Gå til innhold

Ikke råd til 3-roms/eget rom til barn.


nio

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet av ulike årsaker ut i desember og leier nå en liten leilighet. Vi har valgt at far har heltidsomsorg for barnet (som er snart 3 år) pga. økonomi, arbeidstider m.m..Far har kjøpt ny leilighet i en dyr bydel (bedre økonomi,satt med mer igjen av egenandel etter salget).Jeg har ikke mulighet til å kjøpe noe i samme bydel, og med dagens priser er det vanskelig å få råd til en 3-roms. Vi har foreløpig ikke begynt med "en uke her, en uke der", men regner med det blir litt etterhvert. Far og mor er meget gode venner.Jeg sliter med tanken på om jeg skal "låne meg til fant" for å få kjøpt leilighet med eget rom til barnet (det ideelle) eller om det holder med en 2 roms, hvor barnet får rommet når det kommer hjem og jeg sover på stua? Noen erfaringer på dette? Jeg vil så gjerne ha et sted for barnet, men jeg vil også ha råd til å kjøpe klær, ta henne med på reiser, i svømmehallen o.l. Det er vanskelig med "ja takk, begge deler" i dagens marked og på sykepleierlønn...sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har råd til 3 roms så kjøper du ikke det. Barnet trenger ikke eget rom for å ha det bra.

Jeg er så heldig at jeg nå leier et hus med 3 soverom så meg og mine to barn har et hvert.

men i 2 år etter bruddet bodde jeg i en 2 roms leilighet og barna hadde det like greit alikevel.

Kjæresten min bor i en 2 roms leilighet med 2 barn han har 50% og disse barna er store men ingen av de klager det minste over å måtte dele rom med hverandre og far.

 

Og nå når vi flytter sammen har vi ikke noen mulighet til at alle 4 skal få et rom hver så gutta hans må dele og jentene mine. Det er bare sånn det.

 

Barnet ditt er bare 3 år og kan fint dele soverom med deg. og etter som det blir større om dere fortsatt bor der og du fortsatt er alene så kan du jo sove på stue og hun få ha rommet når hun er hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da hadde jeg lett gått for 2-roms. Er det så ille å sove i stuen egentlig? Selv liker jeg å sove i stuen og være "klar" når ungene står opp, men mulig jeg er litt rar sånn. Gjør i alle fall det i stedet for å måtte bli en mamma som alltid sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må du huske på at en leilighet er en investering som du vinner på. Alt du trenger å gjøre er å passe på å eie den, så har du plutselig tjent 2-300 000 på 3-4 år utenom det du har betalt i avdrag. Du kan jo til og med be om avdragsfrihet et par år hvis økonomien skulle knipe. Kom deg ut av leiemarkedet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! Klart det holder med en 2-roms! Kommer jo av på hvor stort soverommet er, men det er jo også noen som har hengt opp forheng på rommet i et fint stoff slik at det deles litt opp i to rom. Eller hvis dere begge har enkeltseng så kan dere sove sammen på rommet, og du kan evt sove i stua når jenta blir større og hun f.eks får besøk. Da har du til og med soveplass til gjester. Dette tror jeg ikke blir noe problem, vær kreativ og ikke kjøp deg til "fant". Man skal jo leve litt også! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...