Gå til innhold

Mindre "strekkinger" i livmoren ved 2.graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes å huske at det strakk mer i magen første gangen.. Nå er det 18 mnd siden jeg fødte sist, så det er jo ikke så kjempelenge siden livmora mi var i arbeid:)

Ellers er formen bra, er ganske trøtt til tider, svimmel, og litt morgenkvalm. Men det går så fint så:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yes, jeg hadde masse stikninger og strekk første gangen, og nesten ingenting andre gangen, men baby ble det begge ganger så regner med at det er helt normalt;)

Skrevet

Hurra, da håper jeg alt er normalt! :)

Skrevet

Snuppa mi er også 18 mnd, og jeg sitter med samme opplevelse som deg. Husker at det strakk masse i magen første gangen, men har ikke merket noe nå. Men jeg har allerede begynt å merke kynnere da. Jeg ammer lillemor fortsatt, og det setter faktisk i gang kynnere hos meg. Jeg tar det som et tegn på at det er på tide å kutte ut ammingen.

Ellers hadde jeg et forferdelig svangerskap sist, og foreløpig merker jeg ingen av de symptomene jeg hadde sist. Er litt trett, men sovner ikke hver gang jeg setter meg ned som sist. Har ikke spydd i det hele tatt. Men har en merkelig temperatursans, og jeg merker at luktesansen er skjerpet. Satser på at dette blir et bra svangerskap. :)

Skrevet

Jeg også har mye mindre strekninger i magen denne gangen, enda det er 6 år siden jeg gikk gravid sist. Det strekker innimellom, men det er stort sett om jeg vrir meg brått, eller nyser eller hoster.

Skrevet

Jeg også syns det er mindre nå enn første gangen. Nå er snuppa her blitt 2,5 år, så det er jo en stund siden livmoren "jobbet" sist, og jeg husker ikke eksakt hvordan det var da, men jeg mener at da var det mer en konstant murring/strekking/stikking de første mnd. Denne gangen er det mer perioder, men jeg kjenner mer ned mot lysken nå, og det gjør jeg tidligere denne gangen. Regner med at det er normalt, og ingenting bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...