukse hvis man kan kalle det det. Vurderer å kjøpe meg en fin graviddongeribukse..får på meg noen av de gamle buksene mine enda men det strammer ganske bra så jeg orker ikke gå i de.

Lyst å pynte meg selv om jeg er gravid, men føler at det blir bare tights og tunika hele tiden..liker å ha stramme topper som viser magen, men da må jeg nesten ha en fin bukse under.

Hva går dere i? Gidder dere kjøpe mye nye klær under graviditeten? leeei av å aldri ha noe å ha på meg, og allerede nå! Hehe, er jo bare i uke 25 :P

Skrevet

Jeg bruker dongeribukse og forskjellige trange gensere eller andre overdeler. Gravidebukser er så ekle, de sklir ned hele tiden.

Uke 27 nå.

Skrevet

Jeg har mange bukser Stramme bukser med strikk i livet, dette er ikke mammabukser, men tightbukser du får kjøpt på hm, vero moda o.l. De passer både i og etter graviditeten ettersom strikken kommer under magen. Da kan jeg også bruke fine topper til uten at jeg får en strek over magen av magebåndet i mammabuksene.

Har disse buksene i jeans, hvit, svart, grå og knall blå. Veldig grei :-)

Skrevet

Jeg har 2 gravid olabukser + 1 svart gravid penbukse. Jeg har en del klær fra forige gang jeg gikk gravid om sommeren :) Har en del gravidtopper, 1 kjole med plass til mage, tunikaer, 2 gravidskjørt og 3 ammegensere med god plass til mage.

Jeg ble stor ganske tidlig forige gang, denne gangen også. Så jeg måtte fort gi opp klesskapet mitt.

Jeg misunner alle som kan bruke sine vanlige klær nesten hele svangerskapet. Buksene får jeg ikke over hoftene, toppene er 3 str for små pga puppene og genserne sklir opp hvert 5.minutt. I tilleg så hadde alle mine klær blitt tøyd for mye i stoffet, om jeg hadde prøvd å få de på :P

Ja noen mener nok at det er litt sløseri å bruke penger på mange nye gravidplagg under graviditeten. Men jeg orket ikke valker fra stramme sømmer + at jeg ville føle meg litt fresh også :) Klærne fikk jeg jo bruk for denne gangen også, muligens 1 gang til. Og min søster får sikkert bruk for dem når hennes tid kommer.

Men selvfølgelig, det er smak og behag. Og behov ;) Det er jo ikke alle som trenger nye klær heller, kanskje bare et plagg eller to.

Skrevet

Jeg har en sort og en blå treggings i Boob-merket. Anbefales, koster 599 kr og er veldig gode å gå i. Topper og singletter kjøper jeg på mammaavdelingen på H&M.

Skrevet

jeg har to gravidbukser..en pen svart og en i ola. ellers går det i joggebukser fra HM,tights fra Gina og diverse topper. er 24 uker og har gått opp 5 kilo "bare" så passer litt av mitt eget tøy enda:)

Skrevet

Takk for svar :) Tror jeg skal kjøpe meg noen treggings da (eller hva det heter) som er tøyelige. Liker ikke så godt mammabuksene jeg heller, Bruker mine vanlige klær enda, heldig sånn sett kanskje, topper/gensere passer jo fint, og de mer baggy dongeribuksene, men er sånn stramme som blir litt trange under magen. Får ta meg en bytur og lete litt. Bare redd for å kjøpe inn masse og så passer det bare i to uker liksom :P

Skrevet

blir mye tights på meg også...

Men bruker de sammen med trang lang topp fra cubus og så har jeg dressjakke over. Det ser veldig kult ut, magen vises og passer bra på jobben :)

og kjoler med strømpebukser under :) Har mange kjoler som kan brukes selv om jeg har fått mage, og har bestilt 2 fra asos :)

Skrevet

Her går det i gravidbukser fra HM. Liker ikke lange leggings, synes det stort sett er litt kaldt for de kortere enn så lenge (men kan brukes på varme dager), og joggebukse kan jeg ikke gå i på jobben. Finner snart fram et par kjoler fra sist, tenker jeg... føler meg veldig gravid i de, så de har fått vente i skapet foreløpig.

Jeg har måttet kjøpe klær i svangerskapet. Har knapt nok vanlige klær som passer etter forrige graviditet, og orker uansett ikke ubehagelige klær på magen, som kom fort denne gangen.

Skrevet

med første så var det eneste jeg kjøpte meg en mammabukse, og dette var det eneste! kunne fint bruke buksene mine til jeg var 34/35uker, da med strikk i knappen, selvfølgelig! elelrs brukte jeg for det meste tank-toppene fra gina, de var så gode å stretchy og de dekte både magen å rumpa pga lengden :)

nå er det litt verre.. er 22 uker på vei, og buksene er trangere og litt ubehaglige nå uten strikk.. håper på å kunne bruke de så lenge som mulig denne gangen også.. men det blir nok ei bukse til eller to med god plass til magen etter hvert.. topper og gensere kommer jeg ikke til å kjøpe spesiellt med tanke på magen, da jeg liker at de er litt lange uansett :)

Skrevet

Hei Zassy! :)

Jeg bruker litt mammadongeri og mammabukse i ikke dongeri :P Osv.

