Desirous Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Det var beskjeden jeg fikk av en gynekolog jeg desverre havnet innom i frustrasjonen...!!! Fikk påvist PCOS nov 10, hos privat gyn. Har gått på metformin siden desember og fikk ved sjekk hos legen beskjed om å finne ut om jeg hadde eggløsning. Jeg brukte eggløsningstester, tempet og tok progesteronprøver i noen sykluser, alt uten hell. Da ble jeg henvist til gynekolog, så jeg slapp å bruke tusen kroner på hver undersøkelse, og satt ved postkassen å ventet. Og ventet og ventet, og ventet på innkalling. Ingenting skjedde, og jeg visste jeg kunne og burde bli satt på pergokur ved neste mens. Etter en mnd ringte jeg å etterlyste innkalling, fikk da vite hvor jeg var henvist og ringte deretter direkte der og fant ut jeg hadde fått time; om over 7 mnd!!! Om jeg hadde lignende syklus som de to siste var det ikke lenge til mens, og jeg ringte til priv gyn jeg hadde vert hos og bestilte time, men det var jo først ledig etter en uke! Så fikk jeg tak i time et annet sted bare to dager etter og bestilte der også. * - Der ble jeg møtt av en hyggelig, eldre gynekolog. Han så med vantro på meg da jeg forklarte situasjonen og holdt på å falle av stolen da jeg fortalte jeg gikk på metformin - jeg måtte faktisk berolige han med at jeg har gått ned 15 kg siste halvåret.. og jeg er ikke tynn - BMI på 24. Han fortalte meg videre at PCOS er et MOTEORD, det er egentlig ingenting, og at det er p-piller og p-sprøyter og sånt jeg tidligere har gått på som er roten til alt vondt. Han utførte innvendig UL på meg og kunne ikke finne noe galt, her var det kanskje et par cyster men ingenting unormalt. Javel??? Videre krevde han nye hormontester og progesteron på dag 3 og 22 neste syklus, så skulle vi snakke videre om hva neste steg var. Enda jeg kunne vise til 3 sykluser med leting uten hell, inkl blodprøver. Jeg gikk derfra med sjokk og tårer i øynene og 1850kr fattigere... - * Mensen kom samme kveld, og etter litt nedetid såg jeg til min store glede at timen jeg hadde bestilt hos den andre gyn var på dag 5! Alt håp var ikke ute, jeg reiste på timen, snakket med gyn, ble undersøkt, og såg TYDELIG at jeg hadde mangen cyster på UL. Så etter 3000 kr i gyn på en uke fikk jeg resept på pergo og er nå på min 2. kur ( første var enkel, denne dobbel ) og har for aller første gang sett en positiv eggløsningstest!!! Og det er fortsatt 4 mnd til jeg har time hos gyn. jeg er henvist til. God helg!
lindynatt Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 man må bare elske gyns som ikke har peiling på hva de snakker om. Hvis pcos er mpte.. hmm vel jeg gikk aldri på p pille eller sprøyte før jeg fikk diagnosen hehehe Synes jeg har mer problemer nå med småblødninger og drit enn da bmien var på 33,5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå