Gå til innhold

Så det var et annet vaskemaskin-spørsmål her, men hva kommer det av at alle klærne er søkkvåte når maskinen er ferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å vaske på30, 40 og 60 grader men klærne er like våte! Maskinen er sånn passe full og har fungert fint før med samme mengde klær og på samme program. Kan vri opp klærne etter de er vasket :-/

Kan det ha noe med hvor mye vaskepulver jeg har brukt? I går når jeg vasket tøy så jeg det tøyt såpe ut av døren på vaskemaskinen (!) så vet at jeg har brukt for mye såpe i det siste (har nettopp byttet til omo color)...

Kjipt om vi må kjøpe ny vaskemaskin allerede, det er bare 3 år siden vi kjøpte den...

Skrevet

Har du renset pumpa i det siste?

Skrevet

sjekka at ikke sentrifugen er ødelagt? det er jo den som vrir opp klærne.

Skrevet

Nei, har jo ikke det :-/ Skal jaggu gjøre det, rart jeg ikke kom på det selv!

Skrevet

Når jeg tenker over det, bråker ikke maskinen like fælt lenger... (!!!!)

Skrevet

Hvis det er skum i døra etter vasken, så er det ikke såpe du har brukt for mye av, men skyllemiddel.

Ellers kan grunnen til at den ikke sentrifugerer være flere:

- Det sitter noe i filteret (det har jeg opplevd at førte til manglende sentrifugering).

- Maskina er gåen.

Skrevet

Det må jo være sentrifugen det er noe galt med. Har hatt samme problem med min dustevaskemaskin. Nekter å sentrifugere støtt og stadig. Har hatt den inne til reparasjon hos Whirlpool flere ganger. Blir et annet merke neste gang tror jeg!

Skrevet

Her hender det at en av ungene har vært og stilt på omdreiningene på sentrifuga. Har du fått sjekket?

Skrevet

Tror jeg må vente til sambo kommer hjem, finner ikke filteret, trodde det skulle sitte foran eller på sidene av maskina men er ikke noen "firkant" man kan åpne opp noe sted :-/ Ingen som evt vet hvor det filteret sitter på an matsui MWM 1000N vaskemaskin (kjøpt i 08 om det har noe å si ? )

Skrevet

Vi har ikke det merket, men hos oss sitter filteret gjemt balk et panel nederst, foran.

Skrevet

Det er et panel nederst langs hele siden.. Skal prøve å åpne det nu :)

Skrevet

Det er fordi klærne ikke er sentrifugert. Dette har ingenting med hverken temperatur eller vaskemiddel å gjøre. Enten er sentrifugen ødelagt, eller så er den ikke satt på. Forsøk å kjør sentrifugeprogrammet, så merker du fort om sentrifugen starter eller ikke.

Mr. Perfect

Skrevet

Det var noen mynter i filteret bare, får det ikke på igjen da så må nok vente til sambo kommer hjem hehe :) Håper bare vi slipper å kjøpe ny vaskemaskin nå, det er rett og slett veldig dårlig timing!

Skrevet

Om maskinen er bare 3 år slipper du å kjøpe ny. Du får den reparert gratis på garantien. Den varer i 5 år.

Let frem kvitteringen.

Skrevet

Prøv å sette den på kun sentrifugeringsprogrammet etter vask.

Skrevet

hahahaha hvis dere har kjøpt matsui så har dere kjøpt katta i sekken da:P søple merke.. elkjøp og lefdal sitt merke og de selger det latterlig billig. og med ikke noe mer enn 1000 omdreininger så blir ikke tøyet så tørt da vett.

og garantien er kun i 2 år, men reklamasjon i 5 år. da må maskinen ha vært ødelagt for det samme 3 ganger eller 4 ganger foskjellig feil for at du skal få ny.

Skrevet

Kun 1000 omdreiinger var for lite, om en skulle bruke tørketrommel... Det fikk jeg vite første gang jeg skulle kjøpe vaskemaskin, og hadde blinket meg ut den billigste..(og dårligeste!)

Men har du prøvd å sette den på bare sentrifugering?? Visst den da bare står og lage pumpelyd, uten at vannet går ut, da er det pumpa som er gåen..

Skrevet

Garantien er nok bare 3 år, og ikke slitedeler.

Reklamasjon er 5 år.

Skrevet

Da var sambo jemme og fått på plass filteret! Satte den på på bare sentrifuge og tøyet ble overraskende tørt(!) Satte på vanlig 60 graders vask nå så får se åssen det går :-/

Skal innrømme at vaskemaskina ikke er råest på markedet, nei, men funker/har funka til sitt bruk.. Skal jeg kjøpe ny vaskemaskin blir det nok ikke samme merket :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...