madame Mim Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #26 Skrevet 30. mai 2011 Lavendel35: Gratulerer med svangerskapet. Har selv ligget en del i to svangerskap og får vel mine uker på sofaen denne gangen også.. Veit hvordan det er. Men det er for en god sak=) Å ved hjelp av litt handarbeid/ data går tiden også. Når har du termin? Lykke til
trinity83 Skrevet 30. mai 2011 #27 Skrevet 30. mai 2011 Risikosvangerskap her også. Har diabetes type 1, så blir tett fulgt opp. Er førstegangs og er ca. i uke 9 nå ifølge UL. Litt usikker på termin. Etter mine beregninger er det 31.desember, men ifølge UL er det ca. 14 dager etter. Får vel en avklaring på dette i uke 16/18 håper jeg. ) Jeg regner med og håper alt går bra ettersom jeg blir så tett fulgt opp (kontroll på Kvinneklinikken hver 14/28 dag i begynnelsen, så hver 14/7 dag like før remin).
Lavendel35 Skrevet 30. mai 2011 #28 Skrevet 30. mai 2011 Hei jeg vet ikke helt når termin, midten av januar. Tror jeg er 6+3 i dag. Men det går litt i kluss med den tellingen. Hvor mye jeg blir sengeliggende vet jeg ikke, men det skremmer ikke. Har vært det i perioder før, og ikke en kjekk grunn da. På grunn av sluttet på medisiner har det vært to rolige uker. Men kunne vært i my verre form. Fastlegen har har lengre vente tid enn kvinneklinikken. Men fikk god følelse sist (første gangen). Legen innrømmet at hun aldri hadde hørt om lidelsen min. Bare det blir nok en utfordring, men så lenge legene er åpne og ikke blr skremt av det ukjente tror eg ting skal gå bra. Problemet er at leger ofte blir nettop litt skremt av det de ikke kjenner til. Skal heldigvis til spesialisten neste uke. han har tidligere sagt at vis eg blir gravid kan det bli 9 mnd i seng og keisersnitt. Jeg tar ting som det kommer. Men mye usikkerhet blir det. Håper bare på a se ett bankende hjerte og at alt er bra. Vi har prøvd så lenge. Trodde ikke jeg kunne bli gravid. Jeg håper på tett oppfølging av kk og spesialisten. Min nåværende fastlege er heller uviten og lite villig til a innrømme så.... men spennende er det.På mange måter. Så nå avlyser eg alle avtaler og tar det rolig. ...
Lavendel35 Skrevet 30. mai 2011 #29 Skrevet 30. mai 2011 sorry litt rotete innlegg, hodet mitt er ikke helt skrudd på for tiden=) Jeg var til kvinneklinikken forje uke. Fikk konstantert svangerskap, men ikke hjerteslag. Skal tilbake om ca 14 dager. Det føles som 14 dagene kommer til å snegle seg avgårde....
madame Mim Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #30 Skrevet 31. mai 2011 Hei Trinity83: Lykke til med svangerskapet. Bra du får tett oppfølging slik at du kan føle deg trygg gjennom svangerskapet. Er det ditt første svangerskap?