Men noen dongeri kan være ekkle å gå med for lenge.

Denne har jeg tenkt å kjøpe kansje :

http://www.maternityandbabyshoppingmart.com/amaternitypantextenderbyfertilemindbellybelt-combopack.aspx

Men om man går mye opp i vekt kan det jo hende man må kjøpe nye bukser unsett, men da trenger det jo ikke være mammabukser ;)

Ellers så har jeg faktisk brukt vanlige dongri mine med vanlig gummistrikk rundt selve knappen og knapphullet, funka det og om man har en stram og litt lengre topp som skjuler det ;)

Klem

Skrevet

jeg har hatt to gravid bukser fra hm...en dongeri som jeg har prestert å slitt hull i og en sort en som er som en slim leg..den kan jeg bruke til alt. fått sp om hvor jeg har kjøpt den tøffe buksa hen, fra andre som ikke er gravid..hehe:) var på ny jakt etter bukser i går...fant en til på hm i stretch som ser mer ut som en fritidsbukse men den sitter tight oppe og vid med strikk nede i beina...kjempe behagelig! kjøpte også en på b-young. den har strikk en brei strikk oppe i livet og og nede på beina (får i brun,kaki og beige)...men den er så utrolig myk og god på (bomull) selv om jeg nå må ha en liten strikk i knappen. denna kan jeg bruke etter fødsel også:) ellers går d i mine vanlige topper, lange singletter og cardigand :)

Skrevet

Hm, skiller meg ut ser jeg. Venter nr. 4 og har komplett garderobe for gravide som passer alle trimestre og årstider (barna har kommet vinter, vår, sommer, og vanter nå høst). 1. gang gikk jeg i vanlige klær til jeg kjøpte min første mammabukse i ca uke 18, 2. gang kom den på i uke 12 :)

Det skal sies at jeg er lang og tynn til vanlig, slik at det er vanskelig å finne klær selv i "normaltilstanden". Og så er jeg vel litt forfengelig mht kroppen, orker ikke å se ut som en dass i 8 mndr (ikke at andre nødvendigvis gjør det, men føler på dette selv).

Har gått for løse, vanlige klær i 1. trimester (den tiden man bare ser ut som man har lagt på seg, og ikke ser gravid ut ennå). Så trange, magefremhevende (mamma)topper/kjoler frem til uke noenogtredve, men orker ikke press på magen så må ha ordentlige bukser av god mammakvalitet -dette er viktigere enn antallet! Siste ca 8 ukene er værst, da blir vel de fleste såpass uformelige at svært lite passer; jeg har et par bukser som kun har passet fra ca 1-2 uker før termin -men har gått et par uker på overtid stort sett, så får nok bruk for dem denne gangen og. I tillegg har alle av våre venner som har giftet seg prestert å gjøre dette mens jeg har vært gravid, så har en del finklær for gravide efterhvert.

Jeg liker ikke toppene fra H&M, de er stort sett rimelig uformelige og lite pene til meg ihvertfall. Da er utvalget bedre på finn.no og utenlandske nettbutikker.

Skrevet

Jeg har hittil gått i mine vanlige klær og favorittjeans. Men det begynner å bli ubehagelig fordi jeg sykler til jobb og magen da presses mot bukselinningen.

Så i dag har jeg kjøpt en mørk jeans gravidbukse fra tete a tete i deilig stretch og en smal linbukse fra mamalicius. Disse buksene er smale i bena og sitter pent. Jeg føler meg ikke så bumsete i disse som i mine vanlige bukser.

Det var ubeskrivelig behagelig å ta på meg disse buksene selv om magen min ikke er så stor. Men jeg har flat mage fra før og smale trange bukser så det var helt nødvendig for meg nå med gravidebukser selv om jeg bare er 12+2.

Skrevet

Er 18 uker og har bare lagt på meg 0.5 kg og har ikke fått noe mage enda, så klærne sitter fremdeles bra ;)

Skrevet

Jeg sliter. Jeg er bare 14+4, har ikke lagt på meg et gram, men har så stor mage at jeg ikke får på meg noe annet enn tights. Juhu, jeg ser for meg tilværelsen som strandet hval og at den kommer ganske så tidlig .. Ligger visst i familien, da min mor også har vært så stor at målene hennes har gått utenfor det som er standard på helsekortet.

Jeg må iallfall ut og handle meg noen nye klær snart, for jeg trives ikke såå godt i thights at jeg har lyst til å "bo" i det i fem måneder til. ;-)

Skrevet

jeg går for det meste i joggebukser, men er lei av å bare gå i det !

men fikk tips om at jeg kan bruke mine vanlige dongeribukser å bare feste et hårstrikk i knappen og knappehullet å bare ha en lang genser/tunika over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...