Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får meg ikke til å poste på facebook ennå. Jeg er nå 23+1. Mest fordi jeg liker å holde graviditeten mellom samboeren min og meg. De som jeg eller ønsker at skal vite noe om hvordan jeg har det, de får vite det uansett.

Synes ikke at facebook er rette arenaen. Har også bedt vennene mine om å ikke skrive noe om graviditeten min til meg på veggen. Ønsker ikke at folk jeg "bare er venn på face", typ gamle klassekamerater, kollegaer osv har noe med dette å gjøre.

Min mening :-)

Annonse

Tror ikke jeg heller kommer til å annonsere noe på facebook. Hvertfall ikke før ordinær ul om 1 mnd. Har en venninne som skrev noe som kunne være avslørende i går, men hun slettet kommentaren sin. Hun er selv gravid og offisiell på facebook, men tenkte ikke på at jeg ikke var det.

At mine venner forteller det til andre felles bekjente er ikke noe problem synes jeg. De som har fått vite det på den måten, har sendt meg en pm på innboksen på fb.

Nei. Både jeg og kjæresten er helt i mot at noe legges ut/blir skrevet om graviditeten på fb. Har også bedt alle venner og familie om ikke å skrive noe. Føler ikke fb er rett arena for det. Selv om du sletter noe fra fb, har de det lagret der for alltid.

Eg tenker også det samme som deg BabyMama<3.

Eg er 12+3. Har blitt enig med samboeren min om at dette er ikkje noe Facebook har noe med.

Har også sagt til folk som vet det, at det ikkje skal nevnes på Facebook.

Hadde det også sånn med hu minste, da eg var gravid med hu.

Er det første barnet ditt? Vet du hva du får?

Lbaby: Ja, ikke sant? Det er noe med det at ikke ALLE trenger vite alt hva som skjer. Ryktene sprer seg jo uansett, men facebook er ikke rette arenaen. Jeg er nok litt kjip sånt sett, men føler at dette er min graviditet, ikke alle andres :-)

Mitt første barn ja, og i følge jordmor på rutine UL, så venter vi ei frisk lita frøken :-) Lykke! Nå gleder jeg meg bare til 3D Ul om tre uker :-)

Jeg skrev det på facebook etter ordinær ultralyd og det var vi enige om. Mest pga jeg har familie i chile som jeg ikke får snakket med annet enn på facebook og når jeg drar på besøk. :) Jeg synes det er helt greit, men greit å vente til ordinær ultralyd ihvertfall. :)

Annonse

Jeg har det som deg BabyMama<3.

Både mannen min og jeg har foreløpig skjerpet inn facebooken, så ingen kan poste på veggene våre eller kommentere på bildene våre - rett og slett fordi vi er redde for at noen skal glippe og poste et eller annet vi ikke ønsker. Har yngre søsken som ikke tenker stort lenger enn nesetippen sin så de har lett for å forsnakke seg :)

Det er ikke mange som vet at vi er gravide enda, men de som vet har fått beskjed om ikke å legge ut noe på sine FB-sider. Det er litt kjipt om sjefen får vite om min graviditet gjennom en av våre felles venner..

Dessuten er vår graviditet vår sak, og jeg ønsker ikke "gravid-stempelet". Jeg lever som normalt og har absolutt ingen svangerskapsplager, og da ønsker jeg å bli behandlet som om jeg ikke var gravid. Når barnet kommer, skal det få all den oppmerksomheten det ønsker av de som vil gi den det men før den tid vil jeg ikke ha så mye oppstyr.

Mannen min kommer nok til å åpne opp facebooken sin om noen uker/mnd, når vi har fått fortalt om graviditeten til de vi ønsker. Mens jeg kommer til å ha den som den er frem til fødsel.

Jeg forstår godt de som gjerne vil dele den gledelige nyheten med hele verden, men jeg er ikke en av dem :)

vi skrev det på facebook etter vi hadde fortalt det til familien, kommende besteforeldre, onkler osv, nære venner.. jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal holde det hemmelig.. vi var jo begge så glade og lykkelige og hadde lyst til å dele det med andre.. :)

Har ikke skrevet noe i statusen, men det er heller ingen hemmlighet så om folk spør på veggen min er det helt greit, Jeg regner igrunn ikke med at jeg er såå interessant for omverdenen uansett. Tar ikke meg selv så høytidelig. De jeg er nære venner med har fått vite det via email, telefon eller direkte.

• 1 år senere...

jeg skrev på facebook når jeg rundet 13 uker...men så har jeg også KUN venner på facebook. Har slettet alle perifere venner som jeg gikk på skole med, har jobbet med ++++

de som er på face, er folk jeg stopper og snakker med om jeg treffer dem.

Jeg hadde en status på nyttårsaften da jeg takket for året som hadde godt og i en bisetning der skrev jeg " og takk for mine to hjerter som vokser i magen" hehe,,så kos atte :)

Jeg delte det alt etter tidlig ul i uke 7. Lærte etter MAen for to og ethalvt år siden at selv om man får kort tid til å glede seg, så får man glede seg den tiden man har, og man kan glede seg med dem rundt seg.

Etter ordinær ul postet vi kjønn, og fra tid til annen poster jeg status om hvordan formen har vært, ettersom jeg har hatt hyperemesis. Ul bilder har vi derimot valgt å holde for oss selv. Det er noe som tilhører oss, ikke facebook. Jeg har bloggen min til det, mest for min egen del, sånn at jeg kan lese seinere.. Dessuten synes jeg bare det er rart rart når folk bruker det som profilbilde:P

Jeg gleder meg veldig over graviditeten nå som jeg har vært oppkastfri i halvannen uke! Jeg vil skrike til hele verden at jeg har ei jente i magen. Men det er sånt jeg har bloggen til:)

Jeg er kun 9 uker på vei med mitt første barn og er heller ikke så fan av å legge ut alt på FB. Det eneste som jeg tror at jeg kommer til å gjøre er å legge ut et bilde av mine sko, mannen sine sko og et par babysko for å se om folk skjønner det :) Er faktisk 12+2 den 1.april så mulig jeg legger det ut da, så får folk bestemme selv om de vil tro det er aprilsnarr eller ikke ;)

Utover det har jeg absolutt ingen planer om å verken dele noe om graviditeten min eller om babyen da jeg syns det blir altfor privat for FB :)

me la ut ul bilde etter ord. ul og skreiv at da var ein frisk og fin gutt...

me hadde fortalt da til dei aller aller nermaste før da, pga hyperemesis frå uke 5/6 ( blærk). Da var ganske mange som fekk veta da / kunne gjetta seg til da før uke 12, og var veldig nyskjerrig på kordan da gjekk, så istaden for å ringa/ melding til alle så la me da ut på facen :) har veldig stor familie med 9 tanter/ onker med mann/ kone og barn :) fortalte da øve tlf til kommende besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler :)

Delte ikkje så masse meir på faceen etter det før etter at lillegutten hadde komt til verden, så la me ut eit bilde når me var komt heim :)

Har litt spredd familie så er ein grei måte å holda kontakten på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...