madame Mim Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #31 Skrevet 31. mai 2011 Lavendel35: Bra at du ikke lar deg skremme av sengeleie. Skal krysse fingrene for at formen din skal holde seg så bra som mulig, å at du slipper å ligge så mye=) Artig med ul. Det er stoor stas å få det lille hjerte som slår. Å enda artigere er det når det hopper og spretter rundt i magen=) Lykke til
Lavendel35 Skrevet 1. juni 2011 #32 Skrevet 1. juni 2011 Hei madam mim nei sengeleie i seg selv skremmer meg ikke. Problemet blir i perioder når samboer vekk reist. men så lenge eg klare å varme mat i microen går det fint også. Jeg bruker rullestol så det kan vel sees som kvasiseng i kort periode..=) Jeg ser bare frem til uke 12 i første omgang. Så får jeg ta mine egene helseutfordringer sånn etter hvert som de kommer..=) Til trinity83 vis det er kk på haukeland du går til tror eg du skal føle deg godt ivaretatt. Der har de egen lege om torsdagen (tror det er den dagen) som er spesialist på diabetes og svangerskap. Lykke til
trinity83 Skrevet 1. juni 2011 #33 Skrevet 1. juni 2011 Lavendel 35/ madame Mim: Takk!! ) Ja, dette er mitt første svangerskap, så er vel ganske lettskremt av den grunn også. Heh... Er sykemeldt inntil videre for å holde blodsukker og blodtrykk i sjakk, har også en kvalme som gjør det vanskelig i det hele tatt å få i seg mat. :o/ Ikke så veldig bra for en diabetiker som bruker insulin. Regner egentlig ikke med at jeg kommer til å jobbe så mye under svangerskapet. Er under oppfølging hos Haukeland fra jeg flyttet til Bergen for snart 9 år siden, så kan vel egentlig si jeg er ganske trygg. Er på KK på torsdager ja, bare synd det tar ca. 3 timer hver gang. :o/ Men men... Holder ut. Gleder meg til å få vite nøyaktig termin den 23.juni. ))
cathB Skrevet 3. juni 2011 #35 Skrevet 3. juni 2011 Hei madame Min. Jeg mistet spiren min i går. Er bare kjempetrist, men vet at da fungerer kroppen igjen hvertfall. Og har jo henvisning til fertilitetsklinikken så jeg tror og håper at det ordner seg snart. Har aldri opplevd Sa før, men vet jo at det desverre er ganske vanlig. :-( Heldigvis bare fem dager til mannen kommer hjem, har vært vanskelig å ikke ha han rundt meg nå. Vil ikke si noe på tlf heller. Han er jo på jobb og kan ikke få gjort noe likevel. Ønsker deg all lykke videre og kommer forhåpentligvis snart tilbake til 1. trimester. Klemz.
cathB Skrevet 3. juni 2011 #36 Skrevet 3. juni 2011 Hei madame Min. Jeg mistet spiren min i går. Er bare kjempetrist, men vet at da fungerer kroppen igjen hvertfall. Og har jo henvisning til fertilitetsklinikken så jeg tror og håper at det ordner seg snart. Har aldri opplevd Sa før, men vet jo at det desverre er ganske vanlig. :-( Heldigvis bare fem dager til mannen kommer hjem, har vært vanskelig å ikke ha han rundt meg nå. Vil ikke si noe på tlf heller. Han er jo på jobb og kan ikke få gjort noe likevel. Ønsker deg all lykke videre og kommer forhåpentligvis snart tilbake til 1. trimester. Klemz.
madame Mim Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #37 Skrevet 3. juni 2011 Heia cathB Nei å nei så trist og urettferdig. Du hadde virkelig fortjent dette nå... Skjønner godt det må være tøfft uten din kjære hjemme. Men håper du har noen andre du kan trøste deg litt hos. Heldigvis sies det at man er ekstra fruktbar rett etter en SA, så da er det vel bare å hoppe i høyet når mannen kommer hjem. Håper jeg får se deg her inne igjen om ikke så alt for lenge. Slik at vi kan følge hverandre igjen. Stor klem til deg.
cathB Skrevet 25. juni 2011 #38 Skrevet 25. juni 2011 I'm back!!!!!!! Hi hi, tok en test i dag tidlig og den lyste gravid 1 - 2 uker. Dette er helt fantastisk, og jeg er så glad. Har ikke spottet noe som helst og det tar jeg som et godt tegn. ;-) Hvordan går det med deg og hvordan er formen? Stooor klem.
MaRiAnNe_85 Skrevet 26. juni 2011 #39 Skrevet 26. juni 2011 Hei Ser det er mange med risikosvangerskap her. Jeg har to barn i fra før og har en liten spire i magen som forhåpentligvis kommer i februar Har to svangerskap bak meg med alvorlig svangerskapsforgiftning (heldigvis ikke help syndrom), men med 1.mann holdt jeg faktisk på å dø og måtte ta bli tatt katastrofesnitt på (ble ikke tatt seriøst). Nr 2. var legene mer obs og jeg fikk en en flott fødsel til tross for at jeg igjen hadde svangerskapsforgiftning. Legene vil allerede sykemelde meg fra alt som heter jobb og skole,men må jobbe i 4 uker til for å ha rettigheter.. Og håper det går fint. Noen som vet hvordan det påvirker en å jobbe natt?? Lykke til til alle sammen, så håper jeg å se alle sammen inne på 2. trimester etterhvert (inkludert meg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå