Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 I dag har det vært ille! Jeg har måttet skifte på både meg og lillemor fra innerst til ytterst!!! Og ejg føler det blir verre de gangene hun kun har fått mm - føler ikk ehun gulper så mye etter mme. Er det noe i det? Forstår jo at hun sikkert ikke har helt ferdig utviklet lukkemuskel - men er det en spesiell alder den pleier å bli ferdig utvikla på? Er jo ikke akkurat morro med denne gulpinga! Ikke er jeg vant med det fra de to andre heller Åhrr...
Guttemamma75 Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Så lenge hun legger fint på seg er det nok umoden lukkemuskel ja.. De beste tipsene er å rape flere ganger gjennom måltidet, la hun ligge med overkroppen litt høyt etter mating (f.eks i vippestol eller på en pute) og man kan også forsøke tykningsmiddel om barnet får mme.. For vår del fungerte egentlig ikke noen av disse tingene.. Gutten gulpet uansett, noen ganger flere timer etter måltidet.. Ble ikke bedre før han hadde spist fast føde en stund (ca 8 mnd..)
uhhuhher Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Vi har også en skikkelig gulpegutt - her smeller det en ladning i gulvet flere ganger daglig. Han fullammes. Er et mirakel hvis en body varer en halv dag, og vi pleier å si at det eneste positive med all gulpingen er at vi har fått brukt alle klærne. Vi har prøvd akupunktur, kiropraktor og osteopat, men ingen ting har hjulpet 100 %. Osteopaten hjalp mest - han fjernet spenninger i ryggen og mente at gulping skylder trykk på magesekken, ikke umoden lukkemuskel. Her vil du imidlertid sikkert få forskjellige svar avhengig av hvilket fagområde du oppsøker. Han gulper marginalt mindre nå (snart 4 måneder) enn da han var 6 uker, men det er fortsatt mye. Nå er vi rett og slett så vandt til det at vi ikke gidder å stresse så mye. Er bare å skifte!
InsomNina Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Jenta vår gulpet også mye i starten. Kunne ikke ta henne med ut på tur i vogn, for hun bare gulpet og gulpet hele tiden mellom måltidene. Vi prøvde ikke noe form for behandling da lege og helsesøster syntes alt var fint og hun la på seg godt. Noen babyer er bare slik! Gikk gradvis ned da hun nærmet seg 3 mnd og nå når hun er 4 mnd er det bare av og til. Håper det går over hos deg også.
Blabb00 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Ofte raping mellom måltid. Jenta mi er 9 mnd nå, og gulper enda. Men mye mindre. Når det var på det værste, så var vi heldig om vi "bare" skiftet 7-8 bodyer på en dag
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 noen barn er bare sånn.... med førstemann hadde vi NULL gulping og med snuppa nå har vi hatt MYYYYYE gulping..... Det bare velta ut gang på gang på gang og jeg lurte til tider på om det virkelig var noe igjen i magen i det hele tatt...... Tok henne på HS og målte og veide henne litt ofte for å sjekke at hun vokste som hun skulle og alt så fint ut. Hun sov ögså hele natta noe som indikerte at dette ikke var refluks. Hun var jo en meget fornøyd unge som gulpa unormalt mye. legen sjekket henne også og konkluderte med at vi slapp å gå ned med kamera i spiserøret for å sjekke refluks for hun så jo så frisk ut og la på seg godt og var blid og fornøyd:) Vi fulgte alle råd om å la henne ligge høyt med hodet og rapte henne 2-3 ganger gjennom måltidet, men det hjalp overhodet ikke. Eneste som hjalp var å kamuflere henne og meg med MASSE kluter under og etter måltidet og ha skift til liten og stor i stellebagen og vaske masse klær; like blid:) Det ga seg når hun var 7 mnd og da hadde hun fått grøt siden hun var 4 mnd.... en god porsjon tålmodighet, mye klær og god vaskemaskin er vel i grunn rådet å gi når refluks er utelukket.... Men ville sjekket med HS og lege jeg da hvis jeg var deg:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå