ToneC Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Er i uke 37+3 og nå sliter jeg med å finne en god sovestilling. Husker jeg klagde rundt uke 30, men det er bare peanuts i forhold;-). Klarer ikke ligge på ryggen, da føler jeg meg kvalt. Bytter litt på de forskjellige sidene, men magen er nå litt i veien da.. he he. Noen tips??
fru H Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Sliter bigtime jeg også, sover ingenting og må opp å tisse 3-6ganger hver natt. Men har funnet ut at det er bedre å ligge når jeg har en pute mellom bena. Bare litt tungvint hver gang jeg skal bytte side, men det er jo nesten håpløst uansett. Er 39+1.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Forrige svangerskap hadde jeg en ekstra dyne i senga som jeg brukte som støtte rundt meg når jeg lå på siden. Det hjalp litt, men er litt trøbbel med soving siste tiden uansett. Foreløpig klarer jeg meg med en pute mellom bena, men søvnen begynner å bli dårlig allerede (28 uker og tyvtitter på 3. trimester ;-) )
ToneC Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2011 He he, ja man må vel bare regne med det. Har ca 5 puter ekstra i senga pluss dyne, så burde være bra forberedt. Men synes jeg får litt vondt i magen når jeg ligger rett på magen på siden. (i flg jordmor er den lille svært godt beskyttet:-)
Emmasmamma Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Aiai....kjenner til det. Jeg har sovet dårlig siden uke 7. Men klart det er verre nå på slutten (38+3 her). Jeg fant ut veldig tidlig at jeg måtte ligge på venstresiden. Så fort jeg legger meg på høyre side må jeg tisse (er visst noe med beliggenheten til blæra og babyen;) ). Så jeg har ligget på venstre side, med en pute som støtter opp ryggen, og pute mellom beina.
mami ia Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 det hjelper ganske mye å ha en god myk pute som man "legger" magen på, når man ligger på siden.. eller.. d hjelper iallefall for meg for jeg får også litt vondt i magen når jeg ligger på siden og magen rett ned på madrassen.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Tja, det er jammen ikke så enkelt, nei;) Hehe... Jeg har nå de siste nettene ligget med en ekstra pute under hodeputa sånn at jeg kommer litt mer på skrå. Samtidig ligger jeg på sida med det beinet som ligger øverst i vinkel ut til sida, evt med en ekstra pute eller dyne til å støtte opp under kneet... Å snu seg fra en side til den den andre er et fryktelig stort prosjekt, da... Vanvittig vondt, men jeg klarer uansett å sove innimellom dobesøk og snuing. Første graviditeten min hvor jeg faktisk klarer det... De to andre gangene har jeg sovet ekstremt dårlig de siste par mnd, så å våkne bare ved dobesøk og snuing er luksus for min del:P
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 er en kjent sak at gravide har best blodtilførsel om de ligger på VENSTRE side. Bygg opp med puter etc..
summer85 Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 jeg er også 37+3, og finner absolutt ingen god liggestilling.. jeg må også ligga på sida.. men opplever at det begynner å værke i beina etterhvert og må da bytte side.. Men med den store magen + litt bekkenvondt er jo ikke det like lett alltid da... men men.. får vel bare trøste seg emd at det snart er over =)
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Paa slutten tror jeg vi alle sliter med dette uansett hva vi gjoer, men jeg proever aa gjoere det beste utav det, og synes selv det hjelper rimelig bra. Har ei kjempemyk pute som jeg dytter oppunder magen for aa stoette den litt (ellers kjennes det ut som den skikkelig henger ned paa sida og er tung) og saa baller jeg litt av dyna innimellom bena. Det er baade behageligere og bedre for blodsirkulasjon og hofter at vi har stoette mellom bena, enten om det er med ei pute, dyna eller mannen din! (kjenner ei som gjoer det, slenger oeverste benet over mannen sin:) Og paa rygg boer vi ikke ligg uansett siden all magevekta da gjoer press paa hovedpulsaara. Saa bytt fra side til side, (aa ligge paa venstresida er det beste for blodsirkulasjonen) troest deg med at det snart er over og sov godt!
Maja :o) Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Kan anbefale dreamgenii sovepute! Den er helt genial.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå