Makko med to små gutter Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Har en gutt på 4mnd. Har lenge følt at jeg har hatt lite melk, men ikke skjønt at det var SÅ ille :-( var på kontroll i går, mini har kun lagt på seg 50g på en mnd!!! Han har på den mnd bare vokst 1cm i lengden. - Han la på seg 5kg de første 3mnd, så han er i utgangspunktet stor. Så nå har jeg begynt å pumpe 2hver time for å få opp melkemengden (har ikke akkurat sett noe resultat ennå, -1 døgn etter), og har gitt flaske etter måltidene. Gutten må jo helt klart få i seg nok mat! Om han får min melk på flaska går den ned på høykant, og han hadde nok gjerne tatt mer. Men med erstatning smatter han bare litt og snur seg bort. En dag tidligere denne uka fikk mannen i han en ca 75ml med erstatning, -som elegant kom opp igjen. Har dobbeltpumpe og nesespray så pumpinga skal fungere greit. Men blir jo sliten, spes. siden jeg er store deler av dagen (også nå i helga) alene med baby og 2åring. Hvor lang tid må jeg regne med at det tar før jeg får mer melk? Noen andre tips? Bør jeg prøve med litt grøt?
MammaBrum Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg merka at jeg hadde for lite melk da gutten var nester 4 mnd. Problemet er i gården var at han også var allergisk for mme, så etter en prat med helsestasjonen ble vi enige om å prøve med grøt. Jeg søkte en del på nettet om hvordan jeg best kunne få ham til å begynne å ta annen mat så tidlig, og fikk en del tips. Det som kanskje viste seg å bli helt feil for meg var å følge rådet om først pupp, så flaske - jeg regner med det er det du har fått beskjed om? Det viste seg nemlig at hvis han var skikkelig sulten så tok han både grøt, sviskedrikk og velling uten problemer, men hvis han fikk pupp først så ville han ikke. Jeg innførte puppedessert, og hvis han en skjelden gang ikke tømte hele brystet fordi han var mett, så pumpa jeg ut resten. Nå er gutten drøyt 6 mnd og jeg har ikke mer melk, men han har fått medisiner, så vi kan gi litt mme innimellom - og så passer jeg på å gi vann sammen med grøt og moser så han får i seg noe væske. Det er litt trist å måtte gi opp amming så tidlig, men jeg prøver å nyte at jeg nå kan spise alt han har reagert på (det er jo løk i alt!), ta pollenmedisin osv. Lykke til!
siz85 Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Kan ikke love at det hjelper og det smaker helt forferdelig, men kjøp et par flasker vørterøl. Er alkoholfri. Tror muligens det har hjulpet meg. Prøv å ikke stresse med at du MÅ få ut så så mye når du pumper. Er nok mer der inne enn du klarer å få ut med pumpen også. Vi begynte med grøt når var 4 mnd.
ALIICE Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Det er jo ikke noen krise, siden han er stor nok til å begynne med grøt!
Makko med to små gutter Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2011 Takk for svar. Har gitt han grøt i dag, men det tar vel en stund før det metter.... å kalle det å spise er vel litt overdrevet! Om det blir krise kan jeg jo lage velling. Vørterøl, -er det det samme som ingerfærøl? Sendte mannen ut for å kjøpe det i går, han fant det ikke, og derfor hjem med en brokkoli !?! -"den inneholder jo iallefall jern!" var kommentaren. Litt mindre motløs nå enn i formiddag (tiltross for at mini har fått 3 "tilleggsflasker" og lageret vi hadde med mm i fryseren nå er tomt. Årsaken til at jeg holder på å miste melka er vel at stoffskiftet mitt er litt lavt. -Ringte legesenteret i formiddag, og legen hadde vist glemt å informere om at stoffskiftet mitt var litt lavt sist jeg tok prøver *#%#*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå