Happy happy:) Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Er i uke 37 nå, og var på jordmor på onsdag, hun spurte etter å ha sjekket urinen om jeg kunne ha urinveisinfeksjon... Har aldri hatt dette før, har heller ingen andre symptomer bortsett fra utflod enkelte dager. Jeg tenkte kanskje å levere en prøve til på legekontoret mandag morgen for sikkerhetsskyld. Det er vel ikke så bra å ha dette når man er gravid? Kan det evt. være noe annet, soppinfeksjon f,eks? Kan man sjekke dette i urinprøve eller må man ta en prøve der nede? Alt annet er helt topp så vet ikke om jeg skal bekymre meg heller.
Bimmer´n Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg ville levert en urinprøve mandag morgen slik du foreslår. Vanligvis behandler man ikke bakterier i urinen hvis det ikke gir symptomer.....bortsett fra hos gravide!! Pga at det oftere gir komplikasjoner som nyrebekkenbetennelse. Tror ikke du skal bekymre deg i helgen, men do as you planned:-).
3+et lite nurk Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Vask deg godt nedentil (bakover, slik at du ikke får evt forurensning fra sjeden opp mot urinrørert, sikkert ikke nødvendig å si, men skriver det allikevel) evt dusj før du tisser. Bruk morgenurin. Sett urinprøven rett i kjøleskapet hvis du ikke har time tidlig på morgenen. Da får du eliminert ut forurensing fra sjeden og det oppstår ikke bakterier i urinprøven fordi den står i romtempratur. Denne kan du levere på legekontoret ditt eller hos jordmor uten å ha time. Evt kan du ta en selvtest fra apoteket. Det er sikkert ingenting siden du ikke kjenner symptomer, men det er viktig å sjekke slik at du ikke går med en infeksjon som kan være farlig å ha under fødsel. GBS-infeksjon som kommer fra streptokokkvirus.
Regina Phalange Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Hei! Jeg var i samme situasjon som deg, fikk utslag på urinprøve hos JM uten å ha tenkt over selv at jeg kunne ha urinveisinfeksjon. Har hatt det før, så kjenner symptomene. JM forklarte at når man er gravid kan man visst ha urinveisinfeksjon uten de vanlige symptomene. Jeg leverte prøve på legekontoret noen dager etterpå og den var negativ, men da hadde jeg plutselig symptomer på infeksjon, så valgte å ta penicillin eller antiobiotika (eller hva det nå er) alikevel, da legen sa det ikke var farlig for barnet. Etter noen dager var symptomene borte, og alle urinprøver etter dette har vært top notch ;-) Synes ikke du skal bekymre deg, det er ikke farlig med mindre du går med det i evigheter. Men lever en urinprøve på mandag du, de sjekker det på noen få strakser.
Happy happy:) Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2011 Takk for svar alle sammen:) Da leverer jeg en ny prøve på mandag så har jeg værtfall gjort mitt, håper det ikke er noe vertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå