MillaLilla Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har siden før rusken ble født vært innstilt på å lage all maten hennes selv - her er det investert i oppskriftbøker med babymat, jeg har satt meg inn i næringsinnhold og kostholdsammensetning og jeg har virkelig gledet meg til å sette i gang produksjonen på kjøkkenet. Men da den første måneden med fast føde endelig kom var vi i Norge (vi bor i Mexico til vanlig), og da var det greiest å kjøpe ferdig mat og grøtblandinger. Nå er vi tilbake i Mexico og i går kveld brukte jeg et par timer på kjøkkenet og lagde fruktmos (eple og pære), middag (søtpotet og pære) og dessuten havregrøt (hjemmelaget, for babygrøten du får kjøpt i butikken her er tilsatt sukker!!!). Da det endelig var frokosttid varmet jeg opp havregrøt med litt kanel i og eple/pæremos ved siden av, satte mini i stolen sin og full av forventning ga jeg første smak av deilig hjemmelaget havregrøt (rusken smilte og lo og gledet seg også til frokost). Første skje havnet på smekken. Andre skje likedan. Så ville hun ikke åpne munnen for den tredje. Da tenkte mamma at det var på tide med fruktmos. Litt skeptisk var det greit med den første skjeen ("men dette er ikke mosen jeg er vant til!"). Så var det full stopp og det var ikke snakk om å åpne munnen for mer mat (det ble jo bare servert tullemat likevel). Ikke engang da mamma fant frem litt fruktsmoothie spesialimportert fra Norge (ruskens favoritt!), ble det noe fart på sakene. Så da ble frokosten avlyst for i dag. Håper det går litt bedre med middagen om et par timer, men foreløpig er ikke dette med hjemmelaget mat spesielt vellykket. Er det flere som gir mest hjemmelaget mat?
kinaputten Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 hei, her går det kun i hjemmelaga middag, trodde ikke jeg kom til å bli så glad for å holde på med det, men det ble jeg En av grunnene er nok fordi vi bor i spania og paella på glass er ikke så fristende selv om det sikkert smaker fortreffelig
Piny Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 her var ikke havregrøten noe suksee med en gang men etter at mor putta litt sviskemos (også hjemmelaget) oppi var det greatsuksee ellers er vist også malte extrakt noe som er lurt til å lure di i grøten før man gradvis tar vekk den ekstra smaks til settningen!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Vi har også prøvd å lage hjemmelagde middager, men det er ikke noe suksess her i gården heller. Slik var det med storebroren også, men han ville ikke ha noe som helst middag før han var rundt 10-12 måneder. Så det kommer vel etter hvert. Men vi ga opp både glass og hjemmelaget. Så ville han ha etter hvert bare. Lillebror elsker middagsglass da, så her går det mest i det. Den hjemmelagde middagen gikk ned etter en stund hvis jeg spedde ut litt med vann og tok en skje naturell hvetegrøt (6 mnd) oppi Men glassene er fortsatt best
MillaLilla Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2011 Søtpotetmiddagen gikk veldig bra, i det minste!!! Det hjalp litt på moralen Har bitt i det sure eplet og var ute og kjøpte mer grøt med sukker i i går (for en uting! Av de vanlige merkene var det ikke en eneste grøt uten sukker, men skal ta en titt på helsekost og se om jeg finner noe bedre der). Skal ikke gi opp helt på den hjemmelagde grøten, men det er jo greit å ha noe i huset som jeg vet hun får i seg. Hun er småspist nok fra før, lillerusken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